Συνεργασία κινεζικής φίρμας με τη Magna για κατασκευή οχημάτων στην Ευρώπη

Μία ακόμη κινεζική φίρμα κάνει το μεγάλο άλμα κατασκευής οχημάτων στην Ευρώπη με τη βοήθεια της Magna, παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό SUV που στοχεύει να ταράξει τις ισορροπίες με τιμή και εξοπλισμό έκπληξη.

Η κινεζική GAC μπορεί να μην είναι ακόμη ιδιαίτερα γνωστή στο ευρύ ευρωπαϊκό κοινό, όμως κάνει ένα δυναμικό βήμα προς την αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες ξεκινά την εμπορική της πορεία και στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία ανακοίνωσε συνεργασία με τη Magna, τον γνωστό κατασκευαστή που έχει αναλάβει στο παρελθόν την κατασκευή μοντέλων όπως η Mercedes G-Class, η Jaguar I-Pace και το Fisker Ocean, αν και το τελευταίο είχε άδοξο τέλος.

Η στρατηγική αυτή θυμίζει την κίνηση της Xpeng, που επέλεξε παρόμοιο δρόμο νωρίτερα τη φετινή χρονιά, επιδιώκοντας να αποκτήσει τοπική παραγωγή και να αποφύγει τους υψηλούς δασμούς της ΕΕ που πλήττουν την κερδοφορία των κινεζικών Evs.

Για τη Magna, από την άλλη πλευρά, η συνεργασία εξασφαλίζει έναν ικανό όγκο εργασίας, ειδικά μετά τη διακοπή παραγωγής των I-Pace και Ocean.

Πρώτο μοντέλο το Aion V

Το πρώτο μοντέλο που θα συναρμολογείται επί ευρωπαϊκού εδάφους είναι το Aion V, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Το μοντέλο έχει ήδη περάσει από τις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, όπου απέσπασε την πολυπόθητη πεντάστερη αξιολόγηση.

Το Aion V διατίθεται αποκλειστικά με εμπροσθοκίνητη διάταξη και ηλεκτροκινητήρα 201 ίππων, ενώ η μόνη διαθέσιμη μπαταρία είναι μια LFP 75,2 kWh που προσφέρει αυτονομία 508 χιλιομέτρων (WLTP).

Ο τομέας που ξεχωρίζει φυσικά, όπως αρκετά νέα κινεζικά Evs, είναι ο εξοπλισμός και η τιμή.

Κάτω από 36.000 ευρώ

Με μήκος 4,6 μέτρα, το Aion V στην ευρωπαϊκή του έκδοση ξεκινά στη Γερμανία από 35.990 ευρώ. Σε αυτή την τιμή, ο αγοραστής παίρνει ένα crossover στο μέγεθος του Toyota RAV4, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

Αυτός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πανοραμική οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού (6 θέσεις), θερμαινόμενα & αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα και διζωνικό κλιματισμό με αντλία θερμότητας. Σε επίπεδο φόρτισης, υποστηρίζει ισχύ 180 kW DC και φόρτιση 11 kW AC.

Κατασκευή στην Ευρώπη

Η GAC δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία κινεζική εταιρεία που αναζητά βάση σε ευρωπαϊκό έδαφος. Η Leapmotor, μέσω της συνεργασίας της με τη Stellantis, επιχείρησε για λίγο παραγωγή του μικρού T03 στην Πολωνία.

Η Xpeng έχει ήδη αναθέσει στη Magna τη συναρμολόγηση δύο δικών της ηλεκτρικών μοντέλων στην Αυστρία.

Την ίδια στιγμή, η BYD προχωρά στην ολοκλήρωση του πρώτου της εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων στην Ουγγαρία, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει πριν το τέλος της χρονιάς.

Η είσοδος της GAC στην ευρωπαϊκή παραγωγή αποτελεί ακόμα ένα σημάδι ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει την Ευρώπη ως στρατηγικής σημασίας αγορά και ότι ο ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο το προσεχές διάστημα.