Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να ανεβάζει ρυθμούς στις διεθνείς αγορές και ο φετινός Οκτώβριος έφερε ακόμη ένα εμφατικό δείγμα. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας άγγιξαν τις 666.000 μονάδες, αριθμός που δεν είναι απλώς αυξημένος σε σχέση με τον Σεπτέμβριο (+2,1%), αλλά και εντυπωσιακά υψηλότερος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2024 (+22,9%).

Πρόκειται για τον τρίτο συνεχόμενο μήνα όπου οι εξαγωγές ξεπερνούν τις 600.000 μονάδες, επιβεβαιώνοντας ότι η τάση δεν είναι συγκυριακή αλλά σταθερή.
Τον "όγκο" στις επιδόσεις τον σηκώνουν και πάλι τα επιβατικά αυτοκίνητα, με 571.000 μονάδες να αναχωρούν από τις κινεζικές γραμμές παραγωγής προς το εξωτερικό. Η αύξηση είναι ίδια με το συνολικό σύνολο (+2,1% μηνιαίως, +22,8% ετησίως), δείχνοντας ότι η ενότητα των επιβατικών παραμένει η ραχοκοκαλιά της εξαγωγικής δυναμικής. Τα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, κινήθηκαν επίσης ανοδικά, με 94.000 μονάδες και αύξηση 1,8% από τον Σεπτέμβριο, αλλά και ένα δυνατό +23,5% σε σχέση με πέρυσι.
Η ουσία όμως βρίσκεται στα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα. Τα νέα ενεργειακά οχήματα (NEVs) συνεχίζουν να λειτουργούν σαν καύσιμο υψηλής απόδοσης για την κινεζική εξαγωγική μηχανή. Τον Οκτώβριο εξήχθησαν 256.000 NEVs, επίδοση αυξημένη κατά 15,4% σε έναν μόλις μήνα και σχεδόν διπλάσια από τον περσινό Οκτώβριο (+99,9%). Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου 2025, οι εξαγωγές NEVs έχουν ήδη φτάσει τα 2,014 εκατομμύρια οχήματα, ένα θεαματικό +90,4% σε σχέση με το 2024.

Η εικόνα γίνεται ακόμη πιο χαρακτηριστική αν κοιτάξει κανείς τα παραδοσιακά θερμικά μοντέλα. Παρά το γεγονός ότι παραμένουν ογκώδες κομμάτι της αγοράς, τον Οκτώβριο σημείωσαν πτώση 4,8% σε μηνιαίο επίπεδο και 0,9% ετησίως, ενώ στο δεκάμηνο παρουσιάζουν μείωση 5,1%. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν μια αλλαγή φρουράς: οι παλιές δυνάμεις χάνουν την πρωτοκαθεδρία και τα ηλεκτροκίνητα αναλαμβάνουν τον ρόλο του πρωταγωνιστή.
Οι αναλυτές συμφωνούν ότι τα NEVs είναι πλέον ο βασικός κινητήριος μοχλός των κινεζικών εξαγωγών. Η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα αυξάνεται, την ίδια στιγμή που η Κίνα διαθέτει την παραγωγική ικανότητα και τα κόστη που της επιτρέπουν να καλύψει τον πλανήτη με ηλεκτρικά οχήματα γρήγορα και μαζικά.
Στο εσωτερικό της χώρας, οι πωλήσεις NEVs ξεπέρασαν το 50% της συνολικής αγοράς τον Οκτώβριο, στοιχείο που αποκαλύπτει μια βιομηχανία σε πλήρη ωριμότητα. Ο συνδυασμός ισχυρής εγχώριας ζήτησης και διαρκώς αυξανόμενου ενδιαφέροντος από το εξωτερικό βοηθά την Κίνα να εδραιώνεται ως ο κυρίαρχος εξαγωγέας ηλεκτροκίνητων οχημάτων παγκοσμίως.



