Πολλές επιχειρήσεις από τον χώρο των media και της τεχνολογίας προσπαθούν να κρατήσουν αποστάσεις ή να είναι διακριτικές απέναντι στην κυβέρνηση Trump, καθώς δεν θέλουν να φαίνονται βαθιά πολιτικοποιημένες ή να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Ωστόσο, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, φαίνεται πως δεν ακολουθεί παρόμοια τακτική.
Σε φωτογραφίες που δύσκολα έχουν κάνει τον γύρο του διαδικτύου, ο Toyoda εμφανίζεται σε αγώνα NASCAR στο Fuji Speedway, σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Γιαπωνέζικης Επιχειρηματικότητας & Πολιτισμού Αυτοκινήτου, του οποίου ηγείται ο ίδιος.

Σε αυτές τις φωτογραφίες, φοράει μπλουζάκι με τον Trump και τον δικηγόρο Vance, καθώς και καπέλο "Make America Great Again". Η επιλογή αυτή έρχεται σε έντονη αντίθεση με τον Αμερικανό πρέσβη στην Ιαπωνία, George Glass, ο οποίος επέλεξε πιο διακριτικά ρούχα (μαύρο γιλέκο και καπέλο).
Αν και κάποιοι εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με τη γνησιότητα των φωτογραφιών, δεν φαίνεται να υπάρχει αδιαμφισβήτητη απόδειξη πως αυτές είναι ψεύτικες ή δημιούργημα ΑΙ. Αντιθέτως, η ανάρτηση των φωτογραφιών από τον ίδιο τον George Glass στον λογαριασμό του στο Χ, δίνει τέλος την οποιαδήποτε σχετική συζήτηση.
Start your engines! A day of spectacular @NASCAR racing at Fuji Speedway with @ToyotaMotorCorp Chairman Akio Toyoda. Looking forward to celebrating the culture of 🇺🇸 motorsports again next year, as part of our @America250 festivities in 🇯🇵. pic.twitter.com/4OnvMaxxDh
— ジョージ・グラス駐日米国大使 (@USAmbJapan) November 16, 2025
Επίσης, ένα από τα μεγάλα ειδησεογραφικά μέσα της Ιαπωνίας, το FNN, ανέφερε ότι ο Akio Toyoda φορούσε καπέλο "Make America Great Again" σε έναν αγώνα στο Fuji Speedway, δείχνοντας "αγάπη για την Αμερική" και συνδέοντας αυτή την εμφάνιση, με την ένταση στους δασμούς και τη στρατηγική της Toyota έναντι των ΗΠΑ.
Πριν την εκδήλωση, ο Toyoda φέρεται να δήλωσε: "Δεν ήρθα να διαφωνήσω αν οι δασμοί είναι καλοί ή κακοί. Κάθε ηγέτης θέλει να προστατεύσει τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία".

Πρόσθεσε ότι εξετάζουν τρόπους για να κάνουν τους δασμούς "ωφέλιμους για όλους" και ότι οι "πελάτες μας είναι αυτοί που θέλουμε περισσότερο να ωφεληθούν".
Αλλά στην πράξη, τα πράγματα δεν φαίνεται να πηγαίνουν σύμφωνα με το σχέδιο, καθώς Toyota και Lexus αύξησαν πρόσφατα τις τιμές τους.
Πέρα από τις τιμές όμως, η δημόσια εμφάνιση με τον πολιτικό συμβολισμό προκάλεσε αντιδράσεις. Ένας χρήστης της πλατφόρμας X σχολίασε: "Αυτή η Toyota δε θα με δει ποτέ ως πελάτη". Ένας άλλος παραπονέθηκε: "Δεν θέλω πολιτικά μηνύματα. Αν μπορείτε, να το κάνετε έτσι ώστε να μην είναι ορατό".

Το περιστατικό έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση της Toyota για επιπλέον 8,6 δισ. ευρώ επένδυση στις ΗΠΑ. Η εταιρεία έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι η συνολική της επένδυση στην αμερικανική αγορά, θα φτάσει περίπου τα 52 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Λευκού Οίκου, η Toyota σκοπεύει "να εξάγει στις ΗΠΑ οχήματα που κατασκευάζονται εντός ΗΠΑ" και να ανοίξει την αμερικανική της πλατφόρμα διανομής στην Ιαπωνία.
Η κυβέρνηση Trump από την πλευρά της, σημείωσε ότι η Ιαπωνία αποφάσισε να επιτρέψει τις πωλήσεις "οχημάτων κατασκευασμένων στις ΗΠΑ" χωρίς επιπλέον δοκιμές ασφαλείας.



