Γνωρίζαμε πως ήταν θέμα χρόνου, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως κάθε φίλος του αυτοκινήτου δεν θα στεναχωρηθεί στο άκουσμα της είδησης ότι το Ford Focus δεν υπάρχει πια.
Η παραγωγή του εμβληματικού μικρομεσαίου μοντέλου έφτασε στο τέλος της, με το τελευταίο αυτοκίνητο να περνάει από τη γραμμή στο εργοστάσιο του Saarlouis στη Γερμανία την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής που διήρκεσε 27 χρόνια.

Ο Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της Ford Ευρώπης, Volker Eis, ανέφερε: "Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι το τελευταίο Focus παράχθηκε την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου. Πρόκειται για ένα λευκό 5θυρο hatchback." Επίσημη φωτογραφία δεν έχει δημοσιευτεί.
Η διακοπή της παραγωγής του Focus ακολουθεί μερικούς μήνες μετά το τέλος της κατασκευής της τελευταίας σπορ έκδοσης ST, η οποία κυκλοφόρησε την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου.
Αν δούμε την ευρύτερη εικόνα, το Focus δεν είναι το μόνο μοντέλο που αποσύρθηκε από τη Ford στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Το 2023 αποχαιρετήσαμε το αγαπημένο Fiesta, ενώ το Mondeo είχε ήδη φτάσει στο τέλος του το 2022.

Το μικρό Ka είχε αποσυρθεί νωρίτερα, το 2020. Οι κινήσεις αυτές, άφησαν τη Ford χωρίς συμβατικό επιβατικό αυτοκίνητο στο ευρωπαϊκό της χαρτοφυλάκιο, το οποίο πλέον αποτελείται μόνο από SUV και επαγγελματικά οχήματα.
Αλλά γιατί η Ford αποσύρει τόσα σημαντικά μοντέλα; Παρά τις σχετικά καλές πωλήσεις, η εταιρεία δεν θεωρεί ότι αποφέρουν αρκετό κέρδος. Σε συνέντευξή του περίπου έναν χρόνο πριν, ο CEO Jim Farley εξήγησε ότι τα περιθώρια κέρδους ήταν πολύ μικρά για να δικαιολογήσουν περαιτέρω ανάπτυξη, παρόλο που τα αυτοκίνητα ήταν δημοφιλή.
"Πάντα ανταγωνιζόμασταν στον πυρήνα της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, κάτι που δεν λειτούργησε ιδιαίτερα καλά για Mondeo, Focus και Fiesta. Τα αγαπούσαν πολλοί πελάτες, αλλά ποτέ δεν μπορούσαν να δικαιολογήσουν περαιτέρω επενδύσεις, σε αντίθεση με τα επαγγελματικά οχήματα", δήλωσε ο Farley.
Η επόμενη δήλωσή του ήταν ακόμη πιο αμφιλεγόμενη: "Βγαίνουμε από την επιχείρηση των βαρετών αυτοκινήτων και μπαίνουμε σε αυτήν των εμβληματικών οχημάτων." Ωστόσο, η απόσυρση αυτών των "βαρετών" μοντέλων έχει επηρεάσει το μερίδιο αγοράς της Ford στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο αγοράς της Ford στην Ευρώπη ήταν 7,2% στα τέλη του 2015, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2025 έφτασε μόλις το 3,3%.




