Σε τροχιά ολοκλήρωσης έχει μπει από τον Οκτώβριο ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, καθώς ουσιαστικά απομένει μόνο να ασφαλτοστρωθεί στο σύνολό του. Η TERNA αναφέρει ότι η πρόοδος στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έχει φτάσει στο 87,7%.

Από τα κρίσιμα επιμέρους μεγέθη ξεχωρίζουν οι σήραγγες και οι γέφυρες που πλέον θεωρούνται ουσιαστικά ολοκληρωμένες, ενώ τα ασφαλτικά παραμένουν το σημαντικότερο ανοικτό μέτωπο εργασίας.
Στις σήραγγες η πρόοδος φτάνει στο 99,89%, στις γέφυρες στο 99,08%, στα χωματουργικά στο 99,54%, ενώ στα ασφαλτικά το ποσοστό είναι 66,57%, δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος των τεχνικών έργων είναι σε θέση να δεχθεί την τελική επίστρωση, αλλά απαιτείται ακόμα συστηματική δουλειά για την ολοκλήρωση των επιφανειών κυκλοφορίας και των οδικών στοιχείων.
Στο σύνολό του το έργο είναι μήκους 182,1 χλμ. με προϋπολογισμό περίπου 1,4 δισ. ευρώ και πρόκειται για ένα από τα εθνικά οδικά έργα μεγάλης κλίμακας, που συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα. Από το σύνολο του άξονα, σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 136 χλμ. — από τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 206,5 χλμ.) έως την έξοδο Καλαμπάκας — ενώ υπό κατασκευή παραμένουν τα τελευταία 46 χλμ. που θα φτάνουν έως την Εγνατία δυτικά των Γρεβενών.

Τι σημαίνουν πρακτικά τα ποσοστά; Οι σχεδόν ολοκληρωμένες σήραγγες και γέφυρες δείχνουν ότι οι μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες έχουν ξεπεραστεί. Το μείζον εμπόδιο για να ανοίξουν πλήρως τα υπόλοιπα χιλιόμετρα στην κυκλοφορία είναι η ολοκλήρωση των ασφαλτικών εργασιών — δουλειά που εξαρτάται από καιρικές συνθήκες, διαθεσιμότητα υλικών και ομαλή ολοκλήρωση των τελικών ηλεκτρομηχανολογικών και σηματοδοτικών εργασιών.
Κάπως έτσι ο δρόμος πλησιάζει στο να δοθεί στην κυκλοφορία, χωρίς ωστόσο ακόμη να έχει ανακοινωθεί ακριβής ημερομηνία. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, έχει ήδη τοποθετήσει την ολοκλήρωση του έργου στο δεύτερο τρίμηνο του 2026, πράγμα που ταιριάζει και με όλες τις άλλες πληροφορίες που προκύπτουν από το ρεπορτάζ και κάνουν λόγο για το πρώτο εξάμηνο του νέου έτους.




