"Πατάει γκάζι" ο αυτοκινητόδρομος που θα αλλάξει την Πελοπόννησο

Εκρήξεις, χωματουργικές εργασίες και πλήρη δύναμη στην κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη από τον Όμιλο AKTOR.

Αυτοκινητόδρομος Πελοπόννησος ΑΚΤΩΡ

Ο Όμιλος AKTOR δίνει σαφές σήμα επιτάχυνσης στο μεγάλο οδικό έργο της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, το οποίο αφορά τον νέο άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Πρόκειται για μια από τις πιο εμβληματικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται σήμερα μέσω ΣΔΙΤ, με τις εργασίες να έχουν απλωθεί πλέον σε όλο σχεδόν το μήκος του μελλοντικού αυτοκινητοδρόμου.

Αυτοκινητόδρομος Πελοπόννησος ΑΚΤΩΡ

Το έργο, που εδώ και χρόνια συζητείται ως κρίσιμο βήμα για την οδική ασφάλεια, τη σύνδεση των τουριστικών περιοχών και τη συνολική ανάπτυξη της Μεσσηνίας, δείχνει πλέον να περνά σε φάση ουσιαστικής προόδου.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της εταιρείας, το μεγαλύτερο μέρος των χωματουργικών επεμβάσεων βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, καλύπτοντας μεγάλο τμήμα των 49 χιλιομέτρων του άξονα. Σημαντικό μέρος των εργασιών αφορά και τις εκτεταμένες παρακάμψεις γύρω από το Αεροδρόμιο Καλαμάτας αλλά και την περιοχή του Νερόμυλου, ώστε να δημιουργηθεί ο απαραίτητος "χώρος" για την κατασκευή του κύριου δρόμου χωρίς να διακοπεί η κυκλοφορία.

Στο μέτωπο των τεχνικών έργων, οι δύο μεγάλες γέφυρες του άξονα, Γ1 και Γ2, βρίσκονται ήδη στη φάση των βασικών κατασκευαστικών εργασιών, με χρήση μεθόδων αναρρίχησης και προβολοδόμησης – τεχνικές που συναντά κανείς σε έργα υψηλής δυσκολίας. Παράλληλα, έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των πασσάλων θεμελίωσης σε πέντε ακόμη γέφυρες, ενώ έχει ξεκινήσει και η κατασκευή της κοιλαδογέφυρας Γ3. Στο "καλάθι" των ολοκληρωμένων εργασιών συγκαταλέγεται και μια σειρά από κάτω διαβάσεις, αλλά και το 30% των οχετών και μικρών τεχνικών.

Αυτοκινητόδρομος Πελοπόννησος ΑΚΤΩΡ

Σε ευρύτερη εικόνα, το έργο εξελίσσεται ταυτόχρονα σε τρεις από τις τέσσερις γεωγραφικές ενότητες: Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Σουληνάρι – Πύλος, καλύπτοντας περίπου 41 από τα συνολικά 49 χιλιόμετρα. Πρόκειται για μια παρέμβαση ύψους 239,2 εκατ. ευρώ, η οποία φιλοδοξεί να αλλάξει ουσιαστικά τη μετακίνηση στη Μεσσηνία και να ενισχύσει σημαντικά τον τουρισμό προς Πύλο και Μεθώνη.

Αυτό που ξεχωρίζει στο συγκεκριμένο έργο είναι η δέσμευση για αδιάλειπτη λειτουργία και συντήρηση για 26 χρόνια μετά την παράδοσή του. Η μακροχρόνια αυτή εγγύηση δεν είναι απλώς ένα τεχνικό σημείο, αποτελεί βασικό εργαλείο ώστε ο δρόμος να λειτουργεί πραγματικά ως ένας σύγχρονος άξονας υψηλών προδιαγραφών για δεκαετίες. Σε μια περιοχή όπου η πρόσβαση ήταν πάντα ζήτημα ζωτικής σημασίας, το έργο αυτό αναμένεται να αποτελέσει σταθερό μοχλό ανάπτυξης και να μεταμορφώσει τον τρόπο που συνδέονται οι βασικοί προορισμοί της Μεσσηνίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network