Μπορεί στο πρόσφατο Japan Mobility Show η Subaru να αποκάλυψε δύο νέα πρωτότυπα με το λογότυπο STI, όμως ακόμη βρίσκονται μακριά από το στάδιο της παραγωγής.
Αντιθέτως, παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει ήδη πέντε χρόνια από την παρουσίαση της τρέχουσας γενιάς του Subaru BRZ, η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει να βρίσκει τρόπους να κρατά το σπορ κουπέ της φρέσκο και ενδιαφέρον.

Με την πιο πρόσφατη προσθήκη στη γκάμα, να είναι η BRZ STI Sport Type RA (Record Attempt), μια ειδική έκδοση αποκλειστικά για την Ιαπωνία, που φέρει πληθώρα μηχανικών βελτιώσεων χωρίς να αποτελεί ένα πλήρες μοντέλο STI.
Οι βελτιώσεις του κινητήρα
Κάτω από το καπό παραμένει ο γνώριμος τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας boxer 2.4 λίτρων, όμως με αξιοσημείωτες επεμβάσεις. Η Subaru έχει τοποθετήσει μια παραλλαγή του γνωστού FA24, προερχόμενη από το BRZ CNF (carbon neutral fuel) race car, το οποίο συμμετείχε στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Super Taikyu τις σεζόν 2022 και 2023, καθώς και στους πρώτους γύρους του 2024.

Σύμφωνα με την ίδια τη Subaru, "οι ανοχές βάρους και περιστροφικής ισορροπίας σε εξαρτήματα όπως τα έμβολα, οι μπιέλες, ο στροφαλοφόρος, το βολάν και το καπάκι του συμπλέκτη, έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, προσφέροντας μια αίσθηση παρόμοια με εκείνη ενός αγωνιστικού κινητήρα, με χαμηλούς κραδασμούς και ομαλή επιτάχυνση".
Το BRZ STI Sport Type RA δεν ξεχωρίζει μόνο για το μοτέρ του. Η Subaru έχει αναβαθμίσει συνολικά το πακέτο με ζάντες BBS 18 ιντσών σε ματ μπρονζέ ή γκρι, αναρτήσεις ZF εμπρός και πίσω, καθώς και φρένα Brembo με χρυσές δαγκάνες.
Η εμπλοκή της Subaru Tecnica International
Το πίσω διαφορικό διαθέτει πλέον πτερύγια ψύξης εμπνευσμένα από το αγωνιστικό αυτοκίνητο, ενώ μια σειρά από εξαρτήματα της Subaru Tecnica International (STI) ενισχύουν τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται εμπρός και πίσω σπόιλερ, αναβαθμισμένο τελικό τμήμα εξάτμισης, αντιστρεπτική ράβδος, ενώ έχει ενισχυθεί και η ακαμψία του πλαισίου.

Η πιο εντυπωσιακή προσθήκη είναι η μεγάλη πίσω αεροτομή από ανθρακονήματα, που συμπληρώνει την αγωνιστική εμφάνιση. Το εσωτερικό ξεχωρίζει με κόκκινες ραφές στα υφασμάτινα καθίσματα, μαύρες λαβές θυρών και ειδική πλακέτα στον χώρο του κινητήρα.
Η ειδική έκδοση διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, εξοπλισμένο με λειτουργία shift assist, συνδυάζει αυτόματο "rev matching" στα κατεβάσματα και ανεβάσματα χωρίς άφημα του γκαζιού.

Αγορά μέσω κλήρωσης
Οι τιμές ξεκινούν από περίπου 30.700 ευρώ για την έκδοση χωρίς την πίσω αεροτομή, ενώ η επιλογή του πλήρους αεροδυναμικού πακέτου ανεβάζει το κόστος στις περίπου 33.800 ευρώ.
Ωστόσο, ακόμη κι αν έχετε τα χρήματα, θα χρειαστείτε και τύχη, καθώς η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 300 μονάδες, και οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να κερδίσουν τη θέση τους μέσω κληρώσης.
Οι αιτήσεις έχουν ήδη ανοίξει και θα παραμείνουν ενεργές έως τις 30 Νοεμβρίου, ενώ το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά το "καυτό" BRZ αυτό το Σαββατοκύριακο στη πίστα Fuji Speedway, κατά τον τελικό γύρο του πρωταθλήματος Super Taikyu.



