Κίνα: Εξετάζουν κανονισμό που θα περιορίζει την επιτάχυνση στα αυτοκίνητα

Η προτεινόμενη ρύθμιση του Πεκίνου στοχεύει να περιορίσει τις γρήγορες επιταχύνσεις, αναγκάζοντας τα αυτοκίνητα να ξεκινούν σε λειτουργία περιορισμένης απόδοσης μετά από κάθε εκκίνηση.

Η Κίνα εξετάζει νέους κανονισμούς οχημάτων που ενδέχεται να περιορίσουν την καταιγιστική επιτάχυνση, έστω και προσωρινά. Όπως ορίζει νέο προσχέδιο του Εθνικού Προτύπου για όλα τα επιβατικά οχήματα.

Σύμφωνα με αυτό, όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να χρειάζονται τουλάχιστον πέντε δευτερόλεπτα για να φτάσουν τα 100 km/h μετά από κάθε εκκίνηση, αναγκάζοντας τον οδηγό να επιλέγει χειροκίνητα μια υψηλότερη λειτουργία απόδοσης.

Το προσχέδιο με τίτλο "Τεχνικές Προδιαγραφές για Οχήματα με Κινητήρα σε Λειτουργία στους Δρόμους" αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την ασφάλεια και τη συμπεριφορά στο δρόμο στην Κίνα.

Τι αναφέρει το προσχέδιο

Σκοπός του είναι να αντικαταστήσει το υπάρχον πρότυπο GB 7258-2017, το οποίο δεν περιλάμβανε τέτοιους περιορισμούς. Η ενότητα 10.5.4 του νέου προσχεδίου αναφέρει:

"Μετά από κάθε εκκίνηση/ενεργοποίηση του κινητήρα ενός επιβατικού οχήματος (εξαιρουμένων των αυτόματων συστημάτων start-stop), το όχημα θα πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση όπου ο χρόνος επιτάχυνσης 0-100 km/h δεν θα είναι μικρότερος από 5 δευτερόλεπτα".

Η προεπιλεγμένη λειτουργία περιορισμού απόδοσης κατά την εκκίνηση, θα μπορούσε να μοιάζει με τη λειτουργία Eco που περιορίζει την ισχύ σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, και θα ελέγχεται μέσω λογισμικού.

Οι οδηγοί, φυσικά, θα μπορούν να επιλέξουν ένα διαφορετικό πρόγραμμα, αλλά θα πρέπει να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία κάθε φορά που ξεκινούν το όχημα. Κάτι αντίστοιχο εφαρμόζεται ήδη στην Ευρώπη με τις ειδοποιήσεις υπερβολικής ταχύτητας που πρέπει να απενεργοποιούνται χειροκίνητα.

Πλήττει τα ηλεκτρικά

Ο νέος κανόνας, εάν εγκριθεί, θα ισχύει για όλα τα επιβατικά οχήματα στην Κίνα, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, αλλά θα επηρεάσει κυρίως το ταχέως αυξανόμενο στόλο εξαιρετικά γρήγορων ηλεκτρικών οχημάτων.

Για παράδειγμα, το Xiaomi SU7 Ultra χρειάζεται 1,98 δευτερόλεπτα, το Zeekr 001 FR 2,02 δευτερόλεπτα, το Tesla Model S Plaid 2,1 δευτερόλεπτα και το BYD Yangwang U9 2,36 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h.

Στο στόχαστρο και τα μεγάλα οχήματα

Σε ένα άλλο προσχέδιο με τίτλο "Προδιαγραφές ασφάλειας για οχήματα με κινητήρα σε λειτουργία στους δρόμους", οι κινεζικές αρχές εισάγουν ένα νέο κανόνα για μεγαλύτερα οχήματα.

Η ενότητα 10.5.1 αναφέρει: "Τα επιβατικά οχήματα μήκους 6 μ. και άνω, θα πρέπει να διαθέτουν λειτουργία συναγερμού υπερβολικής ταχύτητας, ικανή να ενεργοποιεί οπτικό ή ηχητικό σήμα όταν η ταχύτητα υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο (το μέγιστο επιτρεπόμενο δεν θα υπερβαίνει τα 100 km/h), εκτός αν διαθέτουν ήδη συμμορφούμενα όρια ταχύτητας ή συσκευές περιορισμού".

Ο κανόνας αυτός μπορεί να επηρεάσει μεγάλες λιμουζίνες, όπως η προηγούμενη γενιά Rolls-Royce Phantom VII Extended Wheelbase, μήκους 6,09 μ., αν και ο διάδοχός της έχει μειωμένο μήκος που φτάνει τα 5,98 μ.