Πέρασαν ήδη τρία χρόνια από τότε που η Renault επέλεξε να μετατρέψει τα Megane και Scenic σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, η γαλλική εταιρεία ετοιμάζεται να τα ανασχεδιάσει εκ νέου, αυτή τη φορά επιστρέφοντας εν μέρει στη βενζίνη.
Σύμφωνα με δηλώσεις του νέου CEO του Ομίλου Renault, Francois Provost, που έγιναν στο περιθώριο της παρουσίασης του νέου Twingo, η επόμενη γενιά των Megane και Scenic, η οποία αναμένεται πριν από το τέλος της δεκαετίας, θα προσφέρει έναν συνδυασμό αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων.
Ο Provost τόνισε πως η Renault σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της στα μεγαλύτερα οικογενειακά μοντέλα, παραδεχόμενος ότι η ηλεκτρική στρατηγική της εταιρείας πέτυχε στα μικρότερα μοντέλα, όπως τα Renault 4 και 5, αλλά όχι στα μεγαλύτερα, με το Megane να δυσκολεύεται στις πωλήσεις.
Ευελιξία επιλογών
"Στο επόμενο μεσοπρόθεσμο πλάνο, προτείνουμε μια νέα πλατφόρμα και λύσεις που θα μας επιτρέψουν να ενισχύσουμε τη θέση μας στην κατηγορία C, στην καρδιά της Ευρώπης", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η νέα αυτή πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί από τις επόμενες γενιές των Megane και Scenic, αλλά και από τα Austral, Espace και Rafale, που σήμερα διατίθενται αποκλειστικά ως υβριδικά.
Η Renault δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την ηλεκτροκίνηση για τα δύο δημοφιλή οικογενειακά της μοντέλα, αντιθέτως, επιδιώκει να ενισχύσει την απήχησή τους προσφέροντας περισσότερες επιλογές συστημάτων κίνησης, ώστε να προσελκύσει και εκείνους τους οδηγούς που παραμένουν διστακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά.
Στο τραπέζι η λύση του REEV
"Αν η υιοθέτηση των ηλεκτρικών δεν προχωρήσει τόσο γρήγορα όσο αναμένουμε, μπορούμε να συμπληρώσουμε τη γκάμα με λύσεις όπως range extender ή plug-in hybrid, και αυτό ακριβώς εξετάζουμε", εξήγησε ο CEO της μάρκας Renault, Fabrice Cambolive, μιλώντας στον Τύπο.
Ανάμεσα στις δύο λύσεις, ο Cambolive ανέφερε ότι πιθανότερη είναι μια προσέγγιση τύπου Nissan E-Force, όπου ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά φορτίζει την μπαταρία.
Μέχρι να φτάσουμε, όμως, στη νέα αυτή γενιά με θερμικούς κινητήρες, η Renault χρειάζεται ένα ενδιάμεσο σχέδιο για να τονώσει τις πωλήσεις του Megane E-Tech Electric. Ήδη ετοιμάζει μια ανανεωμένη έκδοση, με καμουφλαρισμένα πρωτότυπα να δοκιμάζονται στους δρόμους.
Παράλληλα, αναμένεται και νέα, μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία θα αυξήσει σημαντικά την αυτονομία. Η τρέχουσα μπαταρία των 60 kWh προσφέρει έως 459 km, ενώ το Scenic E-Tech εξοπλίζεται με μπαταρία 87 kWh έχοντας 615 km αυτονομίας.
Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των ηλεκτρικών οικογενειακών hatchback να εντείνεται, η Renault δείχνει έτοιμη να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της, προσφέροντας ευελιξία επιλογών ανάμεσα στην ηλεκτρική και την υβριδική τεχνολογία.