Συνεχίζονται οι αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών από την Tesla

Δύο κορυφαία στελέχη της Tesla, που βρίσκονταν πίσω από τα Cybertruck και Model Y εγκατέλειψαν την εταιρεία, η οποία δείχνει να στρέφει την προσοχή της στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική.

Δύο ακόμη υψηλόβαθμα στελέχη της Tesla, που είχαν την ευθύνη των προγραμμάτων Cybertruck και Model Y, ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους, σηματοδοτώντας ένα ακόμη κύμα αλλαγών στα ανώτερα κλιμάκια της αμερικανικής εταιρείας.

Οι αποχωρήσεις έρχονται σε μια περίοδο που η Tesla επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τις δραστηριότητές της, από την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ηγέτη στην τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική και την αυτόνομη τεχνολογία.

Ο Siddhant Awasthi, ο οποίος εργάστηκε στην Tesla επί οκτώ χρόνια και το τελευταίο διάστημα ηγήθηκε των προγραμμάτων Cybertruck και Model 3, ανακοίνωσε την αποχώρησή του μέσω ανάρτησης στο LinkedIn.

"Είναι δύσκολο να συνοψίσω οκτώ χρόνια σε λίγες γραμμές, αλλά τι συναρπαστικό ταξίδι ήταν: από την εκκίνηση παραγωγής του Model 3 και τη συμβολή στο Giga Shanghai, μέχρι την ανάπτυξη νέων ηλεκτρονικών συστημάτων και τη δημιουργία του μοναδικού Cybertruck, όλα αυτά πριν καν κλείσω τα 30", έγραψε, προσθέτοντας ότι η απόφαση δεν ήταν εύκολη, "ιδίως με τόση συναρπαστική ανάπτυξη στον ορίζοντα".

Την ίδια στιγμή, ο Emmanuel Lamacchia, επικεφαλής του προγράμματος Model Y, ανακοίνωσε επίσης την αποχώρησή του μετά από οκτώ χρόνια στην εταιρεία. Το Model Y είναι το εμπορικότερο μοντέλο της Tesla, με πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως το 2024.

"Η κορυφαία στιγμή μου ήταν η παρουσίαση του νέου Model Y. Καταφέραμε να μετατρέψουμε και τις τέσσερις γραμμές παραγωγής μας σε τρεις ηπείρους μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ στην αυτοκινητοβιομηχανία", δήλωσε. Κανένας από τους δύο δεν αποκάλυψε τα επόμενα επαγγελματικά του σχέδια.

Μπαράζ αποχωρήσεων

Οι δύο αποχωρήσεις προστίθενται σε μια σειρά πρόσφατων ανακατατάξεων στην κορυφή της Tesla. Ο Omead Afshar, στενός συνεργάτης του Elon Musk και επικεφαλής των πωλήσεων και της παραγωγής σε Βόρεια Αμερική και Ευρώπη, αποχώρησε τον Ιούνιο.

Λίγο αργότερα, τον Ιούλιο, έφυγε και ο Troy Jones, αντιπρόεδρος πωλήσεων για τη Βόρεια Αμερική, μετά από 15 χρόνια στην εταιρεία. Είχε προηγηθεί το 2024 η αποχώρηση του Drew Baglino, ανώτερου αντιπροέδρου κινητήριων συστημάτων και ενεργειακής μηχανικής, ο οποίος ίδρυσε δική του εταιρεία στον τομέα της ενέργειας.

Η αναδιάρθρωση αυτή λαμβάνει χώρα σε μια κρίσιμη στιγμή για την Tesla, που αντιμετωπίζει πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ίδιος ο Musk έχει δηλώσει πως η μελλοντική αξία της εταιρείας θα προέλθει κυρίως από φιλόδοξα έργα όπως τα ρομποταξί και το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus, το οποίο, σύμφωνα με τον ίδιο, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει έως και το 80% της αξίας της Tesla στο μέλλον.

Κομβικό σημείο

Οι ανακατατάξεις δεν περιορίζονται μόνο στον τομέα των οχημάτων. Ο Milan Kovac, επικεφαλής του τμήματος ρομποτικής, αποχώρησε πρόσφατα, ενώ σύμφωνα με το Bloomberg, η Tesla εγκατέλειψε το φιλόδοξο πρόγραμμα του υπολογιστή Dojo, γεγονός που οδήγησε και στην αποχώρηση του υπεύθυνου του έργου, Peter Bannon.

Η Tesla βρίσκεται πλέον σε ένα κομβικό σημείο, μεταξύ της παραδοσιακής της ταυτότητας ως κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της νέας εποχής που οραματίζεται ο Elon Musk, όπου η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική θα καθορίσουν το μέλλον της εταιρείας.