Στην Τουρκία θα κατασκευάζεται best seller υβριδικό SUV

To plug-in υβριδικό SUV που διέπρεψε στις πωλήσεις του Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στην Τουρκία.

Η BYD ετοιμάζει μια ακόμη στρατηγική κίνηση που αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό με τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, καθώς ανακοίνωσε ότι το Seal U – το plug-in υβριδικό SUV που ηγείται των πωλήσεων στην Ευρώπη έως τον Σεπτέμβριο – θα κατασκευάζεται στην Τουρκία.

Όπως επιβεβαίωσε η αντιπρόεδρος της εταιρείας, Stella Li, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο δοκιμαστικό κέντρο της BYD στην Zhengzhou της Κίνας, το Seal U DM-i θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βγει από τη νέα μονάδα παραγωγής στην Τουρκία, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2026.

Το Seal U έχει εξελιχθεί σε πραγματικό φαινόμενο για τη BYD στην Ευρώπη. Μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2025 σημείωσε 55.504 ταξινομήσεις, ξεπερνώντας τον Volkswagen Tiguan, που μέχρι πρόσφατα ήταν το κορυφαίο plug-in hybrid της ηπείρου. Μάλιστα, μόνο τον Σεπτέμβριο, το Seal U DM-i κατέκτησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη.

Η Li αποκάλυψε επίσης ότι η εταιρεία εξετάζει την προοπτική παραγωγής και μιας plug-in hybrid έκδοσης του Atto 3 στην Τουρκία – ενός μοντέλου που διατίθεται σήμερα στην Ευρώπη αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό και έχει ήδη σημειώσει 10.676 ταξινομήσεις στο εννεάμηνο, κατακτώντας την όγδοη θέση στην κατηγορία των compact BEV SUV.

Το DM-i (Dual Mode Intelligent) είναι η ονομασία της plug-in hybrid τεχνολογίας της BYD, που δίνει έμφαση στην ηλεκτρική λειτουργία, προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση και πιο ομαλή εμπειρία οδήγησης.

Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα, η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 920 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μιας νέας μονάδας στη δυτική επαρχία Μανίσα της Τουρκίας, 40 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Σμύρνης. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων και θα περιλαμβάνει κέντρο έρευνας και ανάπτυξης (R&D).

Παραγωγή εκτός Κίνας για αποφυγή δασμών

Με την παραγωγή του Seal U DM-i στην Τουρκία, η BYD θα αποφύγει τον δασμό 10% της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλλεται στα οχήματα εισαγωγής από την Κίνα. Τα αυτοκίνητα που εξάγονται από την Τουρκία προς την Ε.Ε. δεν υπόκεινται σε τέτοιους φόρους, καθώς η χώρα διαθέτει τελωνειακή ένωση με την Ένωση.

Η BYD έχει στραφεί έντονα στα plug-in hybrid μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά, μετά την επιβολή πρόσθετου δασμού 17% στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής προέλευσης, πέραν του βασικού 10%.

Ενδεικτικά, το 90% των πωλήσεων του Seal U στην Ευρώπη έως τον Σεπτέμβριο αφορούσε την έκδοση DM-i (50.141 οχήματα), ενώ μόλις 5.360 ήταν οι πωλήσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Seal U. Το προηγούμενο έτος τα ποσοστά ήταν σχεδόν αντίστροφα, καθώς το BEV αντιπροσώπευε το 85% των πωλήσεων.

Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή που παράγεται στην Κίνα υπόκειται πλέον σε συνολικό δασμό 27% στην Ε.Ε., γεγονός που έχει στρέψει την αγορά – και πολλούς Κινέζους κατασκευαστές – προς τα plug-in hybrid.

Τον Σεπτέμβριο, οι κινεζικές εταιρείες κατείχαν 20% μερίδιο αγοράς στα PHEV στην Ευρώπη και 13% στα BEV, όταν ένα χρόνο πριν τα ποσοστά ήταν μόλις 1,5% και 8,5% αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce.

Δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο στην Ουγγαρία

Παράλληλα, η BYD ετοιμάζεται να ξεκινήσει παραγωγή του Dolphin Surf, ενός μικρού ηλεκτρικού μοντέλου, στην Ουγγαρία μέχρι το τέλος του 2025. Η νέα μονάδα στο Szeged, στη νότια χώρα, θα έχει αρχική δυναμικότητα 150.000 οχημάτων ετησίως, με προοπτική επέκτασης στις 300.000 μονάδες.

Το Dolphin Surf, που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη τον Μάιο, είναι ήδη το πέμπτο πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο της αγοράς με 8.064 ταξινομήσεις στο εννεάμηνο. Στην κορυφή της κατηγορίας βρίσκεται το Renault 5 με 50.519 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από τα Citroën C3 (29.077) και Peugeot 208 (14.138). Τον Σεπτέμβριο, το Dolphin Surf ανέβηκε στη δεύτερη θέση με 2.597 πωλήσεις, πίσω μόνο από το Renault 5 που σημείωσε 6.665.