Κατά τη διάρκεια της θητείας του Ferdinand Piech ως CEO του Ομίλου Volkswagen από το 1993 έως το 2002, εγκρίθηκαν μερικά από τα πιο φιλόδοξα project της εταιρείας, με αποκορύφωμα την ανάπτυξη της Bugatti Veyron.
Ακόμη και πριν αναλάβει την ηγεσία της Volkswagen, ο Piech έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη αρκετών εμβληματικών μοντέλων. Ως επικεφαλής ανάπτυξης στην Porsche και αργότερα στην Audi, συμμετείχε ενεργά σε έργα όπως τα θρυλικά 917 και Quattro.
Η επιμονή του να εξερευνά νέες ιδέες συνεχίστηκε μέχρι το τέλος της θητείας του, και το ιδιαίτερο TT που βλέπεις μπροστά σου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Συγχώνευση ΤΤ και RS4
Παρά τη γνώριμη σιλουέτα του, δεν πρόκειται πραγματικά για ένα TT. Το μοναδικό αυτό πρωτότυπο, χρειάστηκε περίπου οκτώ μήνες για να ολοκληρωθεί και προέκυψε από τη συγχώνευση ενός αυθεντικού TT με ένα RS4 Avant πρώτης γενιάς. Στην ουσία, πρόκειται για ένα B5 RS4 με αμάξωμα TT 8N.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Audi εξερευνούσε την ιδέα ενός σπορ αυτοκινήτου πάνω από το TT, πριν εμφανιστεί το R8. Οι μηχανικοί της Audi αποφάσισαν να συνδυάσουν τα μηχανικά μέρη του RS4 Avant με το συμπαγές αμάξωμα του TT. Αυτό σήμαινε ότι τοποθετήθηκαν όλα τα βασικά μέρη του RS4, όπως άξονες, κινητήρας, πίσω διαφορικό, τροχοί, κιβώτιο ταχυτήτων, στο TT.
Για να λειτουργήσει η μετατροπή, το πλαίσιο κόντυνε κατά 170 χιλιοστά μπροστά από το ρεζερβουάρ καυσίμου για να ταιριάξει με το μεταξόνιο του TT. Κάτω από το καπό υπήρχε ο twin-turbo V6 2.7 λίτρων του RS4, καθιστώντας το πρωτότυπο το μόνο TT με πραγματικό V6, αφού οι δύο πρώτες γενιές χρησιμοποιούσαν VR6 κινητήρες. Σημειωτέον, οι κινητήρες VR6 παρέμειναν στην παραγωγή από την VW μέχρι τα τέλη του 2024.
"Ξεπερνούσε την 911"
Ο V6 ήταν τοποθετημένος κατά μήκος του οχήματος, αντί για εγκάρσια όπως στα συνηθισμένα TT, και το σύστημα μετάδοσης άλλαξε από Haldex σε ένα πίσω προσανατολισμένο Torsen του RS4. Με 375 ίππους και 440 Nm ροπής σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, το "TT Coupe RS4" συνέθετε ένα εντυπωσιακό πακέτο.
Οι επιδόσεις ήταν αναμενόμενα κορυφαίες, με 0-100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 280 km/h. Το βάρος περιοριζόταν στα 1.550 κιλά, λίγο παραπάνω από το VR6 TT του 2003.
Σε συνέντευξη του 2013, ο Stephan Reil, πρώην επικεφαλής προϊόντων της quattro GmbH (νυν Audi Sport), χαρακτήρισε το TT Coupe RS4 "απίστευτα διασκεδαστικό στην οδήγηση" και υποστήριξε ότι "ξεπερνούσε ακόμη και μια 911 της εποχής". Το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε εκτενώς, καλύπτοντας περίπου 20.000 χλμ.
Καθώς η εποχή του Piech έφτανε στο τέλος της, η παραγωγή μιας έκδοσης για το κοινό κρίθηκε πολύ ακριβή. Ο Όμιλος Volkswagen τελικά πέτυχε τον στόχο του μέσω του R8, δίπλα στη Lamborghini Gallardo.
Και τα δύο μοντέλα, TT και R8, δεν βρίσκονται πλέον στην παραγωγή, αλλά η Audi σχεδιάζει να επιστρέψει στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων με την παραγωγή του Concept C το 2027, αυτή τη φορά ως αμιγώς ηλεκτρικό.