Φαίνεται πως η εποχή του downsizing και της πολύπλοκης υπερτροφοδότησης αρχίζει σιγά-σιγά να φτάνει στο τέλος της. Η Honda ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα V6.
Ο κινητήρας αυτός, θα αποτελέσει βασικό στοιχείο της επόμενης γενιάς υβριδικών συστημάτων της και θα χρησιμοποιηθεί στα μελλοντικά μεγάλα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματά της.

Ο νέος κινητήρας αναμένεται να λανσαριστεί το 2027, προσφέροντας σύμφωνα με την εταιρεία "ισχυρές επιδόσεις και υψηλή ικανότητα ρυμούλκησης".
Αν και η Honda δεν έχει αποκαλύψει ακόμη την ακριβή ισχύ του νέου υβριδικού συστήματος, ο σημερινός V6 των 3.5 λίτρων, που κινεί τα Odyssey, Pilot και Ridgeline, αποδίδει 285 ίππους και μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 2.268 κιλά.
Απόδοση και επιδόσεις
Εφόσον ο στόχος της Honda είναι τα νέα HEV να είναι έως και 30% πιο αποδοτικά σε κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα τρέχοντα μοντέλα, το νέο V6 ίσως έχει ελαφρώς μικρότερη ισχύ. Ωστόσο, η εταιρεία στοχεύει και σε βελτίωση της επιτάχυνσης κατά περισσότερο από 10%, δείχνοντας ότι δεν εστιάζει αποκλειστικά στην οικονομία.

Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα αν το νέο υβριδικό σύστημα θα κάνει το ντεμπούτο του σε ένα καινούργιο μοντέλο ή σε κάποια υπάρχουσα σειρά. Παρότι το Pilot ανανεώθηκε πρόσφατα, τα Ridgeline και Odyssey πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, κάτι που τα καθιστά πιθανούς υποψηφίους για την υβριδική μετάβαση.
Έρχονται νέα θερμικά σύνολα
Παράλληλα, η Honda έχει ήδη ανακοινώσει την εξέλιξη νέων τετρακύλινδρων κινητήρων 1.5 και 2.0 λίτρων για μελλοντικά υβριδικά οχήματα, επιβεβαιώνοντας ότι η εποχή των θερμικών συνόλων δεν έχει ακόμα τελειώσει, αλλά εξελίσσεται μέσω του εξηλεκτρισμού.
Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν είναι μόνο η Honda που στρέφεται εκ νέου προς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το ίδιο κάνουν και άλλες εταιρείες, όπως η Cadillac, η Bentley και η BMW, σε μια περίοδο που οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε αρκετές αγορές φαίνεται να επιβραδύνονται.

Η αποκάλυψη του νέου V6 εντάσσεται σε μια ευρύτερη παρουσίαση των τεχνολογιών που αναπτύσσει η Honda. Μεταξύ αυτών, παρουσιάστηκε και μια νέα πλατφόρμα μεσαίου μεγέθους, πιο άκαμπτη και ελαφρύτερη από την τρέχουσα, η οποία θα λανσαριστεί επίσης το 2027.
Αν η Honda τηρήσει το χρονοδιάγραμμά της, είναι πολύ πιθανό μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να δούμε τα πρώτα οχήματα που θα φέρουν τον νέο υβριδικό V6 κινητήρα, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή επιδόσεων και αποδοτικότητας.








