Τρία σημαντικά μοντέλα έρχονται για την Audi το 2026

Η Audi εγκαταλείπει το πλήρως ηλεκτρικό πλάνο και ετοιμάζεται να υποδεχτεί τρία νέα σημαντικά μοντέλα SUV μέσα στο 2026, που θα διαθέτουν μεταξύ άλλων και θερμικές εκδόσεις.

Η Audi διανύει μια δύσκολη περίοδο. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 11,8% το 2024, φτάνοντας τα 1.671.218 οχήματα, και η πτωτική πορεία συνεχίστηκε και το 2025.

Μέχρι και τον Σεπτέμβριο, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 4,8%, στις 1.175.765 μονάδες, παρά την κυκλοφορία σημαντικών νέων μοντέλων, όπως τα A5, Q5 και A6.

Το ανανεωμένο Q3, που έκανε πρεμιέρα μόλις τον Σεπτέμβριο, δεν είχε ακόμη τον χρόνο να επηρεάσει τα εμπορικά αποτελέσματα.

Παρά τις δυσκολίες, το εργοστάσιο του Ingolstadt ετοιμάζεται για μια χρονιά με ακόμη μεγαλύτερες προκλήσεις. Σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιεύθηκε μετά τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, το 2026 θα είναι καθοριστικό.

Τρεις μεγάλες πρεμιέρες βρίσκονται στο πρόγραμμα, η επόμενη γενιά του Q7, το πρώτο Q9 και ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο στη μικρή κατηγορία.

Επιστροφή στους κινητήρες ICE

Η Audi φαίνεται να έχει αντλήσει πολύτιμα μαθήματα από τη μονομερή στροφή της προς την ηλεκτροκίνηση. Η απόφαση να βασιστεί υπερβολικά στα EVs οδήγησε στην ακύρωση του Q8 E-Tron και στο κλείσιμο του εργοστασίου στις Βρυξέλλες, όπου παραγόταν το μεγάλο ηλεκτρικό SUV.

Έτσι, η νέα γενιά Q7 θα συνεχίσει με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το μεγαλύτερο Q9 θα διατεθεί επίσης με βενζινοκίνητες εκδόσεις. Για την Ευρώπη, οι TDI εκδόσεις παραμένουν στο τραπέζι, καθώς το πετρέλαιο εξακολουθεί να έχει ζήτηση στα πολυτελή SUV.

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα τοποθετηθεί κάτω από το Q4 E-Tron, λειτουργώντας ως μια "αναβίωση" του A2, αποκλειστικά σε ηλεκτρική μορφή.

Ωστόσο, κανένα από τα παραπάνω μοντέλα δεν θα υιοθετήσει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που παρουσιάστηκε με το Concept C, καθώς ο σχεδιασμός τους έχει ήδη οριστικοποιηθεί. Έτσι, αναμένεται να διατηρήσουν τα διπλά φωτιστικά σώματα και τα εσωτερικά με τις πολλές οθόνες που χαρακτηρίζουν τη σημερινή γκάμα.

Νέες εκδόσεις RS

Πέρα από τα νέα SUV, η Audi ετοιμάζει και εκδόσεις RS για υφιστάμενα μοντέλα. Αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί λεπτομέρειες, το RS5 θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο.

Με δεδομένο ότι η εταιρεία έχει αποκλείσει τους τετρακύλινδρους κινητήρες RS και ότι ο πεντακύλινδρος πλησιάζει στο τέλος του, το νέο RS5 αναμένεται με κινητήρα V6, πιθανότατα plug-in υβριδικό (PHEV).

Θα προσφέρεται σε sedan και wagon εκδόσεις. Το RS6 θα μπορούσε επίσης να κάνει την εμφάνισή του μέσα στο 2026, πιθανότατα ως plug-in hybrid με V8 κινητήρα, ώστε να διατηρηθεί η παραδοσιακή ιεραρχία ισχύος μεταξύ RS5 και RS6.

Όσο για το RS6 E-Tron, τα πράγματα δεν δείχνουν θετικά. Οι τελευταίες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι δεν θα φτάσει ποτέ στην παραγωγή, λόγω χαμηλής εμπορικής προοπτικής. Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε πρόσφατα πως εκδόσεις RS θα υπάρξουν και στην ηλεκτρική πλατφόρμα PPE.

Μικτή στρατηγική για το μέλλον

Κοιτάζοντας μπροστά, η Audi φαίνεται να επιλέγει μια μικτή στρατηγική, διατηρώντας τόσο θερμικά όσο και ηλεκτρικά μοντέλα. Ο CEO Gernot Dollner έχει ήδη αποστασιοποιηθεί από τον προηγούμενο στόχο για πλήρη εξηλεκτρισμό έως το 2033, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο συνέχισης της παραγωγής ICE μοντέλων και μετά το 2035.

Σε μια εποχή που οι προτιμήσεις των καταναλωτών παραμένουν διχασμένες, αυτή η πιο ευέλικτη προσέγγιση ίσως αποδειχθεί η πιο έξυπνη κίνηση για την Audi, μια εταιρεία που επιδιώκει να ισορροπήσει ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.