Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία ταξινομήσεων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025, το Toyota Yaris εξακολουθεί να κυριαρχεί στο B Segment, έχοντας σημειώσει 4.276 ταξινομήσεις και μερίδιο 18,28% στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Πίσω του, όμως, διαμορφώνεται μια έντονη "μάχη" για τη δεύτερη θέση, με πέντε μοντέλα να το καταδιώκουν σε απόσταση αναπνοής, καθένα με διαφορετικά όπλα, στρατηγική και κοινό.
Πρώτο ανάμεσά τους, το Opel Corsa, με 2.873 ταξινομήσεις και μερίδιο 12,29%, συνεχίζει να αποτελεί σταθερή αξία στην ελληνική αγορά. Η νέα του γενιά, με φρέσκια σχεδίαση και υβριδικές επιλογές, κρατά το ενδιαφέρον ζωντανό, ειδικά για εταιρικούς στόλους και οδηγούς που αναζητούν αξιόπιστο, καθημερινό μεταφορικό μέσο με χαμηλό κόστος χρήσης. Μάλιστα ο Σεπτέμβριος ήταν για το Corsa ο χειρότερος μήνας του 2025 με 93 ταξινομήσεις, πέφτοντας για πρώτη φορά φέτος σε διψήφιο αριθμό πωλήσεων σε ένα μήνα.
Πολύ κοντά του βρίσκεται το Suzuki Swift με 2.861 ταξινομήσεις και 12,23% μερίδιο. Το ιαπωνικό μικρό δείχνει να απολαμβάνει μια δεύτερη νιότη χάρη στη νέα του υβριδική έκδοση και στη φήμη του για αξιοπιστία και σφιχτό, σπορτίφ χαρακτήρα. Είναι το μοντέλο που απευθύνεται κυρίως σε όσους θέλουν ένα ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης με ενδιαφέροντα old school χαρακτηριστικά. Για τον Σεπτέμβριο το Swift συνέχισε με την μοναδική σταθερότητα που έχει δείξει σε όλη τη διάρκεια του 2025. Κατέγραψε 349 πωλήσεις, ελάχιστες πίσω από τις 383 του Yaris αυτόν τον μήνα.
Ακριβώς πίσω του, με 2.850 ταξινομήσεις, ακολουθεί το Peugeot 208, το οποίο διατηρεί μερίδιο 12,19%. To 208 υποχώρησε από τη σχετική κατάταξη, στην οποία τον Αύγουστο βρισκόταν στην τρίτη θέση. Ο λόγος είναι οι 156 πωλήσεις του Σεπτεμβρίου που δεν το βοήθησαν να διατηρηθεί ψηλά σε αυτή τη μάχη. Το γαλλικό supermini παραμένει ένα από τα πιο ελκυστικά σε σχεδίαση και premium αίσθηση στην κατηγορία του, ενώ η ηλεκτρική έκδοση e-208 προσθέτει πόντους στη δημοτικότητά του μέσα σε ένα κοινό που μεταβαίνει σταδιακά προς την ηλεκτροκίνηση.
Στην τέταρτη θέση της "καταδίωξης" τοποθετείται το Renault Clio, με 2.496 ταξινομήσεις και 10,67% μερίδιο. To Clio έλαμψε τον Σεπτέμβριο καθώς σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις στην εκτός SUV κατηγορία Β, με 480 μονάδες. Παρά την ώριμη πορεία του μοντέλου, η πρόσφατη ανανέωση του Clio έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον, με τη νέα μάσκα, τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και τις εξαιρετικά οικονομικές εκδόσεις full hybrid να κρατούν το όνομα στην πρώτη γραμμή.
Την πεντάδα κλείνει το Hyundai i20, με 2.463 ταξινομήσεις και 10,53%. Το κορεατικό μοντέλο τα πήγε αρκετά καλά τον Σεπτέμβριο με 225 μονάδες και εξακολουθεί να παίζει δυνατά στο value for money. Προσφέρει τεχνολογία, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό που συχνά συναντά κανείς σε ανώτερες κατηγορίες. Η πρόσφατη στροφή της Hyundai προς τη sport έκφραση των N Line εκδόσεων ενισχύει την απήχησή του στους νεότερους οδηγούς.
Η εικόνα του 2025 δείχνει ξεκάθαρα ότι, παρότι το Toyota Yaris διατηρεί το προβάδισμα, η απόσταση από τους διώκτες του μικραίνει. Η κατηγορία Β, με παραδοσιακά μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα, έχει μετατραπεί σε αρένα ισορροπίας ανάμεσα στην εξηλεκτρισμένη τεχνολογία, τη σχεδιαστική ταυτότητα και την τιμή. Το δεύτερο εξάμηνο του έτους προμηνύεται εξίσου συναρπαστικό, καθώς όλα δείχνουν πως η "μάχη της δεύτερης θέσης" ίσως αποδειχθεί η πιο ενδιαφέρουσα ιστορία των πωλήσεων του 2025.