Δείτε από ψηλά το νέο μεγάλο τούνελ της Μακεδονίας

Το οδικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας εκσυγχρονίζεται ακόμη περισσότερο με ένα μεγάλο τούνελ που θα μειώσει τις αποστάσεις από και προς την Θεσσαλονίκη.

Σήραγγα Κλεισούρας τούνελ Δυτικής Μακεδονίας

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα αναβάθμισης του οδικού άξονα Καστοριά – Πτολεμαΐδα, με σημείο αναφοράς την κατασκευή της Σήραγγας Κλεισούρας. Πρόκειται για ένα έργο που επί δεκαετίες αποτελούσε αίτημα των κατοίκων και των τοπικών φορέων, καθώς η σημερινή οδική σύνδεση διέρχεται από ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες ορεινές περιοχές.

Σήραγγα Κλεισούρσας τούνελ Δυτικής Μακεδονίας

Η σήραγγα, μήκους 1.365 μέτρων, κατασκευάζεται ως τμήμα της νέας Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, η οποία εκτείνεται σε 10,4 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει επίσης μία σήραγγα διαφυγής 1.383 μέτρων, μία γέφυρα στο ρέμα Κωτούρη μήκους περίπου 35 μέτρων, τέσσερις ισόπεδους κόμβους, τέσσερις κάτω διαβάσεις, καθώς και κτίρια στα μέτωπα της σήραγγας.

Διαβάστε Επίσης

Το έργο υλοποιείται από την ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, η οποία ανέλαβε την κατασκευή με ποσοστό έκπτωσης 16,72%. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε., ενώ η χρηματοδότηση προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Δυτική Μακεδονία” του ΕΣΠΑ 2014-2020. Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ (57,32 εκατ. χωρίς ΦΠΑ).

Η σύμβαση υπογράφηκε στις 24 Οκτωβρίου 2022 με διάρκεια κατασκευής 36 μηνών, γεγονός που θέτει την αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης στα τέλη του 2025. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η συνολική πρόοδος του έργου ξεπερνά το 45%.

Η πρόοδος της διάνοιξης

Η πρόοδος στη διάνοιξη της κύριας σήραγγας προχωρά από δύο μέτωπα. Aπό την πλευρά της Καστοριάς έχουν διανοιχθεί περίπου 645 μέτρα, ενώ από την πλευρά της Πτολεμαΐδας περισσότερα από 100 μέτρα, σε σύνολο 1.365 μέτρων.

Σήραγγα Κλεισούρας τούνελ Δυτικής Μακεδονίας

Η σήραγγα διαφυγής, μήκους 1.383 μέτρων, έχει προχωρήσει κατά 402 μέτρα από την ανατολική πλευρά και 16 μέτρα από τη δυτική. Οι εργασίες προχωρούν με αυξημένες τεχνικές απαιτήσεις, λόγω του ιδιαίτερα δύσκολου γεωλογικού υποβάθρου και των συνεχών μεταβολών στο είδος του εδάφους, που απαιτούν εξειδικευμένες παρεμβάσεις και αυξημένη προσοχή στην ασφάλεια του προσωπικού.

Έργο - ορόσημο για την περιοχή

Η Σήραγγα Κλεισούρας είναι ένα έργο – ορόσημο για τη Δυτική Μακεδονία, που θα φέρει κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη. Με την ολοκλήρωσή του, η απόσταση Καστοριάς – Πτολεμαΐδας θα μειωθεί κατά περίπου 25 λεπτά, προσφέροντας ασφαλέστερη και ταχύτερη οδική σύνδεση, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τις μεταφορές εμπορευμάτων. Αντίστοιχα θα μειωθεί αισθητά ο χρόνος διασύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την ανατολική πλευρά της, καθώς περιοχές όπως το Αμύνταιο θα έρθουν πολύ πιο κοντά στην Κοζάνη και την Καστοριά. 

Η νέα αρτηρία θα συνδέσει αποτελεσματικά δύο περιφέρειες με έντονη βιομηχανική και ενεργειακή δραστηριότητα, δημιουργώντας έναν νέο διάδρομο ανάπτυξης που θα ενισχύσει τη διασύνδεση Καστοριάς, Φλώρινας και Κοζάνης. Παράλληλα, θα αναβαθμίσει την πρόσβαση προς την Εγνατία Οδό, προσφέροντας εναλλακτικές διαδρομές σε περιόδους αυξημένης κυκλοφορίας ή δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Προκλήσεις και επόμενα βήματα

Αν και το έργο προχωρά με σταθερό ρυθμό, δεν λείπουν οι προκλήσεις. Οι γεωτεχνικές δυσκολίες, οι καιρικές συνθήκες και οι παρατάσεις που ενδέχεται να ζητηθούν για επιμέρους τμήματα, μπορεί να επηρεάσουν το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο, η πρόοδος που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα αφήνει αισιοδοξία ότι το 2026 θα βρει τη Δυτική Μακεδονία με μια νέα, ασφαλέστερη και σύγχρονη οδική αρτηρία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network