Ποιο εργοστάσιο φτιάχνει 4.000.000 αμαξώματα το χρόνο

Με υψηλές δυνατότητες παραγωγής που φτάνουν τα 4.000.000 μαξώματα ετηχίως εξοπλίζεται εργοστάσιο του μεγαλύτερου Ομίλου εταιρειών στην Ευρώπη.

Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell
Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell
Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell
Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell
Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell

Στο εργοστάσιο της SEAT και της CUPRA στο Martorell, κοντά στη Βαρκελώνη, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παίρνει σάρκα και οστά μέσα από την εγκατάσταση της νέας πρέσας PXL, ενός από τα πιο σύγχρονα και αποδοτικά συστήματα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell

Η νέα πρέσα, πλήρως συνδεδεμένη και ψηφιοποιημένη, είναι σε θέση να παράγει έως και 4 εκατομμύρια αμαξώματα ετησίως για τα μελλοντικά CUPRA Raval και Volkswagen ID. Polo, ενώ ήδη χρησιμοποιείται για την παραγωγή εξαρτημάτων των σημερινών μοντέλων. Πρόκειται για την gigacasting version του Ομίλου Volkswagen που εκσυγχρονίζει το σκέλος της παραγωγής για λόγους κόστους και ταχύτητας.

Διαβάστε Επίσης

Υψηλή απόδοση και πλήρης αυτοματοποίηση

Η PXL ενσωματώνει την πιο προηγμένη τεχνολογία στη βιομηχανική σφράγιση μετάλλων. "Χάρη στους 15 παλμούς το λεπτό, μπορούμε να κατασκευάζουμε περισσότερα εξαρτήματα σε λιγότερο χρόνο, με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα", εξηγεί η Alicia Molina, διευθύντρια Μηχανικής Παραγωγικών Διαδικασιών της SEAT και της CUPRA.
Το σύστημα επιτρέπει έως και 15 αλλαγές καλουπιών την ημέρα, ενώ η πλήρης αυτοματοποίηση της διαδικασίας έχει μειώσει τον χρόνο αλλαγής σε μόλις πέντε λεπτά – χρόνος ρεκόρ για μια βιομηχανία τέτοιου μεγέθους. "Από τη στιγμή που ολοκληρώνεται η παραγωγή ενός εξαρτήματος έως την εκκίνηση του επόμενου, χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά", σημειώνει ο Jose Arreche, διευθυντής του εργοστασίου Martorell.

Μηχανικό και κατασκευαστικό επίτευγμα

Η ίδια η εγκατάσταση της πρέσας αποτέλεσε τεχνικό άθλο. Για να αντέξει την πίεση των 81.000 kN, η PXL στηρίζεται σε θεμέλια με 20 μέτρα βάθος, όσο δηλαδή ένα κτίριο επτά ορόφων, και σε μια υπόγεια βάση 9 μέτρων. Η ολοκλήρωση του έργου χρειάστηκε 40 μήνες ανάπτυξης και κατασκευής, με τη συνεργασία δεκάδων ομάδων από τομείς όπως η μηχανική, η παραγωγή, η πληροφορική και η εφοδιαστική αλυσίδα.

Seat και Cupra gigacastin στο εργοστάσιο Martorell

Έξυπνη και "συνδεδεμένη" παραγωγή

Κάθε πάτημα της πρέσας συλλέγει περίπου 3.000 σημεία δεδομένων. Αυτή η πληροφορία επιτρέπει συνεχή έλεγχο ποιότητας και προληπτική συντήρηση. Η Molina εξηγεί πως "αναπτύσσουμε δύο νέα συστήματα για να αναλύουμε αυτόν τον τεράστιο όγκο δεδομένων, με στόχο την πρόβλεψη πιθανών προβλημάτων και τη βελτιστοποίηση της παραγωγής".

Οι άνθρωποι πίσω από την τεχνολογία

Η τεχνολογική αναβάθμιση συνοδεύτηκε από ένα εξίσου σημαντικό βήμα: την εκπαίδευση των εργαζομένων. "Η προσαρμογή σε αυτό το νέο ψηφιακό περιβάλλον απαιτούσε αλλαγή νοοτροπίας. Η εκπαίδευση ήταν καθοριστική για να μπορέσουμε να μπούμε δυναμικά στη νέα ηλεκτρική εποχή", λέει ο Arreche.

Η Ισπανία στο κέντρο της ευρωπαϊκής ηλεκτροκίνησης

Η SEAT S.A., μέλος του Ομίλου Volkswagen, αποτελεί σήμερα τη μοναδική εταιρεία στην Ισπανία που σχεδιάζει, αναπτύσσει, κατασκευάζει και εμπορεύεται αυτοκίνητα. Με πάνω από 14.000 εργαζομένους και τρία εργοστάσια σε Martorell, El Prat de Llobregat και Βαρκελώνη, η εταιρεία εξάγει πάνω από το 80% της παραγωγής της σε περισσότερες από 70 χώρες.

Στο πλαίσιο του προγράμματος Future: Fast Forward, η SEAT και ο Όμιλος Volkswagen, σε συνεργασία με την PowerCo και άλλους εταίρους, έχουν επενδύσει 10 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση της Ισπανίας. Από το 2026, το εργοστάσιο Martorell θα παράγει 100% ηλεκτρικά οχήματα, με πρώτο το CUPRA Raval.

Τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της νέας μονάδας, με μια ματιά περιλαμβάνουν 6 πρέσες, 81.000 kN δύναμης, 15 παλμούς το λεπτό, 5 λεπτά για αλλαγή καλουπιών, 3.000 σημεία δεδομένων ανά σφράγιση, 4 εκατομμύρια εξαρτήματα τον χρόνο, 40 μήνες ανάπτυξης και κατασκευής, 9 μέτρα βάθος θεμελίωσης και 20 μέτρα πασσάλων

Με την πρέσα PXL, η SEAT και η CUPRA δείχνουν ξεκάθαρα τον δρόμο προς μια νέα εποχή παραγωγής που θα είναι πιο "έξυπνη", πιο βιώσιμη και έτοιμη για την ηλεκτρική μετάβαση. Ένα έργο που συνδυάζει μηχανική ακρίβεια, ψηφιακή καινοτομία και ανθρώπινη προσαρμοστικότητα – ακριβώς όπως πρέπει να είναι το εργοστάσιο του μέλλοντος.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network