Η Toyota συμμετείχε στον 6ο γύρο του πρωταθλήματος ENEOS Super Taikyu με ένα μοναδικό πρωτότυπο που δεν είχε εμφανιστεί μέχρι σήμερα στο παρελθόν, το Toyota GR Yaris M Concept. Πρόκειται για ένα ριζοσπαστικό αγωνιστικό πρωτότυπο που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Tokyo Auto Salon 2025 και φέρει την υπογραφή του ίδιου του "Morizo", του προέδρου της φίρμας, Akio Toyoda.
Η συγκεκριμένη έκδοση του GR Yaris γεννήθηκε για να αλλάξει τους κανόνες ισορροπίας και συμπεριφοράς ενός προσθιοκίνητου ή τετρακίνητου αυτοκινήτου. Στο συμβατικό GR Yaris, η διάταξη με τον κινητήρα εμπρός φορτίζει υπερβολικά τους εμπρόσθιους τροχούς, προκαλώντας φθορά και υποστροφή στις στροφές όταν πιέζεται στα όρια.
Η ομάδα εξέλιξης, με επικεφαλής τον Morizo, αποφάσισε να ξεκινήσει από λευκό χαρτί και να μεταφέρει κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων στο κέντρο, πίσω από τον οδηγό. Έτσι προέκυψε το GR Yaris M Concept, με το γράμμα "M" να παραπέμπει τόσο στο midship όσο και στο Morizo.
Καρδιά του μοντέλου είναι ο G20E, ένας συμπαγής αλλά εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας υψηλής απόδοσης που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Multipathway Workshop τον Μάιο του 2024. Πρόκειται για μία προσπάθεια της Toyota να εξερευνήσει τα όρια των θερμικών κινητήρων μέσα από τον σκληρό κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η μεταφορά του κινητήρα στο κέντρο έφερε νέες προκλήσεις, ιδίως στο φρενάρισμα και τη σταθερότητα. Γενικά το πρόγραμμα του GR Yaris M Concept μπορεί να έκανε το ντεμπούτο του τώρα, αλλά ουσιαστικά έχει καθυστερήσει τρεις μήνες. Πέραν του προβλήματος της σταθερότητας, σημαντικό στοιχείο που έπρεπε να μελετήσουν οι τεχνικοί της φίρμας ήταν ο εξαερισμός του κινητήρα.
Αυτό ακριβώς έκαναν τους τελευταίους μήνες καθώς οδηγοί, μηχανικοί και τεχνικοί εργάστηκαν εντατικά, πραγματοποιώντας δοκιμές, τροποποιήσεις στο σασί, αναβαθμίσεις στο σύστημα μετάδοσης και πλήρη αναπροσαρμογή του πλαισίου.
Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο αποδεικνύει τη δέσμευση της Toyota στη συνεχή εξέλιξη, αλλά και τη φιλοσοφία της ότι "η πίστα είναι το καλύτερο εργαστήριο". Μέσα από τη φθορά εξαρτημάτων και τη συνεχή ανατροφοδότηση από τον αγώνα, η εταιρεία υπόσχεται να συνεχίσει να δημιουργεί αυτοκίνητα με αγωνισικό DNA, φτιαγμένα από τους ανθρώπους των αγώνων για τους οδηγούς του αύριο.
Ο πρόεδρος της Gazoo Racing Company, Tomoya Takahashi, δήλωσε κατά τη διάρκεια του γύρου Autopolis στην εσωτερική έκδοση Toyota Times: "Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε δύο μεγάλες προκλήσεις. Η μία είναι η θερμότητα. Επειδή ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, είναι δύσκολο να εισέλθει αέρας στον χώρο του κινητήρα, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να υπερθερμαίνεται και να μειώνεται η ισχύς του. Προσπαθούμε να βρούμε έναν τρόπο να διοχετεύσουμε κρύο αέρα στον κινητήρα και να τον ψύξουμε. Η δεύτερη πρόκληση είναι η ευελιξία. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να εκμεταλλευτούμε τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης και να κατανέμουμε την ισχύ στο μπροστινό και στο πίσω μέρος. Ένα αυτοκίνητο με τετρακίνηση και κινητήρα στο κέντρο είναι κάτι που η Toyota δεν έχει ξανακάνει και είναι εξαιρετικά δύσκολο να ελεγχθεί. Τα τεχνικά εμπόδια είναι τόσο μεγάλα που μας κάνει να ντρεπόμαστε που είπαμε αθώα: "Θα τρέξουμε στο Autopolis"."
Προς το παρόν δεν είναι σαφές πότε θα ξαναδούμε το GR Yaris M Concept σε αγώνα, καθώς η ομάδα έχει προγραμματίσει να τρέξει το Toyota Corolla H2 Concept με υγρό υδρογόνο στο φινάλε της σεζόν Super Taikyu στο Fuji Speedway στις 15-16 Νοεμβρίου.