H Skoda αναβιώνει το πρώτο της coupe με τον κινητήρα πίσω

Η σύγχρονη έκδοχη του θρυλικού Skoda 1000 MBX είναι ένα εντυπωσιακό coupe που αρμόζει στο αυτοκίνητο που ξεκίνησε ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια στην ιστορία της φίρμας.

Η Skoda συνεχίζει να αντλεί έμπνευση από το παρελθόν της, αναβιώνοντας εμβληματικά μοντέλα με τη νέα σχεδιαστική της ταυτότητα "Modern Solid". Μετά την επανερμηνεία του θρυλικού Skoda 110 R, σειρά παίρνει τώρα ένα ακόμη διαχρονικό μοντέλο. Το 1000 MBX. Και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

Το πρωτότυπο Skoda 1000 MBX του 1966 βασίστηκε στο 1000 MB sedan και έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο της μάρκας με αυτοφερόμενο αμάξωμα.

Τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα 988 κ.εκ. με ισχύ 42 ίππων, ενώ δύο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκε η πιο δυνατή έκδοση 1100 MBX με 1.107 κ.εκ. και 52 ίππους. Παρά την τεχνολογική του πρωτοπορία, παρήχθη σε μόλις 2.517 μονάδες, καθιστώντας το ένα από τα πιο σπάνια Skoda όλων των εποχών.

Η σύγχρονη εκδοχή του, δια χειρός του σχεδιαστή Antti Savio, αποτελεί έναν φόρο τιμής στην κομψότητα των ‘60s, παντρεύοντας το παρελθόν με το μέλλον. Το νέο 1000 MBX Concept υιοθετεί τα χαρακτηριστικά στοιχεία του πρωτότυπου μοντέλου, όπως τα ελαφρώς ανασηκωμένα φανάρια πάνω από τη γραμμή του καπό, τη χαρακτηριστική νεύρωση στα πλαϊνά και την αναγνωρίσιμη σχεδίαση της πίσω κολόνας, τα οποία εναρμονίζονται αρμονικά με τη μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda.

Το πρωτότυπο βασίζεται σε ηλεκτρική πλατφόρμα με επίπεδο πάτωμα, κάτι που επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στο εσωτερικό. Μπροστά, η κλασική εικόνα του πίνακα οργάνων "προβάλλεται" πάνω σε ένα γυάλινο ταμπλό, ενώ απουσιάζει η κεντρική κονσόλα, μια λεπτομέρεια που παραπέμπει στο πρωτότυπο MBX των ‘60s. Στο πίσω μέρος, τα καθίσματα τύπου "σινεμά" αναδιπλώνονται για να προσφέρουν επιπλέον χώρο αποσκευών, ενώ η πρόσβαση διευκολύνεται από πίσω-ανοιγόμενες πόρτες. Το αμάξωμα συμπληρώνεται από αερανάρτηση, προσδίδοντας κύρος και άνεση σε κάθε διαδρομή.

"Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα σπορτίφ αλλά φιλικό αυτοκίνητο", εξηγεί ο Savio. "Τα περισσότερα σύγχρονα σπορ μοντέλα δείχνουν υπερβολικά επιθετικά, ενώ εκείνα των δεκαετιών του ’60 και του ’70 είχαν μια γοητευτική, σχεδόν ανθρώπινη κομψότητα – και αυτή ακριβώς προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε".

Ο υπεύθυνος για το εσωτερικό, David Stingl, προσθέτει: "Το MBX Concept είναι ένα 2+2 κουπέ που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε διθέσιο με εντυπωσιακή χωρητικότητα αποσκευών. Δεν το φανταστήκαμε ως ένα απλό "δεύτερο αυτοκίνητο" για σαββατοκύριακα, αλλά ως ένα όχημα με πραγματική χρηστικότητα για την καθημερινότητα".

Το πιο εντυπωσιακό; Η ομάδα ολοκλήρωσε το project μέσα σε μόλις τρεις με τέσσερις εβδομάδες, αποδεικνύοντας πως η Skoda ξέρει να συνδυάζει την παράδοση με τη δημιουργικότητα, τη νοσταλγία με την τεχνολογία και το συναίσθημα με τη λογική. Ένα πρωτότυπο που δεν στοχεύει μόνο να θυμίσει το παρελθόν, αλλά να το επαναπροσδιορίσει μέσα από τη ματιά του μέλλοντος.

 

Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept
Skoda 1000 MBX Concept