Diesel αυτοκίνητο έκανε απίστευτο ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης-δείτε ποιο μοντέλο

Ο νικητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι για το 2025, Miko Marczyk, κατέκτησε μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness, επιτυγχάνοντας μια απίστευτη επίδοση στο τιμόνι μοντέλου με σύστημα κίνησης που αποσύρεται σταδιακά.

Οι κινητήρες diesel αποσύρονται σταδιακά από την αγορά, ακόμη και στην Ευρώπη, το τελευταίο τους "προπύργιο". Στις αρχές της δεκαετίας του 2010, οι κινητήρες πετρελαίου κάλυπταν πάνω από το 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, αλλά οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, ανέτρεψαν τα δεδομένα.

Σύμφωνα με την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), μέχρι και τον Αύγουστο του 2025, το μερίδιο αγοράς των diesel έχει πέσει στο 8,3%, υποχωρώντας σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Παρά την πτωτική πορεία του diesel, η Skoda εξακολουθεί να στηρίζει την τεχνολογία αυτή σε αρκετά μοντέλα της, μεταξύ των οποίων και το νέο Superb.

Μάλιστα, η ναυαρχίδα της εταιρείας απέδειξε στην πράξη ότι το πετρέλαιο παραμένει αξεπέραστο σε αποδοτικότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, κατακτώντας μια θέση στο βιβλίο ρεκόρ Guinness.

Η επίτευξη του ρεκόρ

Ο Miko Marczyk, πρωταθλητής Ευρώπης στο ράλι για το 2025 στο τιμόνι ενός Skoda Fabia RS Rally2, οδήγησε ένα εργοστασιακό Skoda Superb TDI για 2.831 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Το αυτοκίνητο, εξοπλισμένο με τον 2.0 TDI των 150 ίππων και 360 Nm ροπής, είχε δεχτεί ελάχιστες επεμβάσεις, κυρίως χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 χλστ. και ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

Ο 29χρονος Πολωνός οδηγός ξεκίνησε από την πόλη Łodz και διέσχισε τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, πριν επιστρέψει στη βάση του, διατηρώντας μέση ταχύτητα περίπου 80 km/h και μέση κατανάλωση μόλις 2,61 lt/100 km, τιμή σχεδόν κατά 50% χαμηλότερη από την εργοστασιακή των 4,8 lt/100 km.

Μάλιστα σε συγκεκριμένο κομμάτι της διαδρομής στη Γαλλία, με ευνοϊκό άνεμο, η κατανάλωση έπεσε ακόμα και στα 2,2 lt/100 km για μια απόσταση 200 χιλιομέτρων.

Στόχος τα 3.000 χλμ.

Το Superb που χρησιμοποιήθηκε είχε ρεζερβουάρ 66 λίτρων και περίπου 20.000 χλμ. στο οδόμετρο. Ο Marczyk δεν εκμεταλλεύτηκε φυσικά τις πλήρεις επιδόσεις του κινητήρα, αλλά επικεντρώθηκε στο "hypermiling", δηλαδή, στην όσο το δυνατόν πιο αποδοτική οδήγηση.

Για τη βελτιστοποίηση της διαδρομής, ένα συνοδευτικό όχημα προπορευόταν για να του παρέχει πληροφορίες για την κυκλοφορία, ώστε να αποφεύγει τα απότομα φρεναρίσματα και τις επιταχύνσεις.

Ο οδηγός δηλώνει ότι θέλει να καταρρίψει το δικό του ρεκόρ, με στόχο την κάλυψη 3.000 χιλιομέτρων με ένα μόνο ρεζερβουάρ. Εκτιμά ότι, με καλύτερες καιρικές συνθήκες και τη χρήση premium diesel, αυτό είναι κάτι απόλυτα εφικτό.

Το τέλος των diesel

Παρά το ρεκόρ της Skoda, το μέλλον του diesel είναι δυσοίωνο. Ο Όμιλος Volkswagen έχει ήδη αποσύρει τους κινητήρες πετρελαίου από τα μικρότερα μοντέλα όπως τα Polo και Fabia, ενώ απομένουν μόνο στα Golf, Octavia και τα μεγαλύτερα.

Αν τελικά ισχύσει η απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων στην ΕΕ από το 2035, τότε η εποχή των diesel και γενικότερα των μοντέλων ICE θα φτάσει οριστικά στο τέλος της.

Ρεαλιστικά, τα diesel ενδέχεται να εξαφανιστούν από την ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων ακόμη και πριν το 2035. Μέχρι τότε, όμως, η Skoda απέδειξε ότι ο παραδοσιακός TDI είναι ακόμη σε θέση να κάνει ρεκόρ, τουλάχιστον για εκείνους που ιεραρχούν την αυτονομία πάνω απ’ όλα.