Παραδόθηκε στην κυκλοφορία η Σήραγγα Κατερίνης, πλήρως ανακατασκευασμένη και έτοιμη να υποδεχθεί ξανά την κυκλοφορία των οχημάτων στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 27 εκατομμυρίων ευρώ, που αναβαθμίζει ουσιαστικά τη λειτουργία και την ασφάλεια ενός από τα πλέον κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου.

Στις εγκαταστάσεις της σήραγγας, πραγματοποιήθηκε τεχνική ξενάγηση παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών Νικόλαου Ταχιάου, εκπροσώπων της Διευθύνουσας Υπηρεσίας του Υπουργείου, στελεχών της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και εκπροσώπων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Ο κ. Ταχιάος τόνισε πως "σήμερα ολοκληρώνεται όχι απλώς ένα έργο, αλλά μια μεγάλη εκκρεμότητα, καθώς μια σήραγγα του ΠΑΘΕ δεν διέθετε την απαραίτητη πιστοποίηση. Όλα τα συστήματα και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις πλέον αγγίζουν το τελευταίο επίπεδο της τεχνολογίας, με απόλυτο γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών". Παράλληλα, ευχαρίστησε τους χρήστες για την υπομονή τους κατά τη διάρκεια των εργασιών, υπογραμμίζοντας ότι το αποτέλεσμα "είναι πρωτοποριακό και άξιο κάθε επένδυσης που έγινε".
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Δημήτριος Γκατσώνης, επισήμανε πως "η Σήραγγα Κατερίνης είναι η τελευταία σήραγγα του ΠΑΘΕ που αναβαθμίστηκε, αποτελώντας πλέον πρότυπο για παρόμοια έργα στο μέλλον". Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη μεθοδολογία κατασκευής, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα: οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με τον έναν κλάδο σε πλήρη κυκλοφορία και τον άλλο υπό ανακατασκευή, εξασφαλίζοντας έτσι τη συνεχή ροή της κυκλοφορίας χωρίς πολύμηνους αποκλεισμούς.

Η σήραγγα, που είχε κατασκευαστεί από το Δημόσιο το 1999 και παραδόθηκε το 2004, υπέστη ριζική αναβάθμιση ώστε να συμμορφώνεται πλέον με τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας και λειτουργίας. Οι εργασίες που ξεκίνησαν το 2022 περιλάμβαναν την ανακαίνιση των συστημάτων πυρασφάλειας, πυρανίχνευσης, εξαερισμού, φωτισμού LED, τηλεδιοίκησης και δομικής ενίσχυσης.
Η νέα Σήραγγα Κατερίνης ενσωματώνει πλέον τεχνολογίες αιχμής, όπως πυράντοχες πλάκες σε οροφή και τοιχώματα, πλήρως αναβαθμισμένο σύστημα πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης με οπτικές ίνες, θερμικές κάμερες τεχνητής νοημοσύνης (AI) και σύστημα αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων (AVID) και ψηφιακό κέντρο ελέγχου SCADA, που επιτηρεί πάνω από 200.000 σημεία σε πραγματικό χρόνο.
Επιπλέον, ο φωτισμός έχει αντικατασταθεί με LED χαμηλής κατανάλωσης, μειώνοντας την ενεργειακή δαπάνη κατά περισσότερο από 60%, ενώ κάθε 25 μέτρα υπάρχουν φωτεινές πινακίδες εκκένωσης για την καθοδήγηση των οδηγών σε περίπτωση ανάγκης. Το νέο σύστημα αερισμού, η ενισχυμένη μεγαφωνική εγκατάσταση και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης διασφαλίζουν την ταχεία και ασφαλή εκκένωση ακόμη και στα πιο ακραία σενάρια πυρκαγιάς.
Η σήραγγα παρακολουθείται εξ αποστάσεως από το Κέντρο Διαχείρισης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου στο Μοσχοχώρι Λάρισας, ενταγμένη σε ενιαίο δίκτυο εποπτείας με όλες τις υπόλοιπες σήραγγες του άξονα.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία, "η αναβάθμιση της Σήραγγας Κατερίνης δεν είναι απλώς ένα τεχνικό έργο· είναι μια επένδυση στην ασφάλεια, την τεχνολογία και στο βιώσιμο μέλλον των μετακινήσεων".
Με την ολοκλήρωση του έργου, η Σήραγγα Κατερίνης προσφέρει πλέον στους οδηγούς μια πιο ασφαλή, σύγχρονη και άνετη εμπειρία ταξιδιού, ενισχύοντας την αξιοπιστία του ΠΑΘΕ και επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της Ελλάδας ως χώρας που επενδύει ουσιαστικά στις υποδομές και την οδική ασφάλεια.