Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για το νέο Flyover της Θεσσαλονίκης, ένα από τα πιο εμβληματικά και φιλόδοξα έργα υποδομής που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Το έργο, που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο μετακίνησης γύρω από τη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να αποσυμφορήσει την υπάρχουσα Περιφερειακή Οδό και να προσφέρει μια σύγχρονη, ταχύτερη και ασφαλέστερη διέλευση για χιλιάδες οδηγούς καθημερινά.
Την κατασκευή έχει αναλάβει η κοινοπραξία AVAX – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, για λογαριασμό της εταιρείας "Κεδρηνός Λόφος", που αποτελεί τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) του έργου.
Ο πυρήνας του Flyover είναι η Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος, συνολικού μήκους 7,6 χιλιομέτρων, η οποία θα λειτουργεί ως ένας "δεύτερος όροφος" της Περιφερειακής Οδού, πάνω από το σημερινό οδικό δίκτυο.
Το πιο εντυπωσιακό τμήμα της νέας λεωφόρου θα είναι η γέφυρα μήκους 4 χιλιομέτρων και πλάτους 22 μέτρων, η μεγαλύτερη που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα τεχνικό επίτευγμα που θα κυριαρχεί στο οδικό τοπίο της πόλης, συνδυάζοντας σύγχρονη αρχιτεκτονική, ανθεκτικά υλικά και τεχνολογίες αιχμής. Η κατασκευή της απαιτεί εξαιρετική ακρίβεια και μηχανική, με χρήση προηγμένων μεθόδων ανύψωσης και προκατασκευασμένων τμημάτων που μειώνουν τον χρόνο και τον θόρυβο των εργασιών.
Μετά την ολοκλήρωσή του, το νέο Flyover θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 10.000 οχήματα ανά ώρα, δηλαδή τη διπλάσια κυκλοφορία από αυτήν που διαχειρίζεται σήμερα η Περιφερειακή (περίπου 5.000 οχήματα/ώρα). Ουσιαστικά, το έργο θα προσφέρει μια "ανάσα" στους καθημερινούς χρήστες της Περιφερειακής Οδού, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης, τα μποτιλιαρίσματα και τις εκπομπές ρύπων.
Πέρα από την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, το Flyover αποτελεί και ένα αναπτυξιακό έργο στρατηγικής σημασίας. Θα ενισχύσει την προσβασιμότητα προς τα ανατολικά και δυτικά προάστια, θα διευκολύνει τη διασύνδεση του λιμανιού και του αεροδρομίου με το εθνικό οδικό δίκτυο και θα συμβάλει στη συνολική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, με την κυκλοφορία να διεξάγεται κανονικά κατά τη διάρκεια των εργασιών χάρη σε ειδικές παρακάμψεις και εργοταξιακές ρυθμίσεις. Όταν παραδοθεί, η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο, διώροφο περιφερειακό δίκτυο, αντάξιο των μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων — ένα ορόσημο για τις μετακινήσεις στη Βόρεια Ελλάδα και ένα ακόμη βήμα προς ένα πιο λειτουργικό, βιώσιμο αστικό περιβάλλον.