Ποια φίρμα δεν αφήνει τους θερμικούς κινητήρες να πεθάνουν-Δείτε τι μοτέρ έφτιαξαν

Αν είσαι από εκείνους που πιστεύουν πως οι θερμικοί κινητήρες πλησιάζουν στο τέλος τους, η είδηση ενός νέου επίπεδου 8κύλινδρου και αερόψυκτου κινητήρα, ίσως σε κάνει να αλλάξεις γνώμη.

Runge Cars engine
Runge Cars engine
Runge Cars engine
Runge Cars engine

Παρά την έντονη πίεση για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τις συχνές προβλέψεις για το "τέλος" των θερμικών κινητήρων, οι εξελίξεις δείχνουν μάλλον το αντίθετο. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όχι μόνο δεν εξαφανίζονται, αλλά συνεχίζουν να εξελίσσονται.

Διαβάστε Επίσης

Η πιο πρόσφατη απόδειξη έρχεται από την αμερικανική εταιρεία Runge Cars, με έδρα τη Μινεσότα, η οποία παρουσίασε έναν εντελώς νέο αερόψυκτο επίπεδο 8κύλινδρο κινητήρα 5.3 λίτρων. Ονομάζεται Hetzer και είναι σαφές από τη φύση του πως δεν προορίζεται για απλά καθημερινά αυτοκίνητα.

Runge Cars engine

Ο Hetzer είναι 32βάλβιδος και αερόψυκτος, χαρακτηριστικά που τον κάνουν μοναδικό στην κατηγορία του. Σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τη Swindon Powertrain, εταιρεία με εμπειρία άνω των 50 ετών στην κατασκευή εξειδικευμένων κινητήρων, και τον ειδικό στους αερόψυκτους κινητήρες Sol Snyderman.

Αν και δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά ή νούμερα απόδοσης, γνωρίζουμε ήδη ότι η κόκκινη περιοχή του κινητήρα θα ξεκινά στις 9.000 σ.α.λ. και θα είναι άμεσα συμβατός με πλατφόρμες όπως της αερόψυκτης Porsche 911, κάτι που τον καθιστά εξαιρετικά δελεαστικό για τους λάτρεις των κλασικών 911.

"Αυτός ο κινητήρας δεν είναι απλώς μια μηχανή, είναι μια δήλωση", ανέφερε ο ιδρυτής της εταιρείας, Christopher Runge. "Προχωρά τα όρια και ταυτόχρονα ενσωματώνεται απόλυτα στην κληρονομιά των αερόψυκτων μοντέλων επιδόσεων".

Runge Cars engine

Απόλυτη αναλογική εμπειρία

Ο νέος κινητήρας θα τοποθετηθεί αρχικά στο Runge R3, το νέο μοντέλο της εταιρείας, που χαρακτηρίζεται ως "σχεδιασμένο από την αρχή για να προσφέρει την πιο έντονη, αναλογική οδηγική εμπειρία της εποχής μας".

Το R3 συνδυάζει τον Hetzer με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και συνολικό βάρος μόλις 780 κιλά. Η εξέλιξή του διήρκεσε επτά χρόνια, και η σχεδίασή του παραπέμπει σε μια ρομαντική εποχή της αυτοκίνησης, όπου η οδηγική αίσθηση είχε τον πρώτο λόγο.

Runge Cars engine

Οι τρεις πρώτοι κινητήρες θα αποτελέσουν αποκλειστικές εκδόσεις για μοντέλα Runge, ενώ η εταιρεία θα ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες για τον κινητήρα και το R3 μέσα στο 2025. Τιμές και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά αναμένονται τους επόμενους μήνες.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ακόμη περίπτωση που αποδεικνύει πως παρά τις πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η αγορά δείχνει να μην εγκαταλείπει εύκολα τους θερμικούς κινητήρες.

Ακόμα και οι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως Ferrari, BMW, Mercedes, Porsche και Toyota, έχουν δηλώσει πως θα συνεχίσουν να επενδύουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, με τη Ferrari μάλιστα να επιβεβαιώνει πως ο V12 δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network