Πώς θα μετατρέψεις το Tesla σου σε όχημα του Tron: Ares (Video)

Το ταμπλό των Tesla αλλάζει πρόσωπο και ενσωματώνει αισθητική από το Tron, δείχνοντας πιθανώς το επόμενο βήμα στην τεχνολογία, ή το ξεκίνημα μιας νέας εποχής διαφήμισης εντός του αυτοκινήτου.

Η εποχή των οχημάτων που καθορίζονται από το λογισμικό (Software Defined Vehicles) είναι πλέον γεγονός, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να τραβήξουν την προσοχή των οδηγών, ή σε μια διαφορετική ανάγνωση, να τους την αποσπάσουν. Το μέσο; Η γιγαντιαία οθόνη στο ταμπλό.

Ορισμένες εταιρείες έχουν φτάσει στο σημείο να τοποθετούν ακόμα και πολλαπλές οθόνες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μια βασική κεντρική οθόνη βρίσκεται στο ταμπλό, ενώ σε αρκετά μοντέλα υπάρχει και δεύτερη ή και τρίτη, η οποία είναι στραμμένη προς τον συνοδηγό.

Μέσω αυτών, προσφέρεται η δυνατότητα παρακολούθησης ταινιών και σειρών μέσω του WiFi hotspot του αυτοκινήτου.

Η Tesla, όμως, ως συνήθως ακολουθεί τον δικό της, ξεχωριστό δρόμο. Πρωτοπόρος στις αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου (over-the-air updates), η εταιρεία συχνά προσθέτει περιεχόμενο στο βασικό μενού του οχήματος. Η τελευταία της "καινοτομία"; Μια ενσωμάτωση απευθείας από το σύμπαν της Disney και της ταινίας Tron: Ares.

Πιο συγκεκριμένα, τα μοντέλα Tesla πλέον απεικονίζουν τα εμβληματικά Light Cycles από το Tron, να κινούνται στους δρόμους της πόλης, αντικαθιστώντας τα κλασικά, γκρι γραφικά που υποδείκνυαν την παρουσία κοντινών οχημάτων.

Η ατμόσφαιρα συμπληρώνεται από κόκκινο ambient φωτισμό και ειδικά ηχητικά εφέ στα φλας, όλα σχεδιασμένα για να ταιριάζουν με την αισθητική του κινηματογραφικού franchise.

Αν και η Tesla έχει συχνά χρησιμοποιήσει "gimmicks" και πολιτισμικές αναφορές, όπως η εμφάνιση της Lotus Esprit του James Bond στο μενού ρυθμίσεων, το "Ludicrous Mode" εμπνευσμένο από το Spaceballs, ή το "Mad Max" για την αυτόνομη οδήγηση, η ενσωμάτωση του Tron: Ares φαίνεται να σηματοδοτεί μια νέα προσέγγιση. Την άμεση διαφήμιση μέσα στο αυτοκίνητο.

Αυτό το νέο χαρακτηριστικό έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ακόμα και μέσα από την κοινότητα των φανατικών φίλων της Tesla. Πολλοί θεωρούν ότι δεν πρόκειται πλέον για "παιχνιδιάρικες πινελιές" που προσφέρουν ψυχαγωγία, αλλά για εμπορική εκμετάλλευση της προσοχής του οδηγού και των επιβατών, η οποία μπορεί να γίνεται και ενοχλητική.

Η κριτική ενισχύεται και από το πολιτικό και επιχειρηματικό υπόβαθρο, καθώς η συγκεκριμένη συνεργασία έρχεται λίγο καιρό μετά από τη δημόσια σύγκρουση του Elon Musk με τον CEO της Disney, Bob Iger.

Αυτή είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της εφαρμογής Disney+ από το infotainment σύστημα των Tesla, ως αντίποινα για την απόσυρση διαφημίσεων από την πλατφόρμα X.

Η παρουσία των Light Cycles στους ψηφιακούς χάρτες των Tesla υποδηλώνει είτε μια αλλαγή στρατηγικής, είτε απλώς μια σημαντική εμπορική συμφωνία.

Όπως και να έχει, η διαφήμιση μέσα στο αυτοκίνητο φαίνεται να περνά σε μια νέα φάση, όπου τα οπτικοακουστικά μηνύματα δεν περιορίζονται σε οθόνες κινητών ή τηλεοράσεων, αλλά πλέον ενσωματώνονται και στο εσωτερικό του οχήματος.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες γίνονται όλο και περισσότερο εταιρείες τεχνολογίας και περιεχομένου, το ερώτημα που γεννάται είναι μέχρι πού μπορούν, ή πρέπει, να φτάσουν;