Ποιος θέλει να αγοράσει απο την Porsche τις μετοχές της Bugatti

Για να γίνει κύριος ιδιοκτήτης και να κινηθεί αυτόνομα στον σχεδιασμό μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την Bugatti, πρέπει να αγοράσει από την Porsche.

Μόλις τέσσερα χρόνια μετά τη δημιουργία της Bugatti Rimac, της κοινοπραξίας μεταξύ του Rimac Group και της Porsche, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Mate Rimac, φαίνεται να έχει κουραστεί από τη γραφειοκρατία και αναζητά περισσότερη ελευθερία κινήσεων.

Σύμφωνα με συνέντευξή του στο Bloomberg, ο Rimac βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του 45% που ανήκει στην Porsche, από την Bugatti Rimac.

Όπως αποκάλυψε ο ίδιος, έχει ήδη εξασφαλίσει την απαραίτητη επενδυτική στήριξη για να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της κοινοπραξίας και φέρεται να προσέφερε στην Porsche περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ για το μερίδιό της ήδη από τον Απρίλιο.

"Απλώς θέλω να μπορώ να λαμβάνω μακροπρόθεσμες αποφάσεις, να κάνω επενδύσεις σε βάθος χρόνου και να λειτουργώ με διαφορετικό τρόπο, χωρίς να χρειάζεται να εξηγώ τα πάντα σε 50 άτομα", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Rimac.

Η εξαγορά του ποσοστού της Porsche θα έδινε στον ίδιο και στο Rimac Group τον πλήρη έλεγχο της Bugatti Rimac. Ωστόσο, η Porsche θα εξακολουθούσε να διατηρεί σημαντική επιρροή, αφού κατέχει το 22% του Rimac Group, μαζί με τον ίδιο τον Rimac (35%), τη Hyundai Motor Group (11%) και άλλους επενδυτές (32%).

Ο Rimac εκτίμησε ότι η συμφωνία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο έτος, αν και αναγνώρισε πως υπάρχουν πολλοί παράγοντες που περιπλέκουν τη διαδικασία.

Επιπλέον, δεν παραβλέπει το συναισθηματικό βάρος της υπόθεσης, δεδομένου ότι η οικογένεια Porsche–Piech εξακολουθεί να έχει συμμετοχή στην Porsche. "Είναι ένα συναισθηματικά φορτισμένο θέμα", σχολίασε.

Η Porsche, από την πλευρά της, αντιμετωπίζει τις δικές της προκλήσεις. Ο CEO της εταιρείας, Oliver Blume, προειδοποίησε τους εργαζόμενους το περασμένο καλοκαίρι ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της Porsche, το οποίο τη στήριζε επί δεκαετίες, δεν είναι πλέον βιώσιμο με τη σημερινή του μορφή.

Η γερμανική φίρμα βρίσκεται αντιμέτωπη με σκληρό ανταγωνισμό στην Κίνα, ενώ η ζήτηση για τα ηλεκτρικά της οχήματα μειώνεται. Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από δασμούς και ρυθμιστική αβεβαιότητα.

Αν η συμφωνία ολοκληρωθεί, ενδέχεται να δούμε σημαντικές αλλαγές στην κατεύθυνση και στα προϊόντα της Bugatti Rimac. Ο Mate Rimac ίδρυσε την εταιρεία του το 2009 και αποκάλυψε το πρώτο του μοντέλο, το Concept_One, μόλις δύο χρόνια αργότερα. Το 2022 ξεκίνησε η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού hypercar, Nevera.

Μένει να φανεί αν η φιλοδοξία του Rimac για πλήρη ανεξαρτησία, θα σημάνει ένα νέο κεφάλαιο για τη θρυλική Bugatti.