Νέο ξεκίνημα για θρυλική φίρμα supercars-απέφυγε την χρεοκοπία

'Ενας σημαντικός κατασκευαστής supercars επιστρέφει για μία ακόμη φορά, με σχέδια να επικεντρωθεί στην παραγωγή χειροποίητων σούπερ σπορ αυτοκινήτων.

Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator

Οι παλιότεροι την γνωρίζουν καλά, όμως είναι αλήθεια πως η θρυλική ολλανδική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων Spyker, παρέμεινε στην αφάνεια για αρκετό καιρό. Και όπως φαίνεται από τις τελευταίες εξελίξεις, απέφυγε για μία ακόμη φορά τη χρεοκοπία.

Διαβάστε Επίσης

Ο ιδρυτής της, Victor Muller, εξασφάλισε τα πνευματικά δικαιώματα και τα εμπορικά σήματα της μάρκας και, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, "θα επικεντρωθεί στην παραγωγή χειροποίητων super sports cars".

Η Spyker είχε επανιδρυθεί το 1999 από τον Muller, ωστόσο η αποτυχημένη εξαγορά της Saab στις αρχές της δεκαετίας του 2010, την οδήγησε σε σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Έτσι, η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση το 2014, για να επιστρέψει στη δραστηριότητα το 2015, παρουσιάζοντας ένα χρόνο αργότερα το C8 Preliator στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Spyker C8 Preliator

Η ανάκαμψη, όμως, δεν κράτησε πολύ. Το 2021 οι αναμενόμενες επενδύσεις δεν υλοποιήθηκαν, αναγκάζοντας τον Muller να καταθέσει εκ νέου αίτηση πτώχευσης. Ακολούθησε πολυετής δικαστική διαμάχη με τους πιστωτές, η οποία πλέον έχει λήξει.

Spyker C8 Preliator

Σύμφωνα με την πρόσφατη ανακοίνωση, όλα τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα εμπορικά σήματα της Spyker, έχουν επιστραφεί πλήρως στην εταιρεία. Ο Muller υποσχέθηκε ότι σύντομα θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες για την αναβίωση της μάρκας, χωρίς να είναι ακόμη ξεκάθαρος ο ρόλος που θα διαδραματίσει ο ίδιος.

Spyker C8 Preliator

Από το 1880 έως σήμερα

Η Spyker ιδρύθηκε το 1880, κατασκευάζοντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων μεταφορών, από αυτοκίνητα έως αεροσκάφη. Η αεροπορική τεχνολογία μάλιστα επηρέασε έντονα τη σχεδίαση των νέων μοντέλων που παρουσίασε ο Muller μετά το 2000.

Η εταιρεία έπαψε να λειτουργεί το 1926, ενώ και στη σύγχρονη εποχή, δεν κατάφερε ποτέ να αποκτήσει μεγάλη εμπορική δυναμική, ακόμη και πριν την ατυχή εμπλοκή με τη Saab.

Spyker C8 Preliator

Προκλήσεις για το μέλλον

Παραμένει αβέβαιο εάν η παγκόσμια αγορά είναι έτοιμη να δεχθεί ξανά μια μικρή, bespoke φίρμα supercars, ιδίως σε μια εποχή που κυριαρχούν κατασκευαστές όπως η Koenigsegg και η Rimac.

Spyker C8 Preliator

Το C8 Preliator πλέον θεωρείται παρωχημένο σχέδιο, γι’ αυτό και η Spyker, αν θέλει να επανέλθει δυναμικά, θα χρειαστεί μια εντελώς νέα προϊοντική στρατηγική ικανή να ξεχωρίσει και να προσελκύσει αγοραστές. Από την πλευρά μας πάντως, θα μείνουμε συντονισμένοι ευχόμενοι την αναβίωση της Spyker.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network