Δώδεκα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η Nissan προκάλεσε τον ενθουσιασμό των φίλων της αυτοκίνησης με δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα, τα IDx Freeflow και IDx Nismo. Τα μοντέλα εκείνα έδειχναν έναν ελπιδοφόρο δρόμο προς ένα προσιτό, πισωκίνητο κουπέ, το οποίο όμως δεν έφτασε ποτέ στη γραμμή παραγωγής.
Λίγα χρόνια αργότερα, η ιαπωνική φίρμα εξήγησε τους λόγους: το μοντέλο θα "σκίαζε" την τότε γκάμα του 370Z, ενώ οι προβλέψεις για τις πωλήσεις του δεν δικαιολογούσαν την επένδυση. Παράλληλα, υπήρχε και το πρακτικό εμπόδιο της απουσίας κατάλληλου εργοστασίου για την κατασκευή του.

Το 2025, ο σημερινός CEO της Nissan, Ivan Espinosa, δεν κρύβει ότι εξακολουθεί να σκέφτεται την επιστροφή ενός τέτοιου μοντέλου. Σε συνέντευξή του σε ιαπωνικό περιοδικό, ανέφερε:
"Πιστεύω πως ένα αυτοκίνητο σαν το IDx θα μπορούσε να εξυπηρετήσει πολλαπλούς σκοπούς. Από τη μία, θα εξέφραζε τη φιλοσοφία της Nissan και από την άλλη θα προσέλκυε ένα νεότερο ηλικιακά κοινό, κάτι απολύτως απαραίτητο για κάθε κατασκευαστή. Δεν έχει να κάνει μόνο με την τιμή, αλλά με το να υπάρχει κάτι πραγματικά ελκυστικό που να κάνει τους νέους να ακολουθήσουν τη μάρκα".

Στο ερώτημα για πιθανή αναβίωση του Silvia, ο Espinosa παραδέχτηκε ότι "θα το ήθελε πολύ", αλλά αναρωτήθηκε κατά πόσο είναι εφικτό. Τόνισε πως το μοντέλο θα έπρεπε να παραμείνει ελαφρύ, ενώ ταυτόχρονα να πληροί τους αυστηρούς κανονισμούς ασφάλειας. "Αν η Mazda τα κατάφερε με το MX-5, γιατί να μην τα καταφέρει και η Nissan;" σχολίασε χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν είχε ακουστεί η φήμη ότι τα IDx concepts βασίζονταν στο τελευταίο Silvia S15, αν και η Nissan δεν το επιβεβαίωσε ποτέ. "Προς το παρόν είναι απλώς μια ιδέα στο μυαλό μου", παραδέχτηκε ο CEO, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο, αλλά χωρίς άμεσες προτεραιότητες, ιδιαίτερα αν ληφθούν υπόψη οι οικονομικές δυσκολίες της εταιρείας στην τρέχουσα συγκυρία.

Ο ίδιος ο Espinosa δηλώνει φαν της οδήγησης, καθώς πηγαίνει καθημερινά στη δουλειά με ένα Nissan Z. Ο προκάτοχός του, Makoto Uchida, τον είχε χαρακτηρίσει "πραγματικό car guy".
Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν αρκεί για να κρύψει τις προκλήσεις: περικοπές 20.000 θέσεων εργασίας, κλείσιμο επτά εργοστασίων και δύο στούντιο σχεδίασης, αποδεικνύουν ότι η Nissan έχει πολύ σοβαρότερα ζητήματα να λύσει πριν στραφεί στην κατασκευή ενός προσιτού σπορ κουπέ.

Από την άλλη πλευρά, ένα "halo car" θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καταλύτης για την εικόνα της μάρκας, όπως έκανε το Audi TT για την Audi στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Βέβαια, για να πετύχει κάτι τέτοιο, θα πρέπει πρώτα να στηριχθεί σε μια ισχυρή γκάμα καθημερινών, εμπορικά βιώσιμων μοντέλων.