
Η Kia σχεδιάζει να τριπλασιάσει την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων της στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, όπως αποκάλυψε κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kia, Ho Sung Song, δήλωσε την 1η Οκτωβρίου στην Automotive News Europe, ότι η ετήσια παραγωγή του νέου EV2 αναμένεται να φτάσει περίπου τις 100.000 μονάδες στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ζιλίνα της Σλοβακίας το 2027.

Παράλληλα, η παραγωγή του EV4 στο ίδιο εργοστάσιο προβλέπεται να ξεπεράσει τις 80.000 μονάδες ετησίως μέχρι το 2027.
Αν συνυπολογίσει κανείς και την παραγωγή στη Νότια Κορέα, η παγκόσμια παραγωγή του EV4 αναμένεται να φτάσει περίπου τις 100.000 μονάδες. Ο Song τόνισε πως ο στόχος της Kia είναι να παράγει ετησίως 100.000 μονάδες από το EV2 και το EV4 παγκοσμίως, αριθμός που θεωρείται επαρκής για τη διασφάλιση κερδοφορίας και την υποστήριξη των προμηθευτών.
Τα συγκεκριμένα σχέδια για το εργοστάσιο της Ζιλίνα είναι σημαντικά αυξημένα σε σχέση με τις προβλέψεις που είχε κάνει τον Αύγουστο η Kia Europe.
Η αρχική εκτίμηση
Ο CEO της Kia Europe, Marc Hedrich, είχε αναφέρει τότε ότι μια παραγωγή 20.000 έως 30.000 EV4 το 2026 θα ήταν ρεαλιστική και ότι το συνολικό μερίδιο του EV4 και του EV2 στην παραγωγή του εργοστασίου, θα μπορούσε να φτάσει το 10-20% το επόμενο έτος.

Το εργοστάσιο της Ζιλίνα έχει εγκατεστημένη παραγωγική ικανότητα 320.000 οχημάτων, που μπορεί με υπερωρίες να επεκταθεί στις 350.000. Η Kia ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 108 εκατ. ευρώ για την παραγωγή των EV4 και EV2 στο συγκεκριμένο εργοστάσιο.
Η παραγωγή του EV4, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος της Kia που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, ξεκίνησε στις 20 Αυγούστου, ενώ το EV2, που θα είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας στην αγορά της Ευρώπης, αναμένεται να προστεθεί το επόμενο έτος.
Στη Νότια Κορέα, η Kia κατασκευάζει την fastback έκδοση του EV4, η οποία επίσης θα προσφέρεται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ανοδική τάση στα EV
Η τοπική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να βοηθήσει την Kia να διατηρήσει την ισχυρή της ανάπτυξη στην ευρωπαϊκή αγορά. Παρά τη μικρή πτώση 3% στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας έως τον Αύγουστο (στις 354.383 μονάδες), οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 56% φτάνοντας τις 71.179 οχήματα.

Η αύξηση αυτή προέρχεται κατά βάση από το EV3, που πρόσθεσε 45.269 νέες πωλήσεις στους οκτώ πρώτους μήνες του έτους. Το EV3 είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της Kia στην Ευρώπη μετά το Sportage (99.574 μονάδες) και βρίσκεται στην έβδομη θέση στις πωλήσεις BEV στην ευρωπαϊκή αγορά.
Υπέρ της κατάργησης των ICE
Όσον αφορά το στόχο μηδενικών ρύπων έως το 2035, ο Hedrich, που ανέλαβε τη διοίκηση της Kia Europe το 2024, υποστηρίζει πλήρως την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Όπως δήλωσε τον Αύγουστο στην Automotive News Europe, "έχουμε μια χιονοστιβάδα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έρχονται, και αν ξαφνικά σταματήσουμε να λανσάρουμε EVs, θα είναι κάτι που θα κοστίσει πολύ ακριβά".
Στόχος της Kia είναι τα BEV να αποτελούν το 74% των συνολικών πωλήσεών της στην Ευρώπη έως το 2030, από 20% που ήταν τον Αύγουστο του 2024.