H Ferrari Elettrica έρχεται αλλά υπάρχουν ευχάριστα νέα για τους φαν των θερμικών

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari κάνει ντεμπούτο το 2026, όμως οι Ιταλοί ταυτόχρονα επενδύουν στους θερμικούς κινητήρες, προσαρμόζοντάς τους στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Ferrari SF90 Spider Bring a Trailer

Μπορεί η Ferrari να ετοιμάζεται για την παρουσίαση του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, με την Elettrica να προγραμματίζεται να κάνει το ντεμπούτο της στα τέλη του 2026, όμως υπάρχει και ένα θετικό νέο για τους φίλους των θερμικών κινητήρων.

Διαβάστε Επίσης

Κι αυτό γιατί η άφιξη του πρώτου EV της εταιρείας, μπορεί να σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον ιταλικό κατασκευαστή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, αλλά δεν αποτελεί το μόνο μεγάλο βήμα. Ανάμεσα στο 2026 και το 2030, η Ferrari σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από δώδεκα νέα μοντέλα.

Ferrari 849 Testarossa

Αυτή η διεύρυνση της γκάμας δεν συνεπάγεται το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στους V6, V8 και V12 κινητήρες, προσαρμόζοντάς τους στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Σύμφωνα με την επίσημη θέση της Ferrari, στόχος είναι να αυξηθεί η ειδική ισχύς κάθε κινητήρα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συμβατότητα με εναλλακτικά καύσιμα.

Η τάση για χρήση νέων μορφών καυσίμου, που πληρούν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές χωρίς να απαιτούν εκ βάθρων αλλαγή στην μηχανολογία, ενισχύεται. Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, είχε δηλώσει ήδη από το 2023 ότι δεν πιστεύει πως οι θερμικοί κινητήρες θα εξαφανιστούν πλήρως από την αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.

Ferrari elettrica technical workshop

Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέλλον της εταιρείας. Η Ferrari προβλέπει πως μέχρι το 2030, το 60% της γκάμας της θα είναι εξηλεκτρισμένο, με 40% υβριδικά και 20% αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι τα καθαρόαιμα θερμικά μοντέλα θα αποτελούν μειοψηφία στο χαρτοφυλάκιό της.

Επιστροφή στα κουμπιά

Εκτός από τα κινητήρια σύνολα, η Ferrari προχωρά σε αλλαγές και στο Human-Machine Interface (HMI). Η εταιρεία ετοιμάζει μια νέα γενιά διεπαφής χρήστη με "phygita" χαρακτήρα, συνδυάζοντας φυσικά και ψηφιακά στοιχεία.

Ferrari Amalfi

Ήδη είδαμε πρώτα δείγματα αυτής της νέας φιλοσοφίας στο μοντέλο Amalfi, που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο, με νέο τιμόνι που ενσωματώνει ξανά φυσικά κουμπιά.

Οι αλλαγές αυτές ήρθαν ως απάντηση στις παρατηρήσεις των πελατών, οι οποίοι είχαν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους για τα χωρίς αίσθηση κουμπιά, χαρακτηρίζοντάς τα περισσότερο ενοχλητικά παρά καινοτόμα. Φαίνεται πως και η Ferrari, όπως και άλλοι premium κατασκευαστές, λαμβάνει σοβαρά υπόψη το feedback των ιδιοκτητών.

Ηλεκτρικό μέλλον με χαρακτήρα

Παρότι η εταιρεία υπολογίζει ότι το 20% της μελλοντικής της γκάμας θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, προς το παρόν μόνο η Elettrica έχει ανακοινωθεί επίσημα. Ο Vigna έχει ήδη διαψεύσει τις φήμες περί "μηδενικής ζήτησης" για δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο, ξεκαθαρίζοντας ότι τέτοιο αυτοκίνητο δεν υπάρχει καν σε φάση ανάπτυξης.

Το στοίχημα της Ferrari με την Elettrica είναι μεγάλο. Η αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών hypercars δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί ουσιαστικά, με αρκετούς εξειδικευμένους κατασκευαστές να καθυστερούν τις επενδύσεις λόγω χαμηλής ζήτησης.

Ωστόσο, η Ferrari φαίνεται αποφασισμένη να δημιουργήσει ένα μοναδικό, ξεχωριστό ηλεκτρικό μοντέλο, με χαρακτήρα Ferrari. Η τελική κρίση θα έρθει το 2026. Αν το πρώτο EV της Ferrari δεν καταφέρει να πείσει, υπάρχει πάντα ο V12 για να διατηρήσει ζωντανό το πάθος.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network