
Πριν από περίπου έναν χρόνο, η Audi προχώρησε στην κατάργηση του A4 αντικαθιστώντας το με το A5 Sportback, σηματοδοτώντας παράλληλα την αλλαγή στρατηγικής στην ονοματολογία, με τους μονούς αριθμούς να αφορούν τα θερμικά μοντέλα και τους ζυγούς τα ηλεκτρικά.
Φαίνεται όμως πως βρισκόμαστε σε μία ακόμη αλλαγή περίπτωση που η Audi αναθεωρεί μια προηγούμενη απόφασή της. Καθώς όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Audi σχεδιάζει την επιστροφή του A4, αυτή τη φορά ως αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος.

Ο CEO της Audi, Gernot Dollner, αποκάλυψε πως η γερμανική εταιρεία εργάζεται πάνω σε ένα νέο ηλεκτρικό A4, στο πλαίσιο της, όπως τη χαρακτήρισε, "μεγαλύτερης αλλαγής στην ιστορία της". Ο Dollner έχει μιλήσει ανοιχτά για το γεγονός ότι η Audi είχε χάσει την ταυτότητά της τα τελευταία χρόνια, την οποία επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει.
Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία
Το πρωτότυπο Concept C που παρουσιάστηκε πρόσφατα αποτελεί μια σαφή δήλωση προθέσεων της μάρκας, προαναγγέλλοντας τόσο ένα μελλοντικό ηλεκτρικό sportscar όσο και μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.

Ωστόσο, θα χρειαστεί να περιμένουμε αρκετά για την επιστροφή του A4, καθώς το νέο μοντέλο θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) του Ομίλου Volkswagen, η οποία αναμένεται να είναι έτοιμη το 2028 το νωρίτερο.
Η SSP θα χρησιμοποιηθεί επίσης στο επόμενο ηλεκτρικό VW Golf και άλλα μοντέλα του Ομίλου. Αυτή τη στιγμή, η Audi χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE), που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche, για τα A6 και Q6 E-Tron, την MEB της VW για το Q4 E-Tron, και την J1 της Porsche για το E-Tron GT.
Η Audi θα φτάσει αργοπορημένη στην κατηγορία των compact ηλεκτρικών sedan, καθώς τα νέα BMW i3 και Mercedes EQC (ηλεκτρική C-Class) αναμένεται να παρουσιαστούν μέσα στο 2026.
Θα περιμένει τη νέα πλατφόρμα SSP
Είναι ενδιαφέρον ότι η Audi δεν επέλεξε την ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα PPE για τη δημιουργία του νέου A4, αλλά αποφάσισε να περιμένει την εξελιγμένη SSP.
Η τελευταία, θα είναι η πρώτη πλατφόρμα που αποτελεί καρπό της συνεργασίας VW-Rivian για τη δημιουργία οχημάτων που ορίζονται από το λογισμικό, κάτι που θα δώσει στο νέο A4 ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των BMW και Mercedes.
Ο Dollner δήλωσε επίσης ότι το νέο A4 θα υιοθετήσει σχεδιαστικά στοιχεία από το Concept C, κάτι που σημαίνει πως θα διαφοροποιείται αισθητά από τα υπάρχοντα ηλεκτρικά της Audi, τα οποία, με εξαίρεση το E-Tron GT, χαρακτηρίζονται από συντηρητική αισθητική.
Επιπλέον, αναμένεται να αποκτήσει και εσωτερικό αντάξιο της premium ταυτότητας της μάρκας, αν το Concept C αποτελεί ένδειξη της κατεύθυνσης που ακολουθεί η Audi.
Αξίζει να θυμίσουμε πως το A4 υπήρξε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλή μοντέλα της Audi, παρουσιάστηκε το 1994 ως ανταγωνιστής των BMW 3 Series και Mercedes C-Class, και καθιερώθηκε ως βασικός πυλώνας της γκάμας της.