Γιατί η Toyota θεωρεί ότι τα mild hybrid αυτοκίνητα δεν είναι υβριδικά

Η Toyota δεν θεωρεί τα ήπια υβριδικά μοντέλα με σύστημα 48V ως πραγματικά υβριδικά και τονίζει πως θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες οι διαφορές, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν.

Toyota Land Cruiser 48V Υβριδικό

Για δεκαετίες, η επιλογή τύπου κινητήρα για το επόμενο αυτοκίνητό σου ήταν απλή υπόθεση. Bενζίνη ή diesel. Σήμερα όμως, η τεχνολογία και οι αυστηρότεροι κανονισμοί ρύπων, έχουν οδηγήσει σε ένα πλήθος επιλογών με περίπλοκα για πολλούς ακρωνύμια.

Διαβάστε Επίσης

Πολύ συχνά, μπορεί να δεις ως συνοδευτικό του μοντέλου που σε ενδιαφέρει κάποιο από τα MHEV, HEV, PHEV, BEV, REEV, FCEV. Είναι λογικό όλα αυτά να προκαλούν σύγχυση στους καταναλωτές.

υβριδικό σύστημα κίνησης

Και αν οι λάτρεις των αυτοκινήτων γνωρίζουν τι σημαίνουν όλοι αυτοί οι όροι, για το ευρύ κοινό τα πράγματα είναι λιγότερο ξεκάθαρα.

Toyota: "Τα 48V δεν είναι υβριδικά"

Η Toyota, ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως και πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία, θεωρεί πως η ορολογία πρέπει να είναι σαφής.

Ο Sean Hanley, Αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας, δήλωσε πρόσφατα ότι τα ήπια υβριδικά συστήματα (MHEV), αυτά δηλαδή που βασίζονται σε ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης 48V, δεν θεωρούνται από την ιαπωνική εταιρεία ως πραγματικά υβριδικά.

υβριδικό σύστημα κίνησης

"Ένα σύστημα υποβοήθησης 48V δεν αντιπροσωπεύει, κατά την άποψή μας, υβριδική κίνηση. Δεν το θεωρούμε HEV (Hybrid Electric Vehicle). Δεν είναι υβριδικό ούτε κατά διάνοια", σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος τονίζει ότι είναι ευθύνη των κατασκευαστών να διαχωρίζουν τις τεχνολογίες, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν. Η ειρωνεία όμως είναι πως η ίδια η Toyota έχει ήδη παρουσιάσει μοντέλα με 48V υβριδική υποβοήθηση στην Ευρώπη.

Αυτά είναι τα Land Cruiser Hybrid 48V και Hilux Hybrid 48V, τα οποία χαρακτηρίζει "εξηλεκτρισμένα" οχήματα, αν και δεν μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά.

υβριδικό σύστημα κίνησης

Τι είναι το mild hybrid

Ένα MHEV δεν προσφέρει πλήρη ηλεκτρική κίνηση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης κινεί έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, ο οποίος φορτίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το σύστημα διαθέτει επίσης DC-DC μετατροπέα για τη διαχείριση της ενέργειας.

Ουσιαστικά, το ήπια υβριδικό βελτιώνει τη λειτουργία του start-stop, εξομαλύνει την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, και μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές, έστω και σε μικρό ποσοστό. Στο Hilux, για παράδειγμα, η κατανάλωση και οι εκπομπές CO₂ μειώνονται κατά περίπου 5%.

υβριδικό σύστημα κίνησης

Πλεονεκτήματα και όρια

Η Toyota επισημαίνει πως τα συστήματα 48V βελτιώνουν τη γραμμικότητα στην επιτάχυνση και την επιβράδυνση, ενώ αξιοποιούν την ανάκτηση ενέργειας κατά την κύλιση, την οποία χρησιμοποιούν για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση.

Ωστόσο, το κόστος και το βάρος παραμένουν χαμηλότερα σε σχέση με ένα πλήρες υβριδικό σύστημα, και έτσι τα MHEV αποτελούν έναν οικονομικό τρόπο συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, χωρίς τις απαιτήσεις ενός αμιγώς ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού.

υβριδικό σύστημα κίνησης

Όλα τα συστήματα κίνησης

Η γκάμα της Toyota καλύπτει ήδη όλες σχεδόν τις μορφές εξηλεκτρισμένης κίνησης:

-HEV (πλήρη υβριδικά)
-PHEV (plug-in υβριδικά)
-BEV/EV (αμιγώς ηλεκτρικά)
-FCEV (υδρογονοκίνητα με κυψέλες καυσίμου)

Η ιαπωνική εταιρεία αναπτύσσει επιπλέον μια νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται σε κάθε τύπο εφαρμογής, όπως δήλωσε πρόσφατα ο Αντιπρόεδρος Προϊόντων της Toyota Ευρώπης, Andrea Carlucci.

Κάτι που μπορεί να υποδεικνύει και την έλευση εκδόσεων REEV, δηλαδή ηλεκτρικών οχημάτων με θερμικό κινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια για επέκταση της αυτονομίας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network