Η φίρμα αυτοκινήτων που έχει τους πιο πιστούς οδηγούς

Με ποσοστό που ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο μια φίρμα που μάλλον δεν την περιμένεις αποδεικνύεται σε έρευνα πελατών εκείνη με τους πιο πιστούς οδηγούς για τα αυτοκίνητά της.

Μπορεί η Honda και η Volkswagen να έχουν φανατικούς οπαδούς, όμως η κορυφαία σε αφοσίωση μάρκα σύμφωνα με τη φετινή μελέτη Automotive Brand Loyalty Study της JD Power δεν είναι καμία από τις δύο. Με ποσοστό πιστότητας που αγγίζει το 67%, η Ford αποδεικνύεται ο απόλυτος "μαγνήτης" για τους οδηγούς, ξεπερνώντας κατά πολύ τον μέσο όρο της αγοράς, που βρίσκεται μόλις στο 49%.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα, αναλύει ποιοι κατασκευαστές καταφέρνουν όχι μόνο να προσελκύσουν νέους πελάτες, αλλά και να τους κρατήσουν. Γιατί, όπως παρατηρούν οι ειδικοί της JD Power, το δύσκολο δεν είναι να πουλήσεις ένα αυτοκίνητο, αλλά να κάνεις τον αγοραστή να επιστρέψει για το επόμενο.

Ποιοι κερδίζουν σε κάθε κατηγορία

Η μελέτη χωρίζεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, αποκαλύπτοντας νικητές από διαφορετικές γωνιές του πλανήτη – ευρωπαϊκές, αμερικανικές και ασιατικές μάρκες. Όλοι τους όμως έχουν κάτι κοινό: ποσοστά πιστότητας πολύ πάνω από τον μέσο όρο.

Στην κατηγορία premium επιβατικών, η Porsche διατηρεί την πρωτιά με 58,2%, αφήνοντας τη Mercedes-Benz στη δεύτερη θέση με 49,7%.
Στα premium SUV, η Lexus είναι στην κορυφή με 57,4%, μπροστά από τη BMW που ακολουθεί με 54%.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα στις "καθημερινές" μάρκες. 
Η Toyota προηγείται στα μαζικής παραγωγής επιβατικά με 62%, ενώ η Honda (55,5%) τη βλέπει από μακριά. Παρ’ όλα αυτά, η Honda παίρνει τη ρεβάνς στα SUV με ποσοστό 62%, αφήνοντας τη Subaru λίγο πίσω στο 60,6%.

Η αφοσίωση των οδηγών της Ford

Εκεί όμως που τα νούμερα πραγματικά εντυπωσιάζουν είναι στην κατηγορία φορτηγών και pick-up. Η Ford σημειώνει 66,6% ποσοστό πιστότητας, ξεπερνώντας κάθε άλλη μάρκα, ακόμα και τις πιο "πολυτελείς". Η Toyota ακολουθεί δεύτερη με 61,2%, αλλά η διαφορά παραμένει σημαντική.

Σύμφωνα με την JD Power, η εξήγηση είναι απλή. Οι ιδιοκτήτες των F-Series της Ford είναι πλάσματα της συνήθειας. Όπως γράφει χαρακτηριστικά η μελέτη, "πολλοί δηλώνουν "F-150 for life”", δείχνοντας πόσο ισχυρή είναι η συναισθηματική σύνδεση με το συγκεκριμένο μοντέλο.

Πίστη που δεν αγοράζεται

Το φαινόμενο της "πιστότητας" δεν περιορίζεται μόνο σε φιλοσοφία μάρκας ή διαφήμιση, σχετίζεται με την ποιότητα, την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη που χτίζει κάθε εταιρεία με τους πελάτες της. Όπως αποδεικνύει η φετινή μελέτη, όταν ένας οδηγός επιλέγει να επιστρέψει στον ίδιο κατασκευαστή για το επόμενο αυτοκίνητό του, αυτό λέει πολλά — και για τη μάρκα, αλλά και για το πώς αντιλαμβάνεται ο ίδιος την αξία της.