
Για μια ακόμη χρονιά η Ferrari είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα στατιστικό της αγοράς στο οποίο η φίρμα από το Maranello βρίσκεται μονίμως στην κορυφή εδώ και μερικά χρόνια και είναι χαρακτηριστικό πως το ποσό πλέον αγγίζει τις 120.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο.

Αυτλο τουλάχιστον προκύπτει από την ανάλυση του Felipe Munoz, αναλυτή της JATO που βασίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα 34 αυτοκινητοβιομηχανιών για το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Κατά το διάστημα αυτό η ιταλική φίρμα κατέγραψε καθαρό κέρδος 118.124 ευρώ ανά αυτοκίνητο που παρέδωσε. Το ποσό αυτό είναι σχεδόν 10.000 ευρώ υψηλότερο από το αντίστοιχο του πρώτου εξαμήνου του 2024, δείχνοντας πως η Ferrari όχι μόνο παραμένει κορυφαία σε απόδοση, αλλά συνεχίζει να αυξάνει τη διαφορά της από τον ανταγωνισμό.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος αυτής της επιτυχίας, η Jaguar Land Rover (JLR) –ο πλησιέστερος αντίπαλος σε επίπεδο καθαρού κέρδους ανά όχημα– θα έπρεπε να πουλήσει περίπου 23 αυτοκίνητα για να ισοφαρίσει το καθαρό κέρδος που αποφέρει μία και μόνο Ferrari.

Στην πρώτη πεντάδα των πιο κερδοφόρων κατασκευαστών, μετά τη Ferrari και τη JLR, βρίσκονται τρεις από τους τέσσερις μεγάλους Γερμανούς κατασκευαστές, επιβεβαιώνοντας τη δύναμη της γερμανικής βιομηχανίας πολυτελών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η απόσταση που τους χωρίζει από τη Ferrari είναι χαοτική και όχι μόνο σε επίπεδο τιμής, αλλά κυρίως σε επίπεδο περιθωρίου καθαρού κέρδους.
Από την άλλη πλευρά, η εικόνα για τις κινεζικές μάρκες είναι απογοητευτική, καθώς όλες βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Η πίεση από το αυξανόμενο κόστος και τον σκληρό ανταγωνισμό έχει συρρικνώσει ή εξανεμίσει τα περιθώρια κέρδους τους.
Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι μεγάλοι δυτικοί όμιλοι, όπως η Ford και η Mitsubishi, δείχνουν να αντιμετωπίζουν σημαντική επιδείνωση στα οικονομικά τους αποτελέσματα, καθώς τα καθαρά τους κέρδη υποχωρούν ή πλησιάζουν το μηδέν.
Στο αντίθετο άκρο της κλίμακας, Mazda, Nissan, Xpeng, Stellantis, Volvo, Renault, Nio, Polestar, Rivian, Aston Martin και Lucid κατέγραψαν αρνητικά καθαρά κέρδη στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Δηλαδή, κάθε αυτοκίνητο που πούλησαν τούς κόστισε περισσότερο απ’ ό,τι τους απέφερε.
Όπως μπορείς να δεις και στο γράφημα του αναλυτή η Porsche πρέπει να πουλήσει 24 αυτοκίνητα για να φτάσει το κέρδος μιας Ferrari, καθώς από κάθε αυτοκίνητό της έχει κέρδος περί τις 5.000 ευρώ. Αντίστοιχα η Mercedes με κέρδος 2.497 ευρώ πρέπει να πουλήσει 47 αυτοκίνητα και η BMW 58, καθώς το κέρδος της για κάθε αυτοκίνητο μόλις που ξεπερνάει τις 2.000 ευρώ. Ακόμη και η Toyota που ούτως ή άλλως πουλάει πολλά αυτοκίνητα, με περίπου 1.700 ευρώ κέρδος χρειάζεται να πουλήσει 70 αυτοκίνητα για να πλησιάσει μια Ferrari.