Ποια παιδικά καθίσματα απέτυχαν στα crash test

Δύο παιδικά καθίσματα δεν κατάφεραν να περάσουν τις δοκιμές ασφαλείας της γερμανικής ADAC, καθώς παρουσίασαν σοβαρές ελλείψεις.

Παιδικό κάθισμα crash test ADAC

Σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας εντοπίστηκαν σε δύο παιδικά καθίσματα στο πλαίσιο των φθινοπωρινών δοκιμών του 2025 από τον γερμανικό οργανισμό ADAC. Πρόκειται για τα μοντέλα Chipolino Olympus i-Size και Reecle 360 (ZA10 i-Size), τα οποία απέτυχαν παταγωδώς στις μετρήσεις και έλαβαν τη συνολική αξιολόγηση "μη ικανοποιητικό".

Παιδικό κάθισμα crash test ADAC
Το κάθισμα Chipolino Olympus i-Size.

Τι έδειξαν τα crash tests

Στις μετωπικές συγκρούσεις με ομοιώματα παιδιών σε θέση rear-facing, τα δύο καθίσματα εμφάνισαν κατασκευαστικές αδυναμίες με επικίνδυνες συνέπειες.

Διαβάστε Επίσης

Στην περίπτωση του Chipolino Olympus i-Size, το κέλυφος του καθίσματος, το οποίο ήταν στερεωμένο με τέσσερις βίδες, αποκολλήθηκε από τη βάση και εκσφενδονίστηκε προς τα εμπρός μαζί με το dummy. Αυτό σημαίνει ότι, σε πραγματικό τροχαίο, το παιδί θα μπορούσε να συγκρουστεί με το μπροστινό κάθισμα, με κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών.

Στο Reecle 360 (ZA10 i-Size), η περιστρεφόμενη πλάκα αποσπάστηκε από το υπόστρωμα κατά τη μετωπική δοκιμή με ομοίωμα 15 κιλών. Παρότι το κέλυφος παρέμεινε δεμένο στο όχημα μέσω του ιμάντα Top Tether, το κάθισμα και το dummy περιστράφηκαν βίαια στο εσωτερικό, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο πρόσκρουσης στο πλαϊνό μέρος ή στο μπροστινό κάθισμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο μοντέλα ανταποκρίθηκαν καλύτερα στις δοκιμές όταν τοποθετήθηκαν σε forward-facing θέση, ωστόσο η βασική χρήση rear-facing –που θεωρείται ασφαλέστερη για τα μικρότερα παιδιά– απέδειξε τα κρίσιμα κενά.

Παιδικό κάθισμα crash test ADAC
Το κάθισμα Reecle 360 ​​(ZA10 i-Size).

Διαθέσιμα στην αγορά, παρά τις αστοχίες

Παρά την αποτυχία τους στις δοκιμές, τα δύο καθίσματα διαθέτουν έγκριση τύπου σύμφωνα με τον κανονισμό UN R129 και επομένως μπορούν να πωλούνται κανονικά στην Ευρώπη. Ο ADAC, ωστόσο, συνιστά ανεπιφύλακτα στους γονείς να αποφύγουν την αγορά τους.

Το Chipolino Olympus i-Size, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει πλέον εξαντληθεί, αν και είναι πιθανό να υπάρχουν αποθέματα σε ορισμένους εμπόρους. Το Reecle 360 (ZA10 i-Size) παραμένει διαθέσιμο σε αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα, με την ιδιαιτερότητα ότι φέρεται να κυκλοφορεί με διαφορετικές ονομασίες – όπως "946i i-Size" – ενώ φέρει τον ίδιο αριθμό έγκρισης.

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς

Ο ADAC συμβουλεύει όσους έχουν ήδη προμηθευτεί τα συγκεκριμένα καθίσματα να σταματήσουν άμεσα τη χρήση τους και να απευθυνθούν στον έμπορο ζητώντας αντικατάσταση ή οικονομική αποζημίωση. Νομικά, όσοι τα αγόρασαν τα τελευταία δύο χρόνια ενδέχεται να έχουν αξίωση για ελαττωματικό προϊόν, ωστόσο κάθε περίπτωση πρέπει να εξεταστεί ξεχωριστά.

Η σημασία των δοκιμών

Οι μετωπικές δοκιμές που διεξάγει ο ADAC βασίζονται στα αυστηρά πρωτόκολλα Euro NCAP, τα οποία προσομοιώνουν πολύ πιο έντονες συγκρούσεις σε σχέση με τις ελάχιστες απαιτήσεις έγκρισης. Έτσι, αποκαλύπτονται πιθανές αδυναμίες που δεν εντοπίζονται σε τυπικούς ελέγχους.

Η πλήρης λίστα με τα αποτελέσματα των φθινοπωρινών δοκιμών 2025 του ADAC για τα παιδικά καθίσματα θα δημοσιευθεί στις 21 Οκτωβρίου 2025.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network