Σημαντικές απώλειες σε θέσεις εργασίας και παραγωγή καταγράφει η Stellantis στην Ιταλία, σύμφωνα με νέα έκθεση του συνδικάτου Fiom-Cgil, που φέρει τον χαρακτηριστικό τίτλο "Stellantis: η μεγάλη φυγή".
Τα στοιχεία δείχνουν ότι την τελευταία τετραετία ο όμιλος έχει περικόψει σχεδόν 10.000 θέσεις εργασίας, με το εργατικό δυναμικό να περιορίζεται σε 27.632 εργαζόμενους στο τέλος του 2024, από 37.288 το 2020. Την ίδια ώρα, η παραγωγή οχημάτων –συμπεριλαμβανομένων βαν και ελαφρών φορτηγών– έχει μειωθεί δραματικά, από περίπου 1 εκατομμύριο μονάδες το 2004, πλέον δεν ξεπερνά τις 480.000 το 2024.
Η Stellantis, που ελέγχει τις ιστορικές ιταλικές μάρκες Fiat, Lancia και Alfa Romeo, έχει περιορίσει σημαντικά τις δραστηριότητές της στη χώρα τα τελευταία χρόνια. Οι πιέσεις της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, ο έντονος ανταγωνισμός από την Κίνα και η γενικότερη πτώση της ζήτησης για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη, έχουν οδηγήσει σε απώλειες μεριδίων αγοράς. Ενδεικτικά, στην Ιταλία το μερίδιο της Stellantis υποχώρησε κάτω από το 30% το 2024, από πάνω από 35% μόλις δύο χρόνια νωρίτερα.
Παρά τα ανησυχητικά στοιχεία, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να δώσει "ανάσα" στην ιταλική παραγωγή με το λανσάρισμα της υβριδικής έκδοσης του Fiat 500, που αναμένεται στην αγορά εντός του έτους. Το μοντέλο θα κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο, γενέτειρα της Fiat, με στόχο να αναθερμάνει τη βιομηχανική δραστηριότητα και να στηρίξει την τοπική οικονομία.
Η Stellantis δεν σχολίασε άμεσα τα ευρήματα της έκθεσης, όμως η συζήτηση για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία παραμένει ανοιχτή – με τους εργαζόμενους, τα συνδικάτα και την κυβέρνηση να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις.