Η ενσωμάτωση του Apple CarPlay αποτελεί για πολλούς οδηγούς αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής εμπειρίας οδήγησης. Αν περιηγηθεί κανείς σε forums, θα διαπιστώσει πως η δυνατότητα προβολής του περιβάλλοντος του smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου θεωρείται πλέον από τους περισσότερους βασικό ζητούμενο.
Το ίδιο ισχύει και για το Android Auto της Google, καθώς και οι δύο πλατφόρμες επιτρέπουν τη γρήγορη και εύκολη χρήση τηλεφώνου, πλοήγησης, μουσικής και μηνυμάτων, χωρίς περίπλοκες διαδικασίες συγχρονισμού ή εφαρμογών.
Ωστόσο, η τεχνολογική πρόοδος φέρνει μαζί της και αλλαγές. Η επόμενη γενιά του CarPlay, που περιλαμβάνει την προσθήκη της λέξης Ultra στην ονομασία, υπόσχεται να κάνει πολύ περισσότερα.
Για την ακρίβεια, να καταλάβει κάθε οθόνη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αντικαθιστώντας πλήρως τα παραδοσιακά ψηφιακά όργανα, το infotainment system και τον έλεγχο κλιματισμού με το οικοσύστημα της Apple.
Καινοτομία ή απώλεια ελέγχου
Η νέα αυτή πλατφόρμα της Apple βρίσκεται ήδη σε λειτουργία σε ορισμένα μοντέλα της Aston Martin, ενώ αρκετοί άλλοι κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει πως θα την υιοθετήσουν στα μελλοντικά τους οχήματα. Ωστόσο, κάποιοι εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις, μεταξύ αυτών και η Ford.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο podcast Decoder του The Verge, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, σχολίασε ότι η εταιρεία του προβληματίζεται με την ιδέα να επιτρέψει στην Apple να ελέγχει τόσες πτυχές του οχήματος:
"Θα επιτρέψουμε στους κατασκευαστές να διατηρήσουν τον έλεγχο των οχημάτων; Πόσο μακριά θέλουμε να φτάσει το brand της Apple; Θέλουμε η Apple να βάζει μπροστά το αυτοκίνητο; Να περιορίζει την ταχύτητα; Την πρόσβαση;"
Ο Farley υπενθύμισε ότι η Ford ήδη προσφέρει ανάλογες δυνατότητες ελέγχου στους επαγγελματίες πελάτες της, όπως περιορισμό πρόσβασης το Σαββατοκύριακο ή μέγιστη ταχύτητα σε συγκεκριμένες ώρες.
"Αν η Apple θέλει να κάνει κάτι αντίστοιχο, τα πράγματα θα γίνουν πολύπλοκα. Η ψηφιακή εμπειρία σε αυτή την περίπτωση μπερδεύεται επικίνδυνα", τόνισε.
Απλό CarPlay, όχι Ultra
Παρά τις ενστάσεις, η Ford δεν σκοπεύει να απομακρύνει την υποστήριξη του κλασικού Apple CarPlay, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές όπως η General Motors, η Rivian ή η Tesla, που έχουν ήδη γυρίσει την πλάτη στα συστήματα smartphone mirroring.
"Δεν μας ικανοποιεί η πρώτη εκδοχή του CarPlay Ultra, αλλά είμαστε πλήρως δεσμευμένοι στην Apple", είπε ο Farley.
"Έχω μιλήσει πολλές φορές με τον Tim Cook. Πιστεύουμε πως η Ford δεν έχει το δικαίωμα να διαταράσσει την ψηφιακή ζωή του χρήστη όταν βρίσκεται στο αυτοκίνητό του. Δεν θέλουμε να είναι ταλαιπωρία. Και σίγουρα δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε να σχεδιάσουμε μια εμπειρία που θα αντικαταστήσει πλήρως το smartphone του πελάτη."
Η στάση αυτή αντικατοπτρίζει μια ειλικρινή αποδοχή της τεχνολογικής υπεροχής της Apple στον τομέα της εμπειρίας χρήστη, αλλά και έναν ρεαλισμό όσον αφορά τις δυνατότητες των αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταγωνιστούν τη σχεδίαση και λειτουργικότητα ενός iPhone.
Όχι στις συνδρομές
Πέρα από την τεχνολογική διάσταση, ο Farley πήρε θέση και απέναντι σε μια τάση που αρχίζει να γίνεται ολοένα και πιο έντονη στον κλάδο, τις συνδρομητικές υπηρεσίες για πρόσβαση σε λειτουργίες του οχήματος.
Ο επικεφαλής της Ford υποστήριξε ότι οι κατασκευαστές δεν πρέπει να χρεώνουν επιπλέον τους χρήστες για τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το CarPlay ή το Android Auto, αφού πρόκειται για συστήματα που ήδη διαθέτουν στα κινητά τους.
Μέσα σε ένα περιβάλλον όπου κάποιοι κατασκευαστές "ξεκλειδώνουν" επιδόσεις ή λειτουργίες μέσω πληρωμής, η στάση της Ford φαίνεται να αποτελεί ανάσα για την εμπειρία του χρήστη, δίνοντας προτεραιότητα στην ευκολία και την αμεσότητα.