Η πιο διάσημη πίστα στον κόσμο γιορτάζει 100 χρόνια

'Ενας αιώνας έχει περάσει από τότε που μπήκε ο θεμέλιος λίθος για αυτήν που είναι σήμερα η ιστορικότερη και σημαντικότερη πίστα αγώνων στον κόσμο.

Στις 27 Σεπτεμβρίου 1925, στο δάσος με τις οξιές, κοντά σε αυτό που αργότερα θα γινόταν η γραμμή εκκίνησης και τερματισμού, τοποθετήθηκε ο θεμέλιος λίθος μιας ιδέας που έμελλε να αλλάξει για πάντα την ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να καθορίσει την ταυτότητα μιας ολόκληρης περιοχής. Η κατασκευή του Nurburgring δεν ήταν απλώς η απαρχή του "Πρώτου Γερμανικού Ορεινού Αγώνα και Δοκιμαστηρίου", αποτέλεσε ταυτόχρονα ένα μέτρο καταπολέμησης της ανεργίας και ένα έργο που θα μετέτρεπε την οικονομικά ασθενή περιοχή του Eifel σε διεθνές σημείο αναφοράς.

Ο λιτός σε σχεδίαση θεμέλιος λίθος, με χαραγμένο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και τη χρονολογία 1925, σώζεται ακόμη και σήμερα δίπλα στα ιστορικά pits.

Πρόκειται για το αρχαιότερο κειμήλιο του Nurburgring και ταυτόχρονα ένα διαχρονικό σύμβολο αντοχής της πιο απαιτητικής πίστας του κόσμου. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Nurburgring 1927 GmbH & Co. KG, Κρίστιαν Στεφάνι, "η τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου ήταν η αρχή μιας ιστορίας που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Το Nurburgring είναι κομμάτι της παγκόσμιας ιστορίας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και η ψυχή της τοπικής κοινωνίας". Ο έτερος διευθύνων σύμβουλος, Ίνγκο Μπέντερ, σημείωσε ότι "το γεγονός πως ο λίθος διατηρείται 100 χρόνια αργότερα συμβολίζει την ανθεκτικότητα και τη διαχρονική αξία του Ring, παρά τις προκλήσεις και τις αλλαγές που βίωσε μέσα σε έναν αιώνα".

Πώς ξεκίνησε η ιδέα

Η πορεία προς τη δημιουργία της πίστας οφείλεται σε οραματιστές όπως ο Χανς Βάιντενμπρυκ, ιδρυτής του Αυτοκινητιστικού Ομίλου του Adenau το 1925, και κυρίως στον τότε έπαρχο Δρ. Ότο Κρόιτς, ο οποίος προώθησε με πάθος την ιδέα ενός μόνιμου, κλειστού αγωνιστικού χώρου. Στην άνοιξη του ίδιου έτους εγκρίθηκε η κατασκευή, το γραφείο του μηχανικού Γκούσταβ Άιχλερ ανέλαβε το έργο, και το καλοκαίρι ξεκίνησαν οι πρώτες μεγάλες εργασίες με χιλιάδες εργάτες να δουλεύουν αδιάκοπα. Μέχρι το φθινόπωρο του 1925, περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι απασχολούνταν στο έργο, σε μια τιτάνια προσπάθεια που άλλαξε το τοπίο του Eifel.

Η πίστα πήρε την αρχική ονομασία "Nürburg-Ring" τον Οκτώβριο του 1925, για να καθιερωθεί αργότερα η ενιαία μορφή "Nürburgring". Στις 18 και 19 Ιουνίου 1927 πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα επίσημα εγκαίνια με το περίφημο Eifelrennen, όπου ο Ρούντολφ Καρατσιόλα κέρδισε με Mercedes-Benz, εγκαινιάζοντας έναν θρύλο που γρήγορα θα έπαιρνε το παρατσούκλι "Πράσινη Κόλαση".

Σήμερα, 100 χρόνια μετά, το Nurburgring δεν είναι απλώς ένας αγωνιστικός χώρος. Είναι τουριστικός προορισμός με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, τόπος διεθνών motorsport διοργανώσεων, μουσικών φεστιβάλ και εκθέσεων. Παράλληλα, λειτουργεί ως ένα κορυφαίο κέντρο δοκιμών και ανάπτυξης για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και ως επιχειρηματικός κόμβος με συνέδρια, εμπορικές εκθέσεις και πλήθος εκδηλώσεων.

Ο θεμέλιος λίθος του 1925 παραμένει εκεί, ως βουβός μάρτυρας του πώς μια τοπική ανάγκη εξελίχθηκε σε διεθνή θρύλο. Μια πέτρα που συμβολίζει όχι μόνο την αντοχή του πιο σκληρού circuit στον κόσμο, αλλά και τη δύναμη μιας ιδέας να μετατραπεί σε αιώνιο σημείο αναφοράς για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ολόκληρη την περιοχή του Eifel.