Η είδηση που αλλάζει τα δεδομένα για το επόμενο Mazda MX-5

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στην Ιαπωνία, η Mazda θα συνεργαστεί με την Toyota για την εξέλιξη από κοινού των επόμενων MX-5 και GR86. Διαβάστε τι μπορεί να σημαίνει μια τέτοια εξέλιξη.

Μια σημαντική συνεργασία φαίνεται να διαμορφώνεται στην Ιαπωνία, καθώς σύμφωνα με αναφορές του ιαπωνικού περιοδικού Best Car, η Toyota και η Mazda ετοιμάζονται να εξελίξουν από κοινού τη νέα γενιά των σπορ μοντέλων τους.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα που θα μπορούσε να ενώσει, για πρώτη φορά, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο, με τον δημιουργό του δημοφιλέστερου roadster όλων των εποχών.

Οι δύο εταιρείες διατηρούν ήδη στενούς δεσμούς, καθώς εκτός από μετοχική σχέση μεταξύ τους, μοιράζονται και το εργοστάσιο παραγωγής στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ, όπου κατασκευάζονται τα Mazda CX-50 και Toyota Corolla Cross. Ωστόσο, αυτή η νέα συνεργασία στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό βήμα.

MX-5 με σφραγίδα Toyota

Σύμφωνα με το Best Car, η Mazda έχει ήδη στείλει ομάδα μηχανικών στην Toyota City για να εργαστούν από κοινού στο επόμενο Mazda MX-5 Miata, το οποίο όπως αναφέρεται, θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το μελλοντικό Toyota GR86.

Το τρέχον Miata (ND) μετρά ήδη πάνω από δέκα χρόνια παρουσίας στην αγορά, αλλά παραμένει πιστό στη φιλοσοφία "jinba ittai" της Mazda, δηλαδή την απόλυτη εναρμόνιση οδηγού και μηχανής. Αντί να δημιουργήσουν ένα νέο αυτοκίνητο από την αρχή, οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να εξελίξουν την υπάρχουσα πλατφόρμα, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες.

Μεταξύ αυτών, και για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, θα περιλαμβάνεται υβριδικό σύστημα κίνησης.

Υπάρχουν όμως και ορισμένοι αστερίσκοι. Για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της Toyota για διάταξη 2+2 θέσεων, η πλατφόρμα του Miata θα πρέπει να επιμηκυνθεί. Ωστόσο, κάθε εταιρεία θα εξοπλίζει το δικό της μοντέλο με διαφορετικό κινητήρα, με την κίνηση στους πίσω τροχούς να διατηρείται ως κοινό στοιχείο.

Η Mazda αναμένεται να χρησιμοποιήσει μια εξελιγμένη έκδοση του υπάρχοντος ατμοσφαιρικού δίλιτρου τετρακύλινδρου κινητήρα, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα και μικρή μπαταρία, προσφέροντας συνολική ισχύ περίπου 200 ίππων. Παρόμοια απόδοση αναμένεται και από την υβριδική μονάδα της Toyota.

Παραγωγή στη Χιροσίμα

Όπως είχε συμβεί και με τη Fiat, όταν η ιταλική εταιρεία συνεργάστηκε με τη Mazda για την παραγωγή του Fiat 124 Spider δίπλα στο ND Miata, έτσι και τώρα, τα νέα μοντέλα θα κατασκευάζονται στη Χιροσίμα, στη γραμμή παραγωγής της Mazda.

Η προηγούμενη συνεργασία με τη Fiat είχε ως στόχο τη μείωση του κόστους ανάπτυξης, επιτρέποντας στη Mazda να επιστρέψει στις ρίζες του Miata με ένα μικρότερο, ελαφρύτερο και πιο οδηγοκεντρικό roadster.

Με τη συμμετοχή της Toyota, μιας εταιρείας με τεράστιους πόρους σε έρευνα και εξέλιξη, το επόμενο βήμα φαντάζει ακόμη πιο φιλόδοξο.

Τέλος στη συνεργασία με Subaru

Υπάρχει όμως και μια απώλεια. Η νέα σύμπραξη σημαίνει το τέλος της συνεργασίας Toyota-Subaru, που είχε δώσει ζωή στα Toyota GR86 και Subaru BRZ.

Με το νέο εγχείρημα να τοποθετείται χρονικά σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα, οι φίλοι του boxer κινητήρα έχουν ακόμα χρόνο να αποκτήσουν ένα BRZ ή GR86 πριν το τέλος της παραγωγής τους.