Είναι κάτι που το έχουμε ξαναδεί να συμβαίνει. Η Skoda, αποδεικνύει για ακόμη μία φορά πόσο ελκυστικό μπορεί να είναι το πάντρεμα του παρελθόντος με το μέλλον. Αυτή τη φορά, επαναφέρει ψηφιακά το ιστορικό μοντέλο 110 R, δίνοντας του νέα πνοή μέσα από το μοντέρνο σχεδιαστικό της λεξιλόγιο.
Το πρωτότυπο μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του το 1970 και, παρά την υψηλή τιμή του (περίπου 78.000 κορόνες, δηλαδή ισοδύναμο με 40 μισθούς) σημείωσε εμπορική επιτυχία, με περισσότερες από 57.000 μονάδες να κατασκευάζονται έως το τέλος της παραγωγής του το 1980.
Σήμερα, 45 χρόνια μετά, το πισωκίνητο κουπέ επιστρέφει στην εικονική πραγματικότητα.
Το παρελθόν στο μέλλον
Ο σχεδιαστής Richard Svec δεν επέλεξε την εύκολη οδό του ρετρό. Αντιθέτως, υιοθέτησε πλήρως τη νέα σχεδιαστική γλώσσα "Modern Solid" της Skoda. Το αποτέλεσμα είναι ένα φουτουριστικό κουπέ με αισθητικές αλλά και λειτουργικές καινοτομίες.
Τα φωτιστικά σώματα ανοίγουν συρόμενα, οι αεροδυναμικοί τροχοί ενισχύουν την αποδοτικότητα, ενώ οι κάμερες αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς καθρέφτες.
Στο εμπρός μέρος, μια μαύρη λωρίδα καλύπτει τους αισθητήρες, προσφέροντας πιο καθαρές επιφάνειες, ενώ η έλλειψη συμβατικών χειρολαβών και η παρουσία αεραγωγών πίσω από τις πίσω κολόνες, αποτίουν φόρο τιμής στον αερισμό του κινητήρα του πρωτότυπου 110 R.
Στο πίσω μέρος, η παλιά επιγραφή "S 110 R" επιστρέφει ως φόρος τιμής στην ιστορική κληρονομιά του μοντέλου.
Νέες τεχνολογίες, ίδια φιλοσοφία
Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικά χαρακτηριστικά, ο στόχος για ένα ελαφρύ ηλεκτρικό σπορ κουπέ είναι ξεκάθαρος. Το αυθεντικό μοντέλο ζύγιζε μόλις 880 κιλά, όμως η σημερινή εποχή και οι απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου, καθιστούν δύσκολο το να διατηρηθεί το βάρος τόσο χαμηλά.
Επιπλέον, το πρωτότυπο του 1970 δεν διεκδικούσε δάφνες σε επίπεδο επιδόσεων. Ο κινητήρας των 1.1 λίτρων απέδιδε μόλις 52 ίππους, με το 0-100 km/h να απαιτεί 19 δευτερόλεπτα. Όμως η φιλοσοφία του μοντέλου, όπως εκφράζεται από το χαμηλό βάρος, την πίσω κίνηση και την απλότητα, αποδεικνύεται διαχρονική.
Δεν έχει πολλές ελπίδες
Παρά τον ενθουσιασμό των φίλων της μάρκας και των κλασικών οχημάτων, δύσκολα μπορεί να δικαιολογηθεί η παραγωγή ενός τέτοιου αυτοκινήτου σήμερα. Η κατηγορία των κουπέ συρρικνώνεται συνεχώς, ενώ η Skoda, παρά τη δυναμική της σε πιο πρακτικά μοντέλα, δεν διαθέτει το κύρος για να στηρίξει ένα αμιγώς σπορ project με εμπορικές φιλοδοξίες.
Στον αντίποδα, Audi και Porsche έχουν την τεχνογνωσία και τη φήμη για να επενδύσουν σε niche σπορ κατασκευές. Η Porsche ήδη προετοιμάζει την επόμενη γενιά των 718 Boxster/Cayman, με επιλογές τόσο σε θερμικούς όσο και σε ηλεκτρικούς κινητήρες.
Η Audi από την άλλη μεριά, σχεδιάζει ένα αντίστοιχο project με αποκλειστικά ηλεκτρικό προσανατολισμό, στα πρότυπα του TT.