Η τεχνητή νοημοσύνη έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Ο επικεφαλής ανάπτυξης της BMW, Joachim Post, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt και θέλοντας να δείξει πόσο πολύ έχει αλλάξει πλέον η παραγωγή των αυτοκινήτων, έκανε μια πολύ χαρακτηριστική, πλην όμως ατυχή, παρομοίωση.
"Μπορούμε πλέον να φέρνουμε τα αυτοκίνητα στην αγορά όπως ψήνεις κουλουράκια Bretzel, όπως λέμε στη Βαυαρία", ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως οι αλλαγές που έρχονται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια δεν θα είναι εύκολο να αντιγραφούν από τον ανταγωνισμό. "Αυτό που κάνουμε τώρα είναι κάτι παραπάνω από την περίφημη "κινεζική ταχύτητα"", τόνισε με έμφαση.
Η ουσία πίσω από τη γλαφυρή μεταφορά είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη που αξιοποιεί η BMW για να επιταχύνει δραματικά την ανάπτυξη νέων μοντέλων. Παραδοσιακά, η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκεί από πέντε έως και επτά χρόνια και να απαιτεί τη συμβολή χιλιάδων ανθρώπων.
Πλέον, σύμφωνα με τον Post, ο αριθμός αυτός θα μειωθεί σημαντικά. "Στο μέλλον, μόλις 1.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε κάθε νέο μοντέλο. Χρειαζόμασταν πολύ περισσότερους στο παρελθόν. Τώρα μπορούμε να αξιοποιήσουμε τεράστια περιθώρια αποδοτικότητας, με την Α.Ι. να μας δίνει τεράστια ώθηση – ειδικά στο κομμάτι του λογισμικού", δήλωσε.
Η BMW δεν είναι η μόνη που επενδύει στη νέα τεχνολογία. Η Audi έχει επίσης μιλήσει για "κινεζική ταχύτητα" στην ανάπτυξη μέσω Α.Ι., η Toyota διαθέτει ολόκληρη διαδικτυακή σελίδα αφιερωμένη στη χρήση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, ενώ η Mercedes-Benz αξιοποιεί την Α.Ι. κυρίως για τα συστήματα διεπαφής με τον οδηγό.
Η στρατηγική της BMW, ωστόσο, δεν αποσκοπεί απλώς στην αύξηση του όγκου παραγωγής. Αντίθετα, δίνει έμφαση στη βελτίωση της ποιότητας, παράλληλα με την ταχύτητα, διατηρώντας τον ανθρώπινο παράγοντα στον σχεδιασμό και τα βασικά στοιχεία των μοντέλων. Στο άμεσο μέλλον, η εταιρεία ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη γκάμα της Neue Klasse με νέες προτάσεις – μεταξύ των οποίων και η επανεμφάνιση της i3 ως σεντάν – ενώ υπόσχεται να παρουσιάσει έως και 40 νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Αν και η BMW δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τις αγορές στις οποίες θα κατευθυνθούν τα νέα αυτά αυτοκίνητα, είναι σαφές πως η τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει τον καταλύτη για μια νέα εποχή στη βαυαρική φίρμα.