Ποια κινεζική φίρμα πήρε σχεδιαστή ονειρικών αυτοκινήτων από Lamborghini και Porsche

Τον άνθρωπο που έχει σχεδιάσει την Lamborghini Temerario και την Porsche 718 Boxster προσέλαβε κινεζική φίρμα και μένει να δούμε πόσο αυτό θα αλλάξει την εικόνα των αυτοκινήτων της.

Η Xiaomi φαίνεται αποφασισμένη να ενισχύσει την εικόνα της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, στρατολογώντας μεγάλα ονόματα από τον χώρο της σχεδίασης. Σύμφωνα με κινεζικά μέσα και ειδικότερα το Sanyan Tech, ο Fabian Schmolz, μέχρι πρότινος Chief Exterior Designer της Lamborghini, εντάσσεται στη Xiaomi, αναλαμβάνοντας τη θέση του εςπικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού για την ευρωπαϊκή της δραστηριότητα.

Ο Schmolz αφήνει πίσω του μια σημαντική πορεία στη Lamborghini, όπου συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία του μοντέλου Temerario. Προηγουμένως, στην Porsche, συμμετείχε σε εμβληματικά projects όπως η 718 Boxster, το Vision GT concept car αλλά και το Mission E prototype, το οποίο εξελίχθηκε στο πλήρως ηλεκτρικό Taycan.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η Xiaomi Auto έχει ήδη τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας με τα πρώτα της μοντέλα, SU7 και YU7. Αν και σημείωσαν εντυπωσιακή εμπορική απήχηση, ο σχεδιασμός τους προκάλεσε διχογνωμίες. Πολλοί χρήστες του διαδικτύου παρατήρησαν ομοιότητες με καταξιωμένα ευρωπαϊκά μοντέλα – το SU7 με την Porsche Taycan και το YU7 με τη Ferrari Purosangue – βαφτίζοντάς τα χαριτολογώντας "Mi-sche" (συνδυασμός Xiaomi και Porsche) και "Fe-rami" (Ferrari και Xiaomi).

Απαντώντας στις συζητήσεις, ο Li Tianyuan, Γενικός Διευθυντής Βιομηχανικού Σχεδιασμού της Xiaomi Auto και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Σχεδιασμού του Ομίλου, τόνισε ότι η φιλοσοφία της εταιρείας επικεντρώνεται στην "συναισθηματική αξία". Όπως είπε, "οι λειτουργικές παράμετροι μπορούν να συγκριθούν, αλλά η συναισθηματική αξία είναι αναντικατάστατη". Σύμφωνα με τον ίδιο, το design της Xiaomi Auto στοχεύει να είναι επιστημονικό, να ακολουθεί τους φυσικούς νόμους και να παραμένει διαισθητικό, χωρίς να περιορίζεται από τις παραδόσεις του παρελθόντος.

Ο Li υπογράμμισε επίσης πως η μετάβαση στα νέα ενεργειακά οχήματα δίνει στους Κινέζους σχεδιαστές την ευκαιρία να ξεπεράσουν τα "βαρίδια" της κλασικής αυτοκινητοβιομηχανίας. "Ο καλός σχεδιασμός δεν αρκεί να καλύπτει πρακτικές ανάγκες", είπε, "πρέπει να προκαλεί συγκίνηση και να δημιουργεί ευχαρίστηση στον χρήστη".

Η προσθήκη του Schmolz, σύμφωνα με το Sanyan Tech, δείχνει ξεκάθαρα ότι η Xiaomi ετοιμάζει το έδαφος για την διεθνή της εξάπλωση, με την Ευρώπη να βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων της. Έτσι, η εταιρεία όχι μόνο επιδιώκει να σταθεί ισάξια δίπλα στους παραδοσιακούς κατασκευαστές, αλλά φιλοδοξεί και να διαμορφώσει τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα στο μέλλον.