
Τελικά τα ευχάριστα νέα για τους φίλους των θερμικών Porsche ήρθαν πολύ πιο σύντομα απ' ότι περιμέναμε. Μερικές ώρες μετά την ανακοίνωση της αλλαγής στρατηγικής αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, η γερμανική εταιρεία επανήλθε με περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την διάρθρωση της γκάμας της.
Και τα σημαντικότερα νέα, αφορούν τη νέα γενιά των 718 Boxster και Cayman. Η ανακοίνωση του 2022, ήταν πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, καταργώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που πλέον αποτελεί παρελθόν.

Επιστροφή στον βενζινοκινητήρα
Παρόλο που η τρέχουσα γενιά των 718 αποχαιρετά την παραγωγή τον επόμενο μήνα, η Porsche επιβεβαίωσε πως η νέα γενιά θα συνεχίσει να προσφέρει επιλογές με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Με βάση τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας, θερμικές θα είναι μόνο οι κορυφαίες εκδόσεις, πιθανόν οι RS ή GT4, όπως συνηθίζει η Porsche.
Αντίθετα με την τάση των ακριβότερων ηλεκτρικών, δεν αποκλείεται το νέο, κορυφαίο 718 με βενζινοκινητήρα να είναι πιο ακριβό από τις ηλεκτρικές εκδόσεις.

Το αν οι επόμενες Boxster και Cayman, θερμικές ή ηλεκτρικές, θα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, παραμένει άγνωστο. Αν η Porsche επιλέξει κοινή βάση, θα απαιτηθούν σημαντικές τροποποιήσεις, αφού η ηλεκτρική έκδοση είχε σχεδιαστεί εξαρχής ως EV. Μια άλλη πιθανότητα είναι η αναβάθμιση της υπάρχουσας πλατφόρμας MMB, που χρησιμοποιείται από το 2016.
ICE χωρίς υβριδική τεχνολογία
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες θερμικές εκδόσεις δεν θα είναι υβριδικές, καθώς πρόκειται για καθαρούς βενζινοκινητήρες, χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Ωστόσο, η επαναφορά του κινητήρα θα γίνει με καθυστέρηση, καθώς η νέα γενιά των θερμικών 718 αναμένεται προς τα τέλη της δεκαετίας.

Παράλληλα, η Porsche επιβεβαιώνει και άλλες αλλαγές στη γκάμα της:
-Η επόμενη Macan θα αντικατασταθεί το 2028 από ένα νέο SUV με θερμικό κινητήρα και plug-in υβριδική επιλογή.
-Η Cayenne θα συνεχίσει και ως ηλεκτρικό, ενώ η υπάρχουσα θερμική και υβριδική έκδοσή της θα διατηρηθεί μέχρι και τη δεκαετία του 2030.
-Η 7θέσια SUV ναυαρχίδα (κωδική ονομασία Κ1), που είχε σχεδιαστεί ως αποκλειστικά ηλεκτρική, τελικά θα παρουσιαστεί πρώτα στις θερμικές και PHEV εκδόσεις, με την ηλεκτρική να ακολουθεί αργότερα.
Τέλος, καμία αλλαγή δεν προβλέπεται για τη 911, που δεν πρόκειται να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέσα στη δεκαετία. Οι υβριδικές εκδόσεις πάντως, αναμένεται να επεκταθούν και πέρα από τις υπάρχουσες GTS και Turbo S.