Εταιρεία αυτοκινήτων πλήρωσε πελάτες της για να μην την πάνε στο δικαστήριο

Το πρόβλημα στον κλιματισμό ενός καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έφερε στο προσκήνιο την πολιτική της εταιρείας να πληρώνει ένα ποσό στους πελάτες της, προκειμένου να μην προσφεύγουν στη δικαιοσύνη.

Η αγορά ενός καινούργιου οχήματος, είναι για τους περισσότερους μια ευχάριστη εμπειρία. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε απογοήτευση όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως αναμένονται, όπως συνέβη πρόσφατα με έναν ιδιοκτήτη ενός Rivian R1S στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με ανάρτηση στο Reddit, ο ιδιοκτήτης παρέλαβε το ηλεκτρικό SUV του στις 4 Αυγούστου, αλλά μέσα σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, το σύστημα κλιματισμού έπαψε να λειτουργεί.

Το όχημα στη συνέχεια παρέμεινε για τρεις εβδομάδες σε κέντρο τεχνικής υποστήριξης, χωρίς επαρκή ενημέρωση ή διαφάνεια από την πλευρά της εταιρείας για την φύση και την πορεία των εργασιών.

Αποζημίωση 2.000 δολαρίων

Μετά από περίπου δώδεκα επικοινωνίες με την εξυπηρέτηση πελατών, η Rivian φέρεται να προσέφερε στον πελάτη μια "καλή τη πίστει" αποζημίωση ύψους 2.000 δολαρίων, δηλαδή περίπου 1.900 ευρώ, υπό έναν σημαντικό όρο. Να παραιτηθεί από κάθε δικαίωμα νομικής διεκδίκησης για όποιο πρόβλημα είχε προκύψει έως εκείνη τη στιγμή.

Μέρος της συμφωνίας που δημοσιεύθηκε αναφέρει χαρακτηριστικά:

"Σε αντάλλαγμα για το χρηματικό ποσό που αναφέρεται παραπάνω, αποδέχεστε να απαλλάξετε τη Rivian και τις συνδεδεμένες εταιρείες της από κάθε δικαστική αξίωση που ενδέχεται να έχετε για παραβίαση εγγύησης, παραβίαση του νόμου περί 'λεμονιών' (lemon law) σε πολιτειακό επίπεδο ή παραβίαση της ομοσπονδιακής πράξης Magnuson-Moss περί εγγυήσεων, σε σχέση με το όχημά σας έως σήμερα".

Για όσους δεν γνωρίζουν "lemon law” είναι μια νομοθεσία προστασίας των καταναλωτών, που παρέχει αποζημίωση σε όσους αγόρασαν ένα ελαττωματικό προϊόν, συνήθως ένα αυτοκίνητο, το οποίο δεν μπορεί να επιδιορθωθεί μετά από εύλογο αριθμό προσπαθειών.

Παρά την ασυνήθιστη φύση της συμφωνίας, αρκετοί σχολιαστές δήλωσαν ότι έλαβαν παρόμοια έγγραφα και τελικά υπέγραψαν. Μάλιστα, κάποιος από αυτούς συμβουλεύτηκε δικηγόρο, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η παραίτηση ισχύει μόνο για προβλήματα έως την ημερομηνία υπογραφής, όχι για μελλοντικά ζητήματα, όπως υποδεικνύει και η φράση "έως σήμερα" στο κείμενο.

Αποφυγή νομικών επιπλοκών

Η τακτική αυτή φαίνεται να αποτελεί μια στρατηγική πρόληψης νομικών κινδύνων από πλευράς της Rivian, που προσπαθεί να αποφύγει χρονοβόρες δικαστικές διαμάχες, ή ακόμα και περιπτώσεις επιστροφής χρημάτων.

Με δεδομένο ότι το κόστος της νομικής οδού είναι συχνά μεγαλύτερο από το ποσό που προσφέρεται, η συμφωνία μπορεί να θεωρηθεί επωφελής και για τις δύο πλευρές, αρκεί να μην έχουν υπάρξει σοβαρότερα προβλήματα στο όχημα.

Ωστόσο, η πρακτική αυτή δημιουργεί ερωτήματα για τη διαχείριση προβλημάτων μετά την πώληση από νεοεισερχόμενες εταιρείες στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Rivian, και το πώς αυτές επιχειρούν να ελέγξουν τη δημόσια εικόνα τους, αλλά και την πιθανότητα μαζικών απαιτήσεων από δυσαρεστημένους πελάτες.