Επίσημο: Η Porsche αλλάζει στρατηγική στην ηλεκτροκίνηση-ποια μοντέλα επηρεάζονται

Η Porsche ανακοίνωσε επίσημα πως πατάει φρένο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, προσαρμόζοντας τη στρατηγική της στις νέες συνθήκες της αγοράς, που επιβάλλουν την παρουσία θερμικών εκδόσεων.

Porsche 911 Turbo S

Σε μια σημαντική αναθεώρηση της στρατηγικής της που αφορά την ηλεκτροκίνηση, η Porsche ανακοίνωσε την αλλαγή στον σχεδιασμό του επερχόμενου μεγάλου SUV της (γνωστού ως Κ1), ενός μοντέλου που μέχρι πρότινος προοριζόταν να είναι 100% ηλεκτρικό και να τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne.

Διαβάστε Επίσης

Αντ’ αυτού, το νέο SUV θα κυκλοφορήσει, τουλάχιστον αρχικά, με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.

Porsche Cayenne Electric

Η νέα πραγματικότητα

Όπως εξήγησε ο CEO της Porsche, Oliver Blume, η αλλαγή πορείας οφείλεται στη χαμηλότερη από την αναμενόμενη υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές.

"Σήμερα ολοκληρώσαμε τα τελικά βήματα για την επαναχάραξη της στρατηγικής μας. Βιώνουμε τεράστιες αλλαγές στο αυτοκινητιστικό τοπίο και γι' αυτό επαναπροσδιορίζουμε την Porsche συνολικά", δήλωσε ο Blume.

Η Porsche θα διατηρήσει τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσει την ταυτότητά της με νέα μοντέλα που βασίζονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μεταξύ αυτών θα περιλαμβάνεται και το νέο μεγάλο SUV με τρεις σειρές καθισμάτων.

Porsche Panamera GTS

Παράλληλα, αναμένεται να καθυστερήσει η κυκλοφορία ορισμένων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πλατφόρμας EV, η οποία επρόκειτο να λανσαριστεί μέσα στη δεκαετία του 2030, αλλά πλέον θα επανασχεδιαστεί από κοινού με άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen.

Καθυστερήσεις και αναθεωρήσεις

Η νέα στρατηγική σημαίνει ότι οι θερμικές εκδόσεις μοντέλων όπως η Panamera και η Cayenne, θα παραμείνουν στην αγορά μέχρι και τη δεκαετία του 2030.

Η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει νέες γενιές αυτών των μοντέλων, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει να εξελίσσει την υπάρχουσα γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων.

Porsche 718 Spyder RS

Ωστόσο, η Porsche παραμένει δεσμευμένη στην εξέλιξη της ηλεκτρικής 718, που θα πλαισιώσει την Taycan, τη Macan EV και την ηλεκτρική Cayenne.

Ο Frank Moser, επικεφαλής για τις 718 και 911, χαρακτήρισε το επερχόμενο μοντέλο "εκπληκτικό" αν και, υπάρχουν πλέον βάσιμοι λόγοι να πιστεύει κανείς πως δεν αποκλείεται να δούμε και θερμικές εκδόσεις της νέας σειράς 718.

Το τριών σειρών SUV, με την κωδική ονομασία K1, είχε αρχικά ανακοινωθεί το 2022, όταν η Porsche είχε παρουσιάσει σχέδια για την ηλεκτρική Cayenne. Το μοντέλο επρόκειτο να βασιστεί στη νέα Scalable Systems Platform (SSP) του VW Group, που θα συνδυάζει θερμικές και ηλεκτρικές εφαρμογές σε μία ενιαία πλατφόρμα.

Διαβάστε Επίσης

Η άφιξή του είχε προγραμματιστεί για το 2027, ωστόσο δεν είναι σαφές αν η στροφή προς θερμικά και plug-in υβριδικά θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα.

Το κόστος της αλλαγής

Η νέα στρατηγική μπορεί να ικανοποιεί τους παραδοσιακούς φίλους των σπορ μοντέλων της Porsche, ωστόσο συνοδεύεται και από οικονομικό κόστος. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Automotive News, η απομάκρυνση της Porsche από την πλήρη ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει στον Όμιλο VW περίπου 5,1 δισ. ευρώ.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, με νέα τιμολόγια, πτώση πωλήσεων σε κρίσιμες αγορές και γενική επιβράδυνση της μετάβασης στα EV.

Η Porsche είναι απλώς η τελευταία σε μια σειρά κατασκευαστών που διαπιστώνουν ότι οι καταναλωτές δεν είναι ακόμα έτοιμοι να κάνουν το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network