
Η Audi δεν είναι η μόνη φίρμα που ποντάρει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -παρότι προς το παρόν τα βασικά της έσοδα έρχονται από τα θερμικά- αλλά σε κάθε περίπτωση η δήλωση του CEO της φίρμας έχει μια βαρύτητα.
Μπορεί η Audi είχε προγραμματίσει να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2032 και να πουλάει μόνο ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, ωστόσο, ο φιλόδοξος στόχος που ανακοινώθηκε μόλις πριν από τρία χρόνια έχει ήδη εγκαταλειφθεί.
Η φίρμα δηλώνει πλέον ότι θα παραμείνει ευέλικτη, συνεχίζοντας να πουλάει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για "άλλα επτά, οκτώ, ίσως δέκα χρόνια", σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του CEO Gernot Dοllner.
Παρά αυτή την αλλαγή, ο Dollner είναι πεπεισμένος ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μόνη βιώσιμη λύση για το μέλλον. Υποστηρίζει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035 και απέρριψε τις εκκλήσεις για χαλάρωση της απαγόρευσης σε συνέντευξή του στο γερμανικό επιχειρηματικό περιοδικό Wirtschaftswoche. Υποστήριξε ότι η συνεχής αντιπαράθεση μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων και των ρυθμιστικών αρχών "αναστατώνει τους πελάτες".

Σε αντίθεση με τη BMW και τη Mercedes, που έχουν αντιταχθεί ανοιχτά στην απαγόρευση του 2035, η Audi υιοθετεί διαφορετική στάση. Ο Döllner επιμένει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μόνη πραγματική λύση για τη μείωση των εκπομπών CO₂ τα επόμενα χρόνια: "Δεν γνωρίζω καμία καλύτερη τεχνολογία από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επίτευξη προόδου στη μείωση των εκπομπών CO₂ στις μεταφορές τα επόμενα χρόνια. Αλλά ακόμη και πέρα από την προστασία του κλίματος, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απλά η καλύτερη τεχνολογία".

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, συναντήθηκε με κορυφαίους στελέχους της αυτοκινητοβιομηχανίας την περασμένη στην έκθεση IAA Mobility Show στο Μόναχο για να συζητήσουν την προθεσμία του 2035. Ενώ ο στόχος παραμένει αμετάβλητος, η προγραμματισμένη αναθεώρηση της νομοθεσίας το 2026 έχει μεταφερθεί στο τρέχον έτος, αφήνοντας περιθώρια για πιθανές αλλαγές.
Ακόμα και έτσι, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι τα αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με βενζίνη θα επιτρέπονται μετά το 2035. Πιο πιθανό είναι να εγκριθούν τα υβριδικά plug-in και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με εκτεταμένη αυτονομία, στα οποία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια και όχι για την κίνηση των τροχών.
Ο Όμιλος Volkswagen, μητρική εταιρεία της Audi, αναπτύσσει ήδη μια νέα πλατφόρμα που υποστηρίζει τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως γεννήτρια. Η Scalable Systems Platform (SSP) θα είναι διαθέσιμη σε οκτώ παραλλαγές σε πολλαπλά τμήματα, με αναφορές να υποδηλώνουν ότι η Audi θα μπορούσε να ηγηθεί της κυκλοφορίας της στην Ευρώπη με ένα ηλεκτρικό A4 σε μερικά χρόνια.
Γιατί λοιπόν η Audi υποχώρησε από τη δέσμευσή της για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Αν και η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζει να αυξάνεται, τα αυτοκίνητα της φίρμας χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης είχαν μόνο 9,7% μερίδιο στις συνολικές παραδόσεις πέρυσι, οπότε υπάρχει πολύς δρόμος μέχρι η Audi να μπορέσει να εγκαταλείψει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ως μέρος του μεγάλου ομίλου VW, η Audi έχει την ευελιξία να προσφέρει μοντέλα βενζίνης, υβριδικά plug-in και ηλεκτρικά. Προς το παρόν, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν η ραχοκοκαλιά της γκάμας της, απολαμβάνοντας πολύ μεγαλύτερη δημοτικότητα και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολύ απλά με τα θερμικά οχήματα που πουλάει σήμερα, μπορεί να χρηματοδοτήσει τα ηλεκτρικά του μέλλοντος.