Μήπως τα αυτοκίνητα παραείναι δυνατά σήμερα; Οι πιο ειδικοί του κόσμου απαντούν

Στην εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα έχουν για πλάκα 150 ίππους, που τα οικογενειακά SUV (ιδίως τα ηλεκτρικά) αποδίδουν ακόμα και πάνω από 300 ίππους, τρεις γκουρού τις ταχύτητας απαντούν αν χρειάζεται τόση δύναμη.

Hypercars

Πλέον όλο και περισσότερα αυτοκίνητα έχουν περίσσευμα δύναμης και ροπής -κάτι στο οποίο οφείλεται και στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Όμως πραγματικά χρειζόμαστε τόση δύναμη; Στο τελευταίο Boss Chat του Top Gear, ρωτήσαμε τον CEO της Bugatti-Rimac, Mate Rimac, τον ιδρυτή της Koenigsegg, Christian von Koenigsegg, και τον επικεφαλής της Singer, Rob Dickinson, ακριβώς αυτό.

"Λοιπόν, μου αρέσουν και οι δύο πλευρές", είπε ο Mate Rimac. "Από τη μία πλευρά, έχουμε το Nevera με 2.000 ίππους και οι ενθουσιώδες θα πουν: 'Είναι πολύ βαρύ, δεν το χρειάζεσαι αυτό'. 

Μπορείς να έχεις ένα εξαιρετικά ελαφρύ, διασκεδαστικό και ευέλικτο αυτοκίνητο, αλλά με 2.000 ίππους έχεις και εκπληκτική απόδοση. Το αποκαλώ τηλεμεταφορά! Απλά δείχνεις πού θέλεις να πας και σε τρία δευτερόλεπτα είσαι εκεί, όπου κι αν είναι, αν θέλεις να προσπεράσεις ένα αυτοκίνητο ή κάτι τέτοιο. Είναι απίστευτο αυτό που μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο".

Διαβάστε Επίσης

Ο Rob Dickinson, μόλις είχε οδηγήσει για πρώτη φορά ένα W16 Bugatti και ένα Koenigsegg, αλλά το Rimac των 2.000 ίππων του έκανε μεγάλη εντύπωση: "Ο κόσμος είναι καλύτερος με όλα αυτά τα πράγματα – είναι συναρπαστικά. Μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υψηλό επίπεδο χειρισμού, αλλά εμείς [η Singer] έχουμε χειριστεί το Porsche 911 στο έπακρο!

Είναι μηχανική, είναι όραμα, είναι φιλοδοξία και είναι εστίαση, είτε είναι ηλεκτρικά κινούμενο είτε όχι. Είμαι μεγάλος οπαδός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έχω ένα ηλεκτρικό Porsche Macan, το οποίο λατρεύω, αλλά μου αρέσουν επίσης τα αυτοκίνητα που κάνουν πολύ θόρυβο και μυρίζουν λίγο".

Διαβάστε Επίσης

Τι γίνεται λοιπόν με τον τρέχοντα κάτοχο του ρεκόρ 0-400 km/h-0, τον κ. von Koenigsegg;

"Όταν δοκίμασα σήμερα το Nevera, η πρώτη μου αντίδραση ήταν ότι έχει πραγματικά τη 'σωστή ισχύ'", είπε ο Christian. "Δεν είναι ούτε υπερβολική, ούτε ανεπαρκής. Θα μπορούσε να έχει περισσότερη; Δεν ξέρω. Αλλά σε αυτή τη σχετικά μικρή πίστα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλη την ισχύ πολλές φορές με πολύ ελεγχόμενο τρόπο και δεν είναι τρομακτικό".

Λοιπόν, του έλειψε αυτή η επιτάχυνση όταν αγωνιζόταν με το αναλογικό Singer DLS με το ένα τέταρτο της ισχύος (αλλά το μισό βάρος); "Το Singer, θα μπορούσε να έχει περισσότερη ισχύ; Είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσε να έχει πολύ περισσότερη ισχύ. Ένιωσα ότι χρειαζόμουν περισσότερη από 500 ίππους; Απολύτως όχι. Οδηγώ ένα Mazda MX-5 για να πηγαίνω στη δουλειά αρκετές μέρες την εβδομάδα. Είναι το αυτοκίνητό μου από τα 19 μου και δεν έχει καθόλου ισχύ. Αλλά κουμπώνω και νιώθω άνετα σε αυτό.

Δεν έχει να κάνει με 3.000 ίππους ή με 100, αλλά με το τι μπορεί να αντέξει ένα αυτοκίνητο και πώς μπορείς να το αξιοποιήσεις, πόσο ασφαλές είναι και πόσο ελεγχόμενο το έχουμε κάνει.

Και φυσικά, υπάρχουν και όλα τα άλλα επίπεδα πάνω από τα συναισθήματα, τους ήχους, το σασί, την ανάρτηση, την ανάδραση, το τιμόνι, που όλα παίζουν ρόλο.

Ήταν πολύ συναρπαστικό σήμερα να βιώσω τα δύο αντίθετα άκρα: το εξαιρετικά αναλογικό Singer και την υπερσύγχρονη τεχνολογία του Nevera, το πόσο συναρπαστικά ήταν και τα δύο με εντελώς διαφορετικούς τρόπους, αλλά και το πόσο συναρπαστικά είναι και τα δύο από τη σημερινή προοπτική ενός ενθουσιώδη".

Άρα, όσο υπάρχουν ελαστικά που μπορούν να μεταφέρουν τεράστια ιπποδύναμη στο δρόμο, κιβώτια ταχυτήτων που δεν καταρρέουν όταν τους ζητείται να τα χειριστούν -ή ηλεκτροκινητήρες που παραμένουν δροσεροί ακόμα και υπό πίεση- τότε μπορούμε να περιμένουμε ότι άνθρωποι όπως ο Mate και ο Christian θα συνεχίσουν να ωθούν τα όρια του δυνατού σε ό,τι αφορά την ισχύ σε ένα αυτοκίνητο που είναι νόμιμο για κυκλοφορία στο δρόμο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network