
Η βρετανική εταιρεία Analogue Automotive ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει έναν περιορισμένο αριθμό μονοθέσιων Lotus Elise S1 βάρους μόλις 600 κιλών και αναλογίας ισχύος/βάρους 400 ίππων ανά τόνο.
Το νέο μοντέλο ονομάζεται VHPK και κυκλοφορεί ακριβώς 30 χρόνια μετά την παρουσίαση της αρχικής Lotus Elise στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Μια είδηση που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη.

Η Lotus Elise S1 θεωρείται μικρό αυτοκίνητο με τα σημερινά δεδομένα, και η απόφαση της Analogue Automotive να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την έννοια της "μικρότητας", αποτελεί μια ευπρόσδεκτη αντίδραση στη σημερινή τάση των υπερμεγέθων οχημάτων.
Αναφορά στις αγωνιστικές S1
Η εταιρεία αναφέρεται στο πρωτάθλημα Lotus Autobytel των αρχών της δεκαετίας του 2000, όπου οι μονοθέσιες S1 ανταγωνίζονταν σκληρά στις πίστες. Το νέο μοντέλο είναι άκρως "εστιασμένο" γύρω από τη μοναδική θέση οδήγησης που βρίσκεται κεντρικά τοποθετημένη.
Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα ελαφρύ τιμόνι από ανθρακονήματα και στο πάτωμα του αυτοκινήτου τον έλεγχο των φρένων μέσω των carbon-κεραμικών δισκόφρενων.
Κάτω από το καπό φιλοξενείται μια εκτενώς αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα Rover K-series, που επιστρέφει δυναμικά. Η Analogue Automotive έχει ενισχύσει τον κινητήρα με εξαρτήματα ειδικής κατασκευής, αυξάνοντας τη χωρητικότητα και αποδίδοντας πλέον 250 ίππους.
Παραδόσεις το 2026
Το αμάξωμα και το εσωτερικό έχουν αντικατασταθεί από κατασκευές από ανθρακονήματα, ενώ κάθε στοιχείο έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μείωση του βάρους. Έτσι, το συνολικό βάρος φτάνει μόλις τα 600 κιλά, όσο δηλαδή μια μπαταρία σε ένα σύγχρονο οικογενειακό SUV.
Η αναλογία ισχύος/βάρους που αναφέρουμε και στην αρχή του κειμένου, αποτελεί τιμή που συναντάμε σε καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα, όπως η Porsche 911 Turbo.
Η Analogue Automotive σκοπεύει να κατασκευάσει μόλις 35 μονάδες τις υπερ-ελαφριές Elise S1, με κάθε μία να είναι αριθμημένη και διαθέσιμη για παραγγελία από την επόμενη χρονιά.