Χαρακτηριστικό αυτοκινήτων που πρώτη χρησιμοποίησε η Tesla κινδυνεύει με απαγόρευση σε μία από τις μεγαλύτερες χώρες του πλανήτη

Ρυθμιστικές αρχές σε μεγάλη χώρα, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο απαγόρευσης ενός χαρακτηριστικού που πρωτοπαρουσίασε η Tesla αλλά πλέον έχουν αρκετά μοντέλα.

Μια από τις πλέον χαρακτηριστικές σχεδιαστικές καινοτομίες της Tesla φαίνεται να βρίσκεται υπό αμφισβήτηση σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές της, την Κίνα.

Ρυθμιστικές αρχές στη χώρα, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο απαγόρευσης των αναδυόμενων χειρολαβών (pop-out), μια τεχνολογία που η Tesla εισήγαγε το 2012 με το Model S και διατηρεί έως σήμερα.

Η αυτοματοποιημένη, αναδυόμενη χειρολαβή, που ενεργοποιείται όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα, είχε παρουσιαστεί από τον Elon Musk ως ένα δείγμα τεχνολογίας "του μέλλοντος".

Όμως, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του κινεζικού μέσου Mingjing Pro, η σχεδίαση αυτή, τόσο της Tesla όσο και άλλων κατασκευαστών που την υιοθέτησαν, βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο των κινεζικών αρχών, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια και την αξιοπιστία της.

Προβληματισμός για την ασφάλεια

Ρυθμιστικά όργανα στην Κίνα, εκφράζουν φόβους για υψηλά ποσοστά βλαβών και πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών με αυτού του τύπου τις χειρολαβές, ιδίως σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή δυσλειτουργιών του ηλεκτρικού συστήματος.

Μάλιστα, σύμφωνα με το Κινεζικό Ασφαλιστικό Τεχνικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Αυτοκινήτων (C-IASI), περίπου το 33% των αναδυόμενων χειρολαβών δεν λειτουργούν έπειτα από πλευρική σύγκρουση.

Επιπλέον, κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων που δεν κατονομάζεται, φέρεται να καταγράφει ότι το 12% των συνολικών του επισκευών, σχετίζεται με βλάβες στις χειρολαβές, ένα στατιστικό στοιχείο που ενισχύει τους προβληματισμούς των αρχών.

Αντιδράσεις των κατασκευαστών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, και ιδιαίτερα οι κατασκευαστές EV, υπερασπίζονται το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, με το επιχείρημα της βελτιωμένης αεροδυναμικής, κάτι κρίσιμο για την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι αναδυόμενες χειρολαβές, μαζί με τα καλύμματα στις ζάντες και τη γενικότερη σχεδίαση του αμαξώματος, συμβάλλουν στη μείωση της αντίστασης του αέρα.

Ωστόσο, οι κινεζικές αρχές θεωρούν τα αεροδυναμικά οφέλη "ελάχιστα", ενώ υποστηρίζουν πως οι κίνδυνοι για την ασφάλεια είναι σημαντικά αυξημένοι.

Από την πλευρά της, η Tesla έχει ενσωματώσει χειροκίνητους μηχανισμούς έκτακτης ανάγκης στα οχήματά της, οι οποίοι επιτρέπουν το άνοιγμα των θυρών σε περίπτωση ηλεκτρικής αστοχίας. Παρ’ όλα αυτά, οι κινεζικές αρχές φαίνεται πως δεν θεωρούν το μέτρο επαρκές.

Οι συνέπειες

Αν η Κίνα προχωρήσει στην επιβολή της απαγόρευσης, αυτή θα επηρεάσει όλους τους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν παρόμοια τεχνολογία και όχι μόνο την Tesla.

Η πιθανή ρύθμιση αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο του 2027, δίνοντας έτσι ένα χρονικό περιθώριο στους κατασκευαστές να ανασχεδιάσουν τα συστήματα χειρολαβών στα μοντέλα τους.