Το Apple CarPlay και το Android Auto θεωρούνται από πολλούς αναγκαία στοιχεία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου και όχι μόνο, τουλάχιστον αν κρίνουμε από τη γενική αίσθηση που επικρατεί στο διαδίκτυο και στα social media. Όμως, σύμφωνα με τη BMW, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική.
Μιλώντας στο BMW Blog, ο Stephan Durach, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης UI/UX της γερμανικής φίρμας, υποστήριξε ότι η εξάρτηση των οδηγών από το CarPlay είναι μάλλον υπερβολική και αποτελεί περισσότερο έναν "μύθο" παρά μια πραγματική ανάγκη.
Συγκεκριμένα, αμφισβήτησε πως γίνεται ευρεία χρήση του CarPlay για πλοήγηση, μέσω εφαρμογών όπως τα Apple Maps, Google Maps ή Waze.
"Ακούμε συχνά ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν συνεχώς το CarPlay για πλοήγηση", δήλωσε ο Durach. "Μπορώ να σας πω ότι αυτό δεν είναι αλήθεια".
Η BMW έχει στη διάθεσή της δεδομένα από περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα, τα οποία χρησιμοποιεί για να αναλύσει τη συμπεριφορά των χρηστών και να λάβει αποφάσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη του λογισμικού και του hardware της.
Αυτά τα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι η πλειονότητα των οδηγών BMW προτιμά τα ενσωματωμένα συστήματα πλοήγησης των αυτοκινήτων τους και όχι τις εφαρμογές τρίτων μέσω smartphone mirroring.
Τα σύγχρονα συστήματα πλοήγησης της BMW, σημείωσε ο Durach, αντλούν συνεχώς δεδομένα από το διαδίκτυο, προσφέροντας ενημερωμένες πληροφορίες για κυκλοφορία, διαδρομές και προορισμούς.
Αυτό αποτελεί μεγάλη αλλαγή σε σύγκριση με τα παλιά συστήματα GPS, τα οποία απαιτούσαν αναβαθμίσεις μέσω CD/DVD ή επίσκεψης σε αντιπροσωπεία. Ωστόσο, ο ίδιος αναγνώρισε ότι το CarPlay εξακολουθεί να χρησιμοποιείται συχνά, κυρίως για λειτουργίες ανταλλαγής μηνυμάτων, παρά για πλοήγηση.
Η στάση της BMW απέναντι στο CarPlay δεν είναι η μοναδική στον κλάδο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν διχασμένες σχετικά με την τεχνολογία. Ορισμένες, όπως η Aston Martin, υιοθετούν την πιο προηγμένη έκδοση CarPlay Ultra, που κυριολεκτικά αναλαμβάνει τον έλεγχο σε όλες τις οθόνες του αυτοκινήτου.
Άλλες, όπως η Rivian, η General Motors και η Tesla, έχουν απορρίψει εντελώς το CarPlay, επικαλούμενες δυσκολίες ενσωμάτωσης ή ανησυχίες για την ασφάλεια.
Η BMW, από την πλευρά της, παραμένει πιστή στο στάνταρ CarPlay, το οποίο εμφανίζει επιλεγμένες πληροφορίες στην κύρια οθόνη infotainment και φαίνεται να θεωρεί ότι η εμπειρία χρήστη που προσφέρει το δικό της οικοσύστημα είναι αρκετά ανταγωνιστική.