Ο Γερμανός καγκελάριος θέλει χαλάρωση ρύπων CO2 για το 2035

Εκτός από τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, πλέον και η πολιτική ηγεσία της Γερμανίας, δια στόματος του Καγκελαρίου Friedrich Merz, προτείνει περισσότερη ευελιξία στο σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ για την κατάργηση των συμβατικών κινητήρων στα οχήματα το 2035.

CO2 Emissions

Νερό στο κρασί του έριξε ο Γερμανός Καγκελάριος Friedrich Merz σχετικά με το χρονοδιάγραμμα τήρησης των κανόνων της ΕΕ για την απαγόρευση της παραγωγής οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035.

Ο Καγκελάριος ζήτησε μεγαλύτερη ρυθμιστική ευελιξία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υποστηρίζοντας ουσιαστικά την πίεση που ασκείται στην κυβέρνησή του από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Διαβάστε Επίσης

Μπορεί ο συντηρητικός ηγέτης της Γερμανίας να μην έφτασε στο σημείο να ζητήσει την αναβολή ή την κατάργηση της προθεσμίας του 2035 - κάτι για το οποίο έχουν αγωνιστεί ορισμένα μέλη του κόμματός του – όμως συντάσσεσαι με την άποψη που διατυπώνει το γερμανικό λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας στο να εξαιρεθούν από τους κανόνες τα υβριδικά μοντέλα.

Stop CO2

"Φυσικά, είμαστε θεμελιωδώς προσηλωμένοι στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ευελιξία στη ρύθμιση”, δήλωσε ο Merz σε ομιλία του στην έκθεση αυτοκινήτων IAA του Μονάχου στις 9 Σεπτεμβρίου για να συμπληρώσει: "Χρειαζόμαστε έξυπνη, αξιόπιστη και ευέλικτη ευρωπαϊκή ρύθμιση. Οι μονομερείς πολιτικές δεσμεύσεις για συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι λάθος οικονομική πολιτική, και αυτό δεν ισχύει μόνο για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας".

Το ιστορικό

Η ΕΕ θέσπισε κανόνες στις αρχές του 2023 που ουσιαστικά τερματίζουν την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή diesel από το 2035 με στόχο οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 στο μηδέν κατά την επόμενη δεκαετία. Mια τεράστια πρόκληση ειδικά για τους γερμανούς κατασκευαστές οχημάτων

Η προηγούμενη κυβέρνηση υπό τον σοσιαλδημοκράτη καγκελάριο Olaf Scholz εγκατέλειψε την αντίθεσή της απέναντι σε αυτόν τον σχεδιασμό μετά από διάφορες συμφωνίες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Merz βρίσκεται σε δίλημμα μεταξύ ορισμένων μελών του χριστιανοδημοκρατικού μπλοκ, που θέλουν να αμβλυνθεί περαιτέρω ή ακόμη και να καταργηθεί η απαγόρευση της ΕΕ, και των Σοσιαλδημοκρατών, των μικρότερων εταίρων του στην κυβερνητική συμμαχία, που την υποστηρίζουν ευρέως.

Ο Γερμανός Καγκελάριος επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να φιλοξενήσει στελέχη γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών τους τις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να συζητήσουν τις προοπτικές του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κινητήρας εσωτερικής καύσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι από καιρό δυσαρεστημένες με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, ο οποίος προεδρεύει της ευρωπαϊκής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA, είναι ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της χαλάρωσης των κανόνων για τις εκπομπές CO2.

Η περίπτωση της Mercedes

Ο επικεφαλής της Mercedes έχει παροτρύνει τους πολιτικούς ηγέτες να επιδείξουν μεγαλύτερη ευελιξία, ώστε τα υβριδικά οχήματα και οι κινητήρες καύσης χαμηλής κατανάλωσης να εξαιρεθούν των κανόνων και να παραμείνουν στην παραγωγή.

Εάν η απαγόρευση της ΕΕ εφαρμοστεί όπως έχει προγραμματιστεί, θα αποξενώσει τους καταναλωτές και θα θέσει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας, προειδοποίησε.

Διαβάστε Επίσης

Η Mercedes είναι η μόνη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που δεν θα πετύχει τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές για την περίοδο 2025-2027, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η μη κερδοσκοπική οργάνωση T&E.

Η premium αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει δυσκολίες στο να κερδίσει αγοραστές για την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, EQE, EQS και για το ηλεκτρικό SUV G-Class.

Σε γενικές γραμμές, ο γερμανικός κλάδος οχημάτων - η κύρια βιομηχανία της χώρας με ηγέτες τις Volkswagen Group, Mercedes και BMW – πρέπει να λάβει αποφάσεις για το μέλλον της μέσα σε ένα δυσμενές κλίμα, που προέρχεται από τον συνδυασμό της πολιτικής δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τους Κινέζους αντιπάλους.

Η Stellantis, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης μετά τη το γκρουπ VW, προσχώρησε στις εκκλήσεις για αναβολή της απαγόρευσης. "Η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030 ή το 2035 δεν είναι εφικτή", δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου για την Ευρώπη, Jean Philippe Imparato, στο Μόναχο στις 8 Σεπτεμβρίου.

Στα τέλη αυτής της εβδομάδας έχει προγραμματιστεί συνάντηση στελεχών της βιομηχανίας με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, για να συζητήσουν το θέμα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network